fillie skrev 2009-07-28 11:51:52 följande:
det kanske är jag som har onormala barn i det avseendet..de blir då så smutsiga så här tvättas det 5-6 maskiner i veckan..de krälar runt i sandlådan och gräset och äter med fingrar och kladdar hej vilt här kan det gå 2-4 t-tröjor och 2 par brallor/ dag men vi är iof ute nästan hela dagarna oxå.... vad jag menar är oxå att man inte ser all smuts som de drar på sig..är man i affärer och de tar i saker och det hamnar på kläderna osv osv..bakterier..haha men jag kanske är yrkesskadad...natt svett är inget jag jämför med det, då skulle man ju som sagt få byta sängkläder varje dag oxå....
Klara är också ute hela dagarna på förskolan (de är ute från 8.30-16.30). Men hon har ju nästan alltid en tunn jacka på sig (eller tjockare, beror ju klart på årstiden

)... så hur smutsen skulle komma på t-shirten vet jag inte
Nu på sommaren har hon ju gått i bara t-shirt förståss, men på sommaren badar hon varje kväll och sover naken som jag skrev innan.
Det där med bakterier bryr jag mig inte mycket om, då skulle man ju inte kunna göra någonting... och det är väl inte bara på kläderna som bakterierna hamnar utan även på kroppen? Då måste man ju känna behovet att bada duscha barnen varje kväll innan de går och lägger sig, och gör man det. Ja DÅ förstår jag att man inte drar på dagens tröja igen. Det verkar ju lite bakvänt