försöker sätta mig in i din situation. Jag skulle inte bli svartsjuk men säkert tycka att det var konstigt och bli lite konfunderad om jag blev ignorerad av min syster som BARA ville ägna sig åt min kille. Framför allt så skulle jag tycka att det var jävligt PINSAMT att ta hem min kille och så börjar syrran ragga på honom. Det känns ju helt enkelt ohyffsat.
Jag ammar väldigt öppet och tycker själv att mina bröst blir väldigt avsexualiserade när dom är sprängfyllda av mjölk så just den biten kan jag förstå,att det är kanske så naturligt för henne att amma så hon inte tänker på att tissen hänger fram,min flicka hade perioder när hon väldigt bestämt tyckte att hon skulle få ha tillgång till bröstet dygnet runt,o ligga o gosa med bröstvårtan hela tiden. Så det fick hon,gäster eller inte. Nu faller ju detta resonemang lite på att din mamma säger att hon aldrig annars är så öppen..kan hålla med om att det är märkligt..men samtidigt kan jag inte för mitt liv förstå varför nån skulle välja just det sättet för att få sexuell bekräftelse..brösten känns ju så himla osexiga när dom är matbehållare!!
Men nu verkar ju problemet mest vara att din syrra beter sig som om hon vore desperat kåt på honom och det lär väl tyvär sätta sina spår hos dig,ja hos hela familjen så nästa gång ni ska komma kanske ni inte är så entusiastiska tyvär. Bra kille du har iaf,som är rak och säger att det känns obekvämt att hon stöter på honom. Ett uppriktigt intresse för att lära känna honom måste hon ju självklart få ha,och självklart får väl dom sitta och snacka själva men som sagt den känslan du får,och framför allt som HAN får uppstår ju inte från tomma intet.
Jag tycker inte det verkar som om du har så himla låg självkänsla och är så svartsjuk som alla skriver,jag tycker det verkar som om hon har låg självkänsla och behöver få den höjd. Fundera om det finns nåt du kan göra för att hjälpa henne,lite syster tid tillsammans? Kanske behöver hon prata? Jobbigt att bo med mamma och pappa och en bebis,och så kommer ni insvepandes-ett lyckligt och självständigt par-brunbrända och nykära..lite avundsjuka? Även om man är glad över sin bebis så kan man känna en stark längtan efter att ha nån att dela allt med...lycka till