• Anonym

Min syste klänger efter min fästman

Bor i Cypern med min fästman, e sällan i Sverige,men e här nu o hälsar på semester o visst kul att träffa familjen när ens lillasyrra (hon e 27 o jag 29) klänger efter min man..hon har precis fått barn, har tråkigt o vill ut med oss när jag ska visa min hemstad för honom. Vill ju va romantisk med han, men inte vill ja hångla mitt framför näsan på henne, för hon har svårt o hitta killar nu när hon e lite 'låst' med ta hand om ungen..plus det känns som att hon har värsta bekräftelsetörsten när de kommer till killar, o hon ska 'jämt' amma o vissa lökarna mitt framför min man!! Får fnatt! Min man känner sig besvärad, men vill inte säga nåt o mamma tycker jag borde umgås med min syrra för att vi ses ytterst lite! Men hon e så jävla på..vill ha en hel mysdag med älskling bara, vilket innebär hon blir sårad så fan göra? Ingen förstår!?!

• Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman
  • Anonym (buset)
    Mopsan skrev 2009-08-02 01:02:46 följande:
    Anonym (buset) skrev 2009-08-02 00:55:32 följande: ojojoj vad kännsligt det var här då jag är en skrämmande tragisk person helt klart för att jag inte förstod själva grejen om vad som skulle ses som "flörtande" med att amma. denna bitterhet och fientlighet är enligt mig ännu mera tragisk.
    Jag är absolut inte fientlig. Att du dock hittils inte har förstått att hon inte syftar på amningen i sig får en att vilja ifrågasätta din förmåga att förstå saker.
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-02 02:52:38 följande:
    Instämmer helt och hållet. Bröst är alltid bröst, så enkelt är det.
    ...och bröst är en helt naturlig del av kroppen.
    Dessutom bör de luftas efter man ammat, då det är otroligt lätt att det blir sårigt och grejer. Så var det för mig iallafall.. Men jag vet inte..
  • Anonym
    lollisen skrev 2009-08-02 03:24:54 följande:
    ...och bröst är en helt naturlig del av kroppen. Dessutom bör de luftas efter man ammat, då det är otroligt lätt att det blir sårigt och grejer. Så var det för mig iallafall.. Men jag vet inte..
    Så var det för mig med, men jag luftade dem när jag var ensam och inte inför andra, speciellt inte inför andra män, bara min sambo.
  • Anonym (Ujuj!)

Har inte läst hela forumet... men jag tycker att jag läst nog, för att fatta situationen.

Säg till din man, vad du känner och tala med honom om det. Berätta vad hon gjort emot dig tidigare. Jag förstår dig helt och hållet.. Självfallet får man känna sig osäker på någon (oavsett om det är ens syster eller inte), när man känner att den andre flirtar med sin så kallade man/kille.

Jag tycker dessutom inte att andra i detta forum ska sitta och klanka ner på någon som är svartsjuk, det är inte något man själv väljer att vara. Det är inte heller speciellt trevligt att vara svartsjuk och den som är det, skulle nog välja att känna annat om denne hade möjlighet till det. Så ge er! Självfallet är det otrevligt för alla inblandade, när någon känner svartsjuka eller om någon beter sig som TS syster. Jag skulle själv reagera starkt om min syster gjorde något sådant. Dock skulle jag nog säga till henne hur jag känner.. (jag och min syster är dock väldigt nära varandra)..

Nej, sikta in dig på din make i stället.. Berätta för honom hur du känner.. Så får ni lösa det tillsammans.. Bättra att åtminstone han får veta dina tankar.

Lycka till!

• vimsan06

försöker sätta mig in i din situation. Jag skulle inte bli svartsjuk men säkert tycka att det var konstigt och bli lite konfunderad om jag blev ignorerad av min syster som BARA ville ägna sig åt min kille. Framför allt så skulle jag tycka att det var jävligt PINSAMT att ta hem min kille och så börjar syrran ragga på honom. Det känns ju helt enkelt ohyffsat.

