• Anonym

Min syste klänger efter min fästman

Bor i Cypern med min fästman, e sällan i Sverige,men e här nu o hälsar på semester o visst kul att träffa familjen när ens lillasyrra (hon e 27 o jag 29) klänger efter min man..hon har precis fått barn, har tråkigt o vill ut med oss när jag ska visa min hemstad för honom. Vill ju va romantisk med han, men inte vill ja hångla mitt framför näsan på henne, för hon har svårt o hitta killar nu när hon e lite 'låst' med ta hand om ungen..plus det känns som att hon har värsta bekräftelsetörsten när de kommer till killar, o hon ska 'jämt' amma o vissa lökarna mitt framför min man!! Får fnatt! Min man känner sig besvärad, men vill inte säga nåt o mamma tycker jag borde umgås med min syrra för att vi ses ytterst lite! Men hon e så jävla på..vill ha en hel mysdag med älskling bara, vilket innebär hon blir sårad så fan göra? Ingen förstår!?!

• Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman
  • Anonym
    lollisen skrev 2009-08-03 14:03:49 följande:
    För att du blandar in sådant som inte har hänt, därför anser jag det vara irrelevant. Du behöver absolut inte sjunka så lågt att du skriver nedlåtande till mig, finns ingen anledning för sandlådenivå här? Eller hur?
    jaha så det har inte hänt att syrran gick runt med pattarna hängandes utan att barnet ammades.. (för det är det enda jag påstått) sen JÄMFÖRDE jag och sa att många kan finna detta LIKA besvärande som om man skulle dra upp tröjan och visa pattarna.. jag har INTE skrivit att syrran gjort så..
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 14:26:18 följande:
    jaha så det har inte hänt att syrran gick runt med pattarna hängandes utan att barnet ammades.. (för det är det enda jag påstått) sen JÄMFÖRDE jag och sa att många kan finna detta LIKA besvärande som om man skulle dra upp tröjan och visa pattarna.. jag har INTE skrivit att syrran gjort så..
    Om systern kommer ut ur sovrummet där hon precis har ammat, och har ena bröstet utanför tröjan, så kan man ju anta att det är för att lufta bröstet? Det låter mest logiskt, mer logiskt än att hon faktiskt går runt på detta sätt för att visa upp sig. För hur smickrande är det att låta ett bröst hänga ut nedanför tröjan, ovanför/under en BH egentligen?
  • Anonym
    lollisen skrev 2009-08-03 14:23:09 följande:
    Där pratade jag om människor i allmänhet, inte riktat till någon specifik. Har jag skrivit nåt nedlåtande till dig/om dig?
    nä visst det är ju inte alls nedlåtande att påstå att många här inne är lata i sina fetthjärnor bara för att dom inte resonerar som du...du är rolig du.
  • Anonym (33)

Vare sig hon flörtar eller inte har Ts man sagt att han känner sig obekväm med systern. Vet inte riktigt hur man ska göra.

Har aldrig fattat det där med att det är ok att langa fram pattarna framför folk hur som helst för att det råkar vara "naturligt att amma"... Tuttar är fortfarande tuttar.
    Ammar man inte bäst i lugn och ro? De flesta jag känner går helst undan för att amningen ska bli en lugn stund för barnet.

Jag tänker iaf gå iväg och amma ifred när mitt barn kommer ut, känns dessutom obekvämt att folk ska se mina bröst vare sig jag ska amma eller ej.

• lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 14:30:09 följande:
    nä visst det är ju inte alls nedlåtande att påstå att många här inne är lata i sina fetthjärnor bara för att dom inte resonerar som du...du är rolig du.
    Du verkar ha lite läsförståelse, eller så tolkar du in alldeles för mycket i det du läser. Eftersom det inte står någonstans att inlägget var riktat till alla härinna på FL eller att det är för att människor inte resonerar som mig.

Jag skrev inlägget i frustration, då alldeles för många människor är dömande. Jag är less på detta ständiga dömande så fort något inte är inom "ramarna" så att säga.

Det inlägget var i stort sett helt känslostyrt och jag har inte på nåt sätt menat att allt jag skrev där urskildrar den totala sanningen eller verkligheten.
  • Anonym (buset)
    lollisen skrev 2009-08-03 14:33:21 följande:
    Du verkar ha lite läsförståelse, eller så tolkar du in alldeles för mycket i det du läser. Eftersom det inte står någonstans att inlägget var riktat till alla härinna på FL eller att det är för att människor inte resonerar som mig. Jag skrev inlägget i frustration, då alldeles för många människor är dömande. Jag är less på detta ständiga dömande så fort något inte är inom "ramarna" så att säga. Det inlägget var i stort sett helt känslostyrt och jag har inte på nåt sätt menat att allt jag skrev där urskildrar den totala sanningen eller verkligheten.
    ¨Oavsett hur man påpekar att nån har "glömt" stoppa in tuttarna i BH'n, så handlar ju detta om att systern uppenbarligen gör så med meningen.

