• Anonym

Min syste klänger efter min fästman

Bor i Cypern med min fästman, e sällan i Sverige,men e här nu o hälsar på semester o visst kul att träffa familjen när ens lillasyrra (hon e 27 o jag 29) klänger efter min man..hon har precis fått barn, har tråkigt o vill ut med oss när jag ska visa min hemstad för honom. Vill ju va romantisk med han, men inte vill ja hångla mitt framför näsan på henne, för hon har svårt o hitta killar nu när hon e lite 'låst' med ta hand om ungen..plus det känns som att hon har värsta bekräftelsetörsten när de kommer till killar, o hon ska 'jämt' amma o vissa lökarna mitt framför min man!! Får fnatt! Min man känner sig besvärad, men vill inte säga nåt o mamma tycker jag borde umgås med min syrra för att vi ses ytterst lite! Men hon e så jävla på..vill ha en hel mysdag med älskling bara, vilket innebär hon blir sårad så fan göra? Ingen förstår!?!

• Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman
  • Anonym (Sotis)

Ja det är verkligen inte lätt när sotisen tar över.. Sen spelar det ingen roll hur eller när.. Man kan inte styra den. Blockerar allt och man ser inget annat än det man uppfattar som jobbigt just då.

Det bästa är nog om din man kan försöka ge dig ytterligare lite uppmärksamhet när han märker att du blir det.. För man mår verkligen inte bra när det inträffar.

• Anonym (svartis?)
    lollisen skrev 2009-08-01 16:20:34 följande:
    Då handlar det ju om dig. Det är väl inte din syster som är problemet egentligen, det är din egen svartsjuka och osäkerhet.
    precis vad jag sagt från första början..
  • lollisen

Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:21:57 följande:

Ja det är verkligen inte lätt när sotisen tar över.. Sen spelar det ingen roll hur eller när.. Man kan inte styra den. Blockerar allt och man ser inget annat än det man uppfattar som jobbigt just då.Det bästa är nog om din man kan försöka ge dig ytterligare lite uppmärksamhet när han märker att du blir det.. För man mår verkligen inte bra när det inträffar.
    Annars får TS försöka koma till bukt med sin svartsjuka. Det är inte hennes mans ansvar att svansa extra för henne pga att hon har problem?
  • Anonym (svartis?)
    Ja det är verkligen inte lätt när sotisen tar över.. Sen spelar det ingen roll hur eller när.. Man kan inte styra den. Blockerar allt och man ser inget annat än det man uppfattar som jobbigt just då.Det bästa är nog om din man kan försöka ge dig ytterligare lite uppmärksamhet när han märker att du blir det.. För man mår verkligen inte bra när det inträffar.
    det funkar ju inte i längden, vem orkar vara tillsammans med någon som ständigt kräver bekräftelse pga svartsjuka.. nej som jag sagt, svartsjuka är otroligt oattraktivt..
  • lollisen

Anonym (svartis?) skrev 2009-08-01 16:25:09 följande:

det funkar ju inte i längden, vem orkar vara tillsammans med någon som ständigt kräver bekräftelse pga svartsjuka.. nej som jag sagt, svartsjuka är otroligt oattraktivt..
    instämmer absolut.
  • Anonym (Sotis)
    lollisen skrev 2009-08-01 16:23:40 följande:
    Annars får TS försöka koma till bukt med sin svartsjuka. Det är inte hennes mans ansvar att svansa extra för henne pga att hon har problem?
    Är man ett par så är man väl två? Då är man även två att lösa ett sådant problem. Och man vill så klart inte att den man älskar ska må dåligt.

Det är upp till båda att göra det bästa av det då man som sotis inte klarar av att hantera vissa situationer...
  • lollisen

Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:26:32 följande:

Är man ett par så är man väl två? Då är man även två att lösa ett sådant problem. Och man vill så klart inte att den man älskar ska må dåligt.Det är upp till båda att göra det bästa av det då man som sotis inte klarar av att hantera vissa situationer...
    Men, man ska inte sluta ta ansvar över sina egna problem som enbart beror på en själv.
    Man kan inte lägga över ansvaret på sin partner om att; "ja nu är jag svartsjuk BEKRÄFTA MIIIIG annars blir jag ännu mer svartsjuk...."
  • Anonym (Sotis)

Älskar man verkligen någon så klart man hjälper... Och ja hjälper man den personen så Han/Hon kan lita på en så minskar svartsjukan
  • Anonym (svartis?)
    Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:26:32 följande:
    Är man ett par så är man väl två? Då är man även två att lösa ett sådant problem. Och man vill så klart inte att den man älskar ska må dåligt.Det är upp till båda att göra det bästa av det då man som sotis inte klarar av att hantera vissa situationer...
    ja med den inställningen kan du ju räkna med att vilken normalfuntad karl som helt inte blir långvarit i det förhållandet...
  • lollisen

Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:28:25 följande:

Älskar man verkligen någon så klart man hjälper... Och ja hjälper man den personen så Han/Hon kan lita på en så minskar svartsjukan
    Men har TS man gjort nåt för att TS inte ska lita på honom? Nej, inte enligt henne själv i tråden!
    Då ligger ansvaret fullt på TS att lösa sina personliga issues med att inte kunna lita på människor.
Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman