• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Terryleene

Det är så sjukt mysigt med en rentvättad pyamasklädd unge.
    Det är bra när täcket ligger på golvet och det är kallt i rummet (för man sover bäst om det är lite svalt).
    Behöver ej lägga pengar på detta plagg då detta plagg är integrerat i de dagliga klädesalternativet. Hon sover alltså oftast i tex mysbyxor/sådana där tajts som barn har/mjuka shorts och en t-shirt.
    Sjukt praktiskt att slippa klä på henne på morgonen.

• fillie
    Lalalong skrev 2009-07-28 11:55:50 följande:
    Klara är också ute hela dagarna på förskolan (de är ute från 8.30-16.30). Men hon har ju nästan alltid en tunn jacka på sig (eller tjockare, beror ju klart på årstiden )... så hur smutsen skulle komma på t-shirten vet jag inte Nu på sommaren har hon ju gått i bara t-shirt förståss, men på sommaren badar hon varje kväll och sover naken som jag skrev innan. Det där med bakterier bryr jag mig inte mycket om, då skulle man ju inte kunna göra någonting... och det är väl inte bara på kläderna som bakterierna hamnar utan även på kroppen? Då måste man ju känna behovet att bada duscha barnen varje kväll innan de går och lägger sig, och gör man det. Ja DÅ förstår jag att man inte drar på dagens tröja igen. Det verkar ju lite bakvänt
    haha ja mina kidz har ett stort behov av ett bad/dusch varje kväll, inte för bakterier dock utan för att de är så grisiga

jag kom på att det kanske har med åldern att göra oxå...jag hoppas verkligen att min 2-åring blir lite renligare med åren
    Neo 070928 & William 080901
  • Lalalong
    fillie skrev 2009-07-28 12:01:55 följande:
    haha ja mina kidz har ett stort behov av ett bad/dusch varje kväll, inte för bakterier dock utan för att de är så grisiga jag kom på att det kanske har med åldern att göra oxå...jag hoppas verkligen att min 2-åring blir lite renligare med åren
    Haha, ja man kan ju hoppas!
  • lindaha

Därför att hon ska sova i nått på natten. Hon slänger av sig täcket och om hon inte hade haft pyjamas på sig så skulle hon bli iskall

Varför har man inte pyjamas?

• väntar4an 2010

har ingen pyjamas o täckena slänger de av sig

• HonSomHarDetLångaStörigaNicket

Hon har pyjamas för att hon inte ska komma åt att slita av sig blöjan

• Izela

pyamas för att det är en mysig kvällsrutin och tycker inte om täcke men blir kall på kroppen om natten då vi har dåligt tätat hemma, själv har både jag och min kille duntäcke mitt i sommaren så alla är vi olika. Sen stör det inte mig att lägga pengar på pjamaser, är inte så dyra anser jag då jag handlar på vanliga HM.

• Gul13

Jag vet inte hur små barn vi talar om nu ... Men dottern har alltid ratat täcke/filt och blir ändå kall så då är pyjamas bra. Nu när hon är äldre vill hon absolut ha pyjamas eller nattlinne. Det är viktigt för henne så då får det bli så.

• Meadow

Bra kvällsrutin, samt att flickan ofta sparkar av sig täcket, vänder sig och har sig, och då vill jag veta att hon inte fryser i onödan.

För övrigt, så jävla onödigt plagg är det väl inte? Det räcker ju att ha 3 st, så har man alltid en ren.

Konstigt...

• HjärtatAlicia

Min dotter är 5 månader och sparkar av sig täcket, därför får hon ha pyjamas.. har lagt henne i bara blöja en gång.. men bara någon timme efter så var hon kall!

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?