Hon gör bara så när TS man är i närheten, aldrig annars. Skulle det vara en slump?
  • Anonym
    lollisen skrev 2009-08-03 14:29:10 följande:
    Om systern kommer ut ur sovrummet där hon precis har ammat, och har ena bröstet utanför tröjan, så kan man ju anta att det är för att lufta bröstet? Det låter mest logiskt, mer logiskt än att hon faktiskt går runt på detta sätt för att visa upp sig. För hur smickrande är det att låta ett bröst hänga ut nedanför tröjan, ovanför/under en BH egentligen?
    det skulle kunna vara så..MEN det låter ju inte så logiskt i detta fall..med tanke på hennes övriga beteende.
  • lollisen

"Nja visst får hon amma, men medans vi satt o käka frukost idag så kom hon in i köket med ena tutten hängandes från bhn o en halvsovande unge i armen o kolla in min man om han kolla in henne? O så börja hon fråga tillgjort med sexuell ton i rösten om han sovit gott o vad han tycker om sverige..hon totalignorera mig! Skulle inte ni bli svartsjuka lr?"

Så skrev TS om att flasha boobsen... Är det så markabelt beteende egentligen?? Att man har en halsovande unge i armen med bröstet utanför? Hade hon planerat denna graciöst förföriska syn in i minsta detalj, så hade hon förmodligen skippat ungen på armen, låtit bröstet synas på ett mer smickrande vis kan man antaga...

Allt det andra TS skrev, är hennes tolkning av det hela vilken inte behöver överrensstämma med verkligheten, särskilt inte då hon (TS) är svartsjuk och sådär.

• Anonym
    Du verkar ha lite läsförståelse, eller så tolkar du in alldeles för mycket i det du läser. Eftersom det inte står någonstans att inlägget var riktat till alla härinna på FL eller att det är för att människor inte resonerar som mig. Jag skrev inlägget i frustration, då alldeles för många människor är dömande. Jag är less på detta ständiga dömande så fort något inte är inom "ramarna" så att säga. Det inlägget var i stort sett helt känslostyrt och jag har inte på nåt sätt menat att allt jag skrev där urskildrar den totala sanningen eller verkligheten.
    du likade ju dom flesta (som du själv påstår) vid kossor.. är inte det lite nedlåtande ?
  • Anonym
    du sätter ju dig själv på en pidestal när du påstår att dom flesta andra människor (givetvis inte du) inte har förmågan att engagera sig i andra eller i frågor och tänka lite mer på djupet.. konstigt nog kommer du ofta med sånt när andra inte tänker som du..
  • Anonym
    lollisen skrev 2009-08-03 14:38:48 följande:
    "Nja visst får hon amma, men medans vi satt o käka frukost idag så kom hon in i köket med ena tutten hängandes från bhn o en halvsovande unge i armen o kolla in min man om han kolla in henne? O så börja hon fråga tillgjort med sexuell ton i rösten om han sovit gott o vad han tycker om sverige..hon totalignorera mig! Skulle inte ni bli svartsjuka lr?" Så skrev TS om att flasha boobsen... Är det så markabelt beteende egentligen?? Att man har en halsovande unge i armen med bröstet utanför? Hade hon planerat denna graciöst förföriska syn in i minsta detalj, så hade hon förmodligen skippat ungen på armen, låtit bröstet synas på ett mer smickrande vis kan man antaga... Allt det andra TS skrev, är hennes tolkning av det hela vilken inte behöver överrensstämma med verkligheten, särskilt inte då hon (TS) är svartsjuk och sådär.
    alla är inte alltid så oskyldiga som du vill tro..hon kanske fann ett bra sätt att linda in det i lite tvivel om varför hon flashar sig om du förstår vad jag menar.. hon gör ju aldrig annars så där. så lite märkligt är det ju..
  • Anonym (33)
    lollisen skrev 2009-08-03 14:38:48 följande:
    "Nja visst får hon amma, men medans vi satt o käka frukost idag så kom hon in i köket med ena tutten hängandes från bhn o en halvsovande unge i armen o kolla in min man om han kolla in henne? O så börja hon fråga tillgjort med sexuell ton i rösten om han sovit gott o vad han tycker om sverige..hon totalignorera mig! Skulle inte ni bli svartsjuka lr?"Så skrev TS om att flasha boobsen... Är det så markabelt beteende egentligen?? Att man har en halsovande unge i armen med bröstet utanför? Hade hon planerat denna graciöst förföriska syn in i minsta detalj, så hade hon förmodligen skippat ungen på armen, låtit bröstet synas på ett mer smickrande vis kan man antaga...Allt det andra TS skrev, är hennes tolkning av det hela vilken inte behöver överrensstämma med verkligheten, särskilt inte då hon (TS) är svartsjuk och sådär.
    Eller så har hon med ungen som en slags täckmantel, för att det inte ska märkas att hon flörtar med Ts man? Så hon kan flänga runt med tuttarna fria utan att nån ska misstänka henne?

