• Anonym

Min syste klänger efter min fästman

Bor i Cypern med min fästman, e sällan i Sverige,men e här nu o hälsar på semester o visst kul att träffa familjen när ens lillasyrra (hon e 27 o jag 29) klänger efter min man..hon har precis fått barn, har tråkigt o vill ut med oss när jag ska visa min hemstad för honom. Vill ju va romantisk med han, men inte vill ja hångla mitt framför näsan på henne, för hon har svårt o hitta killar nu när hon e lite 'låst' med ta hand om ungen..plus det känns som att hon har värsta bekräftelsetörsten när de kommer till killar, o hon ska 'jämt' amma o vissa lökarna mitt framför min man!! Får fnatt! Min man känner sig besvärad, men vill inte säga nåt o mamma tycker jag borde umgås med min syrra för att vi ses ytterst lite! Men hon e så jävla på..vill ha en hel mysdag med älskling bara, vilket innebär hon blir sårad så fan göra? Ingen förstår!?!

• Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman
  • Anonym (Sotis)
    Aiwendil skrev 2009-08-01 16:36:50 följande:
    Jag förstår dig faktiskt ts...Jag tycker inte man svassar runt med pattarna lösa hur som helst.Haha.. som att jag skulle gå så framför min makes brorsor. Så gör man ju inte!Sen att amma inför andra har jag inga problem med men även där så är man diskret tycker jag.Du har ju också erfarenhet av att din syster tagit dina killar förut (sicken syster!) och att bara säga som så " jag kan ta din kille om jag vill "...Fan, töntigt att säga så, även om det är på skoj... vaddå skoj liksom!Nä, jag förstår dig faktiskt men tycker du kan säga direkt när hon gör nåt.Typ "klä på dig ordentligt, alla vill inte se dina bröst" eller nåt i den stilen.
    Håller med....
  • lollisen
    Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:36:01 följande:
    Men en svartsjuk kan inte ändra på sig utan hjälp... Finns ju en anledning att det heter svartSJUK
    Ja, men det är ingen sjukdom i sig.
    Det är mer ett tillstånd som man själv måste bryta för att kunna hantera dessa känslor annorlunda i framtiden.

Ger någon bekräftelser hela tiden för att partnern inte ska bli svartsjuk, vad tror du det ställer till i ett förhållande? Tror du på fullaste allvar att man växer ifrån svartsjuka? Eller ska man ignorera den partnern man är svartsjuk på? Ska man alltid ha ett sjukligt behov av bekräftelse?

Eller är det bättre om den som är svartsjuk söker hjälp och dealar med själva roten till det onda, kanske till och med parterapi, för att kunna få ett sunt och hälsosamt förhållande. ?
  • Anonym (Sotis)

Anonym (svartis?) skrev 2009-08-01 16:39:01 följande:

herregud säger jag bara för den inställningen. Stackars karl som du kommer haffa... Klart som fan att ingen människa, man eller kvinna, orkar leva i ett förhållande med en SJUK (svartsjuk) människa som de m¨åste bekräfta stup i kvarten helt utan anledning? förstår du inte det själv? Sen är jag sån så att jag tappar intresset helt för personer som är svartsjuka, den typen av osäkerhet är avtändande och osnygg. Nej du, en sådan sjuklig svartsjuka bör man bearbeta på egen hand innan man ger sin in i en relation.
    Har ett förhållande som är starkare än nånsin just för att vi har tagit hand om det tillsammans...
    Finns många svartsjuka som av olika anledningar har fått ett super förhållande just för att man tagit hand om det tillsammans-..
  • Anonym (svartis?)
    Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:41:30 följande:
    Anonym (svartis?) skrev 2009-08-01 16:39:01 följande: Har ett förhållande som är starkare än nånsin just för att vi har tagit hand om det tillsammans... Finns många svartsjuka som av olika anledningar har fått ett super förhållande just för att man tagit hand om det tillsammans-..
    låter väldigt sunt och kul på alla sätt
  • Anonym (Sotis)

Tycker det är rätt spännande att så många tycker saker om något dom inte har en aning om hur det är... Riktigt roligt..

• Anonym (svartis?)
    Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:45:36 följande:
    Tycker det är rätt spännande att så många tycker saker om något dom inte har en aning om hur det är... Riktigt roligt..
    vem är det som inte har någon aning om vad?? jag tror inte jag är ensam i världen om att tycka svartsjuka är avtändande...
  • lollisen

Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:45:36 följande:

vad vet du om det? DET var ju ett ganska roligt uttalande om nåt.
  • Odella

Men fan vad alla hänger upp sig på amningen då!

Jag förstår dig TS, har inte råkat ut för det själv då jag älskar min syster. Men det hände en nära vän till mig. Hennes syster är ett par år äldre och flörtade intensivt med min kompis man. Min kompis hade precis fått barn och hennes syster tog sin chans att få bekräftelse. Jag minns hur jävla ledsen hon var för hon ville ju att systern skulle uppmärksamma henne, inte hennes sambo.

Jag tycker du ska sätta ner foten! Eller i alla fall lida dig igenom den tiden ni är tillsammans och sedan skita i henne.

• lollisen

Anonym (svartis?) skrev 2009-08-01 16:46:40 följande:

vem är det som inte har någon aning om vad?? jag tror inte jag är ensam i världen om att tycka svartsjuka är avtändande...
    I hear you!

Ja, alltså om svartsjukan går till överdrift är det sjukt avtändande och pinsamt att en vuxen människa inte har mer självkänsla än då.

Om min partner blir liiiite svartsjuk i nåt speciellt sammanhang, så kan det vara lite smått gulligt. Men inte då det blir pinsamt mycket svartsjuka liksom...
  • Anonym (Sotis)

Ja eftersom ni slår bakut så fort det nämns svartsjuka så utgår jag ifrån att man inte har en aning om hur det är att vara det... Den som vet, vet även hur svårt det är att ta sig ur. Då behöver man någon som faktiskt förstår.

Nej jag sa inte att du är enda i världen som tycker det är avtändande...

Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman