• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • amomentlikethis

fam kaos skrev 2009-08-07 18:14:43 följande:

Fast nu pratar jag om rent generellt, inte dig personligen. Aspergers är en form av autism så hon har Autism precis som ditt barn.Man kan som jag skrev inte säga att föräldrar till barn med Autism AUTOMATISKT har det jobbigare än föräldrar till "normalstörda" barn för det stämmer inte i alla fall.Min son utreds även han för någon form av Autism och det de är inne på är Infantil Autism som är en något ovanlig och väldigt krävande form av Autism, men jag skulle ändå inte våga mig på att säga att vi har det jobbigare med honom än ALLA andra föräldrar till "vanliga" barn har det med sina.
    jag vet vad infantil autism är, precis samma som min son är under utredning för.
  • Black roses
    emajk skrