• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Lalalong

Anna i Skåne skrev 2009-07-28 11:06:35 följande:

Menar du att de har samma kläder de haft hela dagen när de går och lägger sig? Som är smutsiga? Mina barn har pyamasar när det är kallt. De stora väljer ofta att sova i bara trosor eller kalsonger nu på sommaren. Sen har vi en del t-shirts som fungerar att sova i ibland och på dagen ibland. Dock tvättas de emellan.
    Vet inte om du menade mig? Men jag har skrivit att Klara ibland sover i tröjan som hon haft på dagen.
    Ja, det menar jag, annars hade jag inte skrivit det
    Vad skulle det vara för konstigt med det? Det är ju inte som att hon har den tröjan dagen efter sen.
  • Tyche82

Barnen sover ofta i pyjamas på vintern eftersom dom sparkar av sig täcket och då vaknar efter en stund för att dom fryser om dom sover nakna.
    Annars sover dom nakna.

• Twinkiie

Min dotter klär av sig annars o eftersom hon jämt sparkar av sig täcket så vill ja inte att hon ska ligga naken eftersom då blir hon ju kall och sen kissar/bajsar hon i sängen.. Så hon har sån där sparkdräkt med dragkedja som pjamas.. Varför ens irritera sig på en sån här sak ? Icke livsnödvändigt, ska man inte ha leksaker osv heller då. Listan kan göras lång isf, o nödvändigt är pjamas absolut för min tjej! De är olika!

• Motljus

Här har vi en kvällsrutin att ta på pyamas och göra sig iordning för natten. Mysigt tycker jag. Men sover gossen redan så får han lägga sig i sin body så han slipper vakna.

• Pixie Sessan

jag har för att det är kallt efter badet, han kan springa runt i det och somna var han vill, inte slita på vanliga kläder och viktigast av allt!!
    Han kan inte ta av sig blöjan då..

men erkänner att jag knappt använt det de första två åren.. utan sovit i linne/T-shirt å boxer.

• Charmeuse

Ibland har vi det på vår lilla tjej för att vi sover med öppet fönster då det oftast är för varmt i sovrummet, men med öppet fönster kan det i stället bli rätt kallt så vill inte att lillgumman ska frysa...

• fillie

mina barn sover oftast i pyjamas eller ett linne när det är varmare, de slänger av sig täcket och är ff för små att ta på sig det själv.. dom vaknar oftare framåt småtimmarna om de är avklädda för att de är kalla...

att sova i kläderna man haft på sig under dagen är ingte dom gör...dels blir kläderna slitna och sen tycker jag det är lite snuskigt att lägga all "smuts" de samlat på sig under dagen i sängen.......mina barns kläder är då rakt inte rena efter 12 timmars lek

Neo 070928 & William 080901
  • vittra

Vi TROR inte att det är kallt på nätterna, det ÄR kallt på nätterna. Såklart inte mitt i sommaren, men i princip 11 månader om året. Vi bor i lägenhet, det är inte så att de är särskilt generösa med värmen... ända sedan vi flyttat hit har jag tex sovit med två täcken.

Förövrigt är det väldigt lätt för de små att sparka av sig filt eller täcke, när vår tjej var väldigt liten hade hon varken täcke eller filt utan bara pyjamas och det var tillräckligt då hon också fick värme genom att hon låg mellan oss i vår säng.

Ska dock bli skönt att flytta till hus äntligen nu i höst, då kan vi välja hur varmt vi vill ha det och slipper gå påpälsade inomhus

• Schnooglewookiemush

Annat: Sonens mormor och farmor tvingar oss. När vi är hemma så har vi nästan aldrig pyjamas på sonen. Känns onödigt.

• Lucky

Japp, vi har pyjamas eller nattlinnen på oss i det här huset! Om det är varmt får hon självklart sova utan om hon vill men större delen av året är det ju inte det!
    Skulle ALDRIG få för mig att sova i kläderna jag haft på dagen, urk, och inte låta dottern göra det heller...

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?