barn i "koppel", sele med lina
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
har nu suttit o läst en del av inläggen,lite spännande allt men framförallt så kunde inte jag gissa att det skulle uppröra så många o att även lika många tycker det är så fel o att man ska hålla reda på sitt barn, ha dom i vagnen osv, visst alla måste få ha sina åsikter, det respekterar jag helt, blev bara lite förvånad över att det var ett så "hett" ämne!
Jag/vi har ett koppel till vår dotter på två år,tycker det fungerar kanon,ångrar inte alls att vi köpte det o visst folk stirrar men då får dom göra det! Men sen så är det ju inte så att jag använder det dagligen,skulle inte få för mig att använda det på henne när vi gör "vardagliga" saker men när vi ska ut o åka tåg tex,som vi gör säkert 3ggr/månaden o man har dotter, hund, resväska plus lite annan packning då är det inte det lättaste att helt enkelt hålla reda på allt, för ett ögonblicks verk o hon kan vara precis vid spåret,där dom flesta vet att det kan hända olyckor, så jag tycker det är perfekt,det är min säkerhet!! Samma sak vid flygplatser,hur mkt folk som helst , ja ni som håller med mig förstår ju hur jag resonerar(hoppas jag:)
Det var min åsikt om det hela!!
har bara läst ts.. men jag tycker att det är helt sjukt. >Förstår inte varför man vill ha sitt barn i koppel som en hund.
jag har en liten tjej som vill springa fritt och inte hålla handen, jag har dessutom nedsatt syn och har inga synfält så jag tycker "sele och koppel" när man är ute bland mycket folk och trafik är en underbar uppfinning och det är bättre det än att hon kommer bort och blir överkörd av någon... eller kanske råkar ut för någon psykopat som vill henne illa (vilket kan gå toksnabbt)
det är ju inte strypkoppel man använder och barnet har betydligt mera frihet än om det måste hålla handen, fattar inte varför det skulle vara en dålig ide?
Har inget sele själv men har tänk kanske skaffa det!!! Varför inte!!???
Jag rent av SKITer I alla andra morsor o farsor som bryr sig om andra mer än sitt egna barn...
allt trams snack om koppel hit o dit....
va fan man har juh dem av säkerhets risk... inte hur det ser ut!!!!!!?? ELLER???
Min son har myror i brallan o hatar sitta sitt i vagnen....
ni som kopplar ihop BARN med HUNDAR....
då kan man juh säga ATT:
Att ha sitt barn i vagn e lika fel som att gå runt och bära sin hund....
vafasen både hund och barn behöver juh RÖRA sig!!! Och då föredrar jag att ta det säkra före d osäkra!!!
Man vill juh ha koll på sitt barn AV KÄRLEK!!!!!! Punkt och Slut töntigt folk!!!!!!