Jag ammar väldigt öppet och tycker själv att mina bröst blir väldigt avsexualiserade när dom är sprängfyllda av mjölk så just den biten kan jag förstå,att det är kanske så naturligt för henne att amma så hon inte tänker på att tissen hänger fram,min flicka hade perioder när hon väldigt bestämt tyckte att hon skulle få ha tillgång till bröstet dygnet runt,o ligga o gosa med bröstvårtan hela tiden. Så det fick hon,gäster eller inte. Nu faller ju detta resonemang lite på att din mamma säger att hon aldrig annars är så öppen..kan hålla med om att det är märkligt..men samtidigt kan jag inte för mitt liv förstå varför nån skulle välja just det sättet för att få sexuell bekräftelse..brösten känns ju så himla osexiga när dom är matbehållare!!

Men nu verkar ju problemet mest vara att din syrra beter sig som om hon vore desperat kåt på honom och det lär väl tyvär sätta sina spår hos dig,ja hos hela familjen så nästa gång ni ska komma kanske ni inte är så entusiastiska tyvär. Bra kille du har iaf,som är rak och säger att det känns obekvämt att hon stöter på honom. Ett uppriktigt intresse för att lära känna honom måste hon ju självklart få ha,och självklart får väl dom sitta och snacka själva men som sagt den känslan du får,och framför allt som HAN får uppstår ju inte från tomma intet.

Jag tycker inte det verkar som om du har så himla låg självkänsla och är så svartsjuk som alla skriver,jag tycker det verkar som om hon har låg självkänsla och behöver få den höjd. Fundera om det finns nåt du kan göra för att hjälpa henne,lite syster tid tillsammans? Kanske behöver hon prata? Jobbigt att bo med mamma och pappa och en bebis,och så kommer ni insvepandes-ett lyckligt och självständigt par-brunbrända och nykära..lite avundsjuka? Även om man är glad över sin bebis så kan man känna en stark längtan efter att ha nån att dela allt med...lycka till

• enny signatur
    Anonym skrev 2009-08-01 15:50:54 följande:
    Nja visst får hon amma, men medans vi satt o käka frukost idag så kom hon in i köket med ena tutten hängandes från bhn o en halvsovande unge i armen o kolla in min man om han kolla in henne? O så börja hon fråga tillgjort med sexuell ton i rösten om han sovit gott o vad han tycker om sverige..hon totalignorera mig! Skulle inte ni bli svartsjuka lr?
    Svartsjuka? nej varför det? Jag ser inte bröst som vidare speciellt alls. Den där tonen kanske hade fåt tmig att skratta lite dock...
  • Anonym
    Mopsan skrev 2009-08-02 01:02:46 följande:
    Anonym (buset) skrev 2009-08-02 00:55:32 följande: ojojoj vad kännsligt det var här då jag är en skrämmande tragisk person helt klart för att jag inte förstod själva grejen om vad som skulle ses som "flörtande" med att amma. denna bitterhet och fientlighet är enligt mig ännu mera tragisk.
    Saken är ju den att normalt är hennes syrra väldigt blyg och pryd när det gäller nakenhet och att visa sina bröst när hon ammar gör hon inte annars men nu plötsligt visar hon dem hej vilt för sin systers man, kan du inte tycka det är lite underligt, att TS reagerar har inte med själva amningen att göra.
  • Anonym

Anonym (herregud) skrev 2009-08-02 01:18:01 följande:

... för att det är det som tydligast kan utläsas av dina inlägg
    Då har du nog inte läst hennes inlägg ordentligt om du tolkar dem så eller så vill du bara provocera.
  • Anonym
    lollisen skrev 2009-08-02 03:24:54 följande:
    ...och bröst är en helt naturlig del av kroppen. Dessutom bör de luftas efter man ammat, då det är otroligt lätt att det blir sårigt och grejer. Så var det för mig iallafall.. Men jag vet inte..
    men fan.. man kan väl liksom lufta dom lite privat eller är det helt omöjligt för att visa lite respekt för andra? det gjorde iallfall jag ;0) man är ju inte direkt den enda människan på planeten..
  • Anonym (Kattis)
    lollisen skrev 2009-08-02 01:21:28 följande:
    Anonym (herregud) skrev 2009-08-02 01:18:01 följande: Jag förstår fortfarande inte hur du kan få det till att jag skulle känna svartsjuka öht? Motivera gärna dina påståenden..
    En del vill inte förstå, de vill bara tjafsa och provocera, det är nog bara att ignorera.
    Jag kan inte heller fatta hur h#n kan läsa in att du är svartsjuk i dina inlägg, då kan hon inte ha läst dem riktigt ordentligt eller så vill hon bara försöka reta upp dig, det är min teori
Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman