• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Gul13

Och ja vi har det ganska svalt i sovrummet för att alla 3 sover bäst då.

• mother of

Röstade annat. Sonen har pyjamas eller t-shirt på sig eftersom han inte har täcke på sig under natten och de ÄR kallt i våran lägenhet. (alla hörnlgh i de här området är kallare än vad dom ska vara att värmen stängs av helt under sommaren hjälper inte)
    Jag tycker inte om att känna hur KALL sonen är under natten och på morgonen. Då lägger jag hellre några extra slantar på nattkläder.

Men de är intressant att du anser att folk ska överhetta sina hem. De måste ett toppen sätt att vara rädd om planeten...

• Me o Mike

Mina barn har alltid pyjamas (om det inte är hett på sommaren så klart) för att dom inte har täcke..

• krabban87
    Eisa skrev 2009-07-28 08:22:05 följande:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Vi har inte värmen i huset på gång på sommaren, det känns helt onödigt. Även på vintern blir det lite kallt då värmepumpen kan ha svårt att värma upp övervåningen när det är som kallast på natten. Så ja det blir lite kallt frampå småtimmarna, men det sägs ju att man sover bättre i svalt rum. Förstår inte problemet?
  • Proletariatet

För att de sparkar av sig täckena.

• Proletariatet

och vi har det inte kallt inomhus, men är sonen utan pyjamas så tar han av sig blöjan och bajsar i sängen, not so nice

• CharmingGirl

Röstade på annat:
    Sonen sover i bara blöja eller t-shirt/långärmad t-shirt beroende på årstid.

• Karl Fazer

För att hon inte har något täcke på sig. Både täcke och pyjamas hade nog blivit för varmt.

• Dr Mupp

Annat, barnen ville ha dem. Fast de används sällan. Vi sover med påslakan eftersom det är för varmt med täcke.

• lövet2

Det har de inte. På vintern sover de i t-shirt och långkalsonger om de är frusna, och på sommaren bara i trosor/kalsonger/blöja.

Unfortunately it is!
Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?