Tror Ts känner sin syster väl efter 27 år, att hon vet när hon flörtar med någon.
    Ts skrev ju "O så börja hon fråga tillgjort med sexuell ton i rösten om han sovit gott o vad han tycker om sverige..hon totalignorera mig!"
    Är ganska säker på att man inte kan misstolka sisn syster så efter nästan 30 år.
  • Anonym

Anonym (33) skrev 2009-08-03 14:55:19 följande:

Eller så har hon med ungen som en slags täckmantel, för att det inte ska märkas att hon flörtar med Ts man? Så hon kan flänga runt med tuttarna fria utan att nån ska misstänka henne? Tror Ts känner sin syster väl efter 27 år, att hon vet när hon flörtar med någon. Ts skrev ju "O så börja hon fråga tillgjort med sexuell ton i rösten om han sovit gott o vad han tycker om sverige..hon totalignorera mig!" Är ganska säker på att man inte kan misstolka sisn syster så efter nästan 30 år.
    presis.. var just detta jag menade..
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 14:44:08 följande:
    du likade ju dom flesta (som du själv påstår) vid kossor.. är inte det lite nedlåtande ?
    Anonym skrev 2009-08-03 14:48:34 följande:
    du sätter ju dig själv på en pidestal när du påstår att dom flesta andra människor (givetvis inte du) inte har förmågan att engagera sig i andra eller i frågor och tänka lite mer på djupet.. konstigt nog kommer du ofta med sånt när andra inte tänker som du..
    Men snälla människor? Har ni inget vettigt att tillföra diskussionen som handlar om topic och därför börjar denna ramaskri om ett inlägg jag skrev i frustration som INTE var riktat mot någon. Bara tankar i ren allmänhet. Jösses..

Jag har inte på nåt sätt påstått att människor är lika kossor för att de inte resonerar som mig. Är det svårt att förstå?
    Jag liknande människor som dömer det första de gör med flockbeteenden som tex bland kossor.
  • Anonym
    lollisen skrev 2009-08-03 15:05:52 följande:
    Men snälla människor? Har ni inget vettigt att tillföra diskussionen som handlar om topic och därför börjar denna ramaskri om ett inlägg jag skrev i frustration som INTE var riktat mot någon. Bara tankar i ren allmänhet. Jösses.. Jag har inte på nåt sätt påstått att människor är lika kossor för att de inte resonerar som mig. Är det svårt att förstå? Jag liknande människor som dömer det första de gör med flockbeteenden som tex bland kossor.
    du är ju så snabb på att vräka ur dig att andra är nedlåtande.. och hur mycket handlade ditt eget inlägg egentligen, om hur dom flesta beter sig som kossor, om topic? jaja skit i det..ville bara ge dig en liten tankeställare innan du är så snabb på att vräka ur dig att bara andra kan låta nedlåtande. som sagt du kanske inte hade i mening att vara nedlåtande men det har ju inte alltid andra heller men du verkar ju ofta ta det för givet.
  • enny signatur

Anonym (33) skrev 2009-08-03 14:31:47 följande:

Vare sig hon flörtar eller inte har Ts man sagt att han känner sig obekväm med systern. Vet inte riktigt hur man ska göra. Har aldrig fattat det där med att det är ok att langa fram pattarna framför folk hur som helst för att det råkar vara "naturligt att amma"... Tuttar är fortfarande tuttar. Ammar man inte bäst i lugn och ro? De flesta jag känner går helst undan för att amningen ska bli en lugn stund för barnet. Jag tänker iaf gå iväg och amma ifred när mitt barn kommer ut, känns dessutom obekvämt att folk ska se mina bröst vare sig jag ska amma eller ej.
    Nej jag har aldrig haft någon lust att bo hemma... amma i lugn och ro? Nej det har jag inget behov av, tvärtom skulle jag få krupp om jag skulle gå och gömma mig varje gång
  • Anonym

Be henne lägga ner sitt flirtiga beteende, annars vill du inte umgås med henne. Säg också att ni inte är intresserade av att se hennes bröst, vare sig hon bara vill lufta,amma eller visa upp sig.
    Det är totalt respektlöst av henne och ragga på din kille..jag skulle gett henne en rejäl skrapa men ändå givetvis visat att jag älskar henne..

Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman