• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Saskia

När hon va bebis sov hon i body. Sen blev det blöja och pyjamaströja. Bara blöja blev nog för kallt eftersom hon sparkar ofta av sig täcket. Sen blev det pyjamasbyxa eftersom det är luftigare än trosor.

• Klumpedumpe

Min dotter har pyjamas för att jag tycker det är mysigt och att hon är supersöt i pyjamas. Det är en del i nattningsprocessen och är mitt favoritplagg att köpa till henne!!!

• Mizzz

Min son gillar inte tecke, men blir kall och fryser, men vill ändå inte ha tecke, så det blir pyjamas. Men inte på sommarn, då sover han i en t-shirt.

• Stargirl

Av många olika anledningar, tycker det är mysigt att byta om till nattkläder, på morgonen kan det vara kallt när man stiger upp ur den varma sängen och då är det skönt att ha en mysig pyjamas. Sen så tvättar jag hellre pyjamasen än sängkläder varannan dag som det blir om man sover naken/i underkläder då man svettas rakt ner i sänglinnet då.
    Det är mysigt att sätta sig vid frukosten i en pyjamas ist för att sätta sig naken på en kall stol.....

Finns mängder med anledningar till att våra barn har pyjamas. Varma sommarnätter sover de i ett linne eller bara i underkläder. Men det är ju inte så många sådana i Sverige trots allt och när vi är utomlands så är AC´n så kall att man faktiskt behöver pyjamas för det är rätt kallt inomhus.

• Lottis77

Båda killarna sparkar av sig täcke och på vintern har vi ca 16-17 grader inne, så det blir lite svalt utan pyjamas..

• logg81

Min tös har pyjamas i perioder. Jag tröttnade efter 4:e fastkletade bajsblöjan på väggen. Då fickhon på sig pyjamas och jag satte den bakofram så hon inte kunde ta av sig den.
    Men när hon inte har nippran på bajskletning så är det bara blöja som gäller....

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Liten blir stor

Annat: För att jag VET att dom blir kalla på nätterna då de drar kallt i sovrummen. Täcket sparkar dom bara av sig i sömnen men vaknar alltså sen av att dom fryser.

• Winglur

För det första är det mysigt, det är ett sätt att visa att det är dags att sova, blöjan åker av annars (hon pillar upp den), sen vill jag inte att hon ska frysa när hon sparkar av sig täcket!

• Hedebris

våra barn sover i underkläder på sommaren. har de pyjamas så svettas de ihjäl i vår lägenhet.

annars sover de i pyjamas för att det är mysigt, för att de brukar sparka av sig täcket i sömnen och för att de inte ska frysa

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?