• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • BabyJay

Helst ett barn som kan gå fint jämte mamma och pappa och snäll hålla handen och inte springa iväg...{#lang_emotions_wink}

Men för oss som inte har sådana barn så tycker jag sele är ett bra alternativ. Har inte använt det sjäv än. Hellre det än att tvinga ett barn som vill sitta i vagnen att sitta still där...

Mamma till Freja, född 080706
  • trädis

har inte läst tråden nu, men rent spontant är det väl inget fel i en sele?

barn spänns fast både i bilstol och vagnar för att man är rädda om dem. det borde väl vara mer frihetskänsla att spännas fast i en sele jämförelsevis?

jag har ännu inte känt något behov av det då min son inte går ännu, men jag är inte emot det. jag kan tänka mig att de som har flera barn har stor nytta av en sele till sina mindre barn.

världens lyckligaste mamma
  • emajk
    Kajsan skrev 2009-08-07 10:06:45 följande:
    Så att barnen kan få gå själva ute och slippa sitta i vagnen? Men det kanske är bättre att sitta fast i barnvagnen, eller hur tänker du? Jag ska köpa en sele!
    Och jag förstår inte varför man ska ha hund i koppel Funkar ju bra utan när man lägger manken till, men just det, det ska man ju inte behöva göra. Samma gäller min dotter, har inte behövt sele på henne och hon har förstått allvaret i min ton när jag begränsat hennes ev. farliga eskapad. Lägg manken till och slipp sele. Det är verklig frihet.
  • Glamrockare
    emajk skrev 2009-08-07 12:19:53 följande:
    Och jag förstår inte varför man ska ha hund i koppel Funkar ju bra utan när man lägger manken till, men just det, det ska man ju inte behöva göra. Samma gäller min dotter, har inte behövt sele på henne och hon har förstått allvaret i min ton när jag begränsat hennes ev. farliga eskapad. Lägg manken till och slipp sele. Det är verklig frihet.
    o du menar att det bara är du som lagt manken till?
    Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Epona

Jag har velat haft en sele på min son från det att han fyllde 1 år. Nu är han 3 år och jag skulle fortfarande behöva sele. Anledningen till att jag inte köpt nån är just för alla spydiga kommentarer man skulle får. När vi är ute så måste vi hålla handen hela tiden för skulle vi släppa så är risken stor att han drar iväg.

• Glamrockare
    Epona skrev 2009-08-07 13:00:13 följande:
    Jag har velat haft en sele på min son från det att han fyllde 1 år. Nu är han 3 år och jag skulle fortfarande behöva sele. Anledningen till att jag inte köpt nån är just för alla spydiga kommentarer man skulle får. När vi är ute så måste vi hålla handen hela tiden för skulle vi släppa så är risken stor att han drar iväg.
    jag rekomenderar avståndslarm det ser ingen o ger en viss säkerhet iaf kanske inte runt trafik men bland mkt folk.
    Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Epona
    Glamrockare skrev 2009-08-07 13:07:59 följande:
    jag rekomenderar avståndslarm det ser ingen o ger en viss säkerhet iaf kanske inte runt trafik men bland mkt folk.
    Vad är det? Känns som det är inget som skulle hjälpa i våran situation.
  • annbom

Det är knappast något för oss som har rymmare som är snabba. Man hinner ju inte ikapp dem i alla fall och det är ju bara ett pip, men vet ju inte åt vilket håll de stack.

Glamrockare skrev 2009-08-07 13:07:59 följande:
  • annbom

Sådana här kommertarer vill jag bara spy åt och sedan så hoppas jag att personen som har skrivit det ska få en son som min.

Jag och min man lägger nog ner betydligt mer tid till att "lägga manken till" än vad du kan i din vildaste fantasi kan ana. Alla barn är inga valiumbarn som går snällt bredvid mamma och pappa och blir livrädd när mamma eller pappa inte är i närheten. Min son har struntat i om vi har varit i närheten eller inte om han har sett något intressant. Vi har testat honom och han blir inte rädd det minsta när han inte hittar oss utan sjunger och börjar leta efter oss.

Han har också rymt från dagis bara för att det fanns tillfälle till det och utanför är ju intressant. Att höja sig själv till skyarna och tro att man är fullkomlig bara för att man har klarat av att få ett stillsamt, följsamt barn är patetiskt. Jag har klarat av att få 4 sådana innan min lille son så jag vet att det inte krävs så mycket av en som förälder till det.

emajk skrev 2009-08-07 12:19:53 följande:
  • TessaS

"ser vettigt ut, men jag vill inte ha det"

Men jag hade hellre velat skriva "... men jag behöver det inte". Hade jag haft en vilding till son så hade det absolut varit med bland mina alternativ till lösning.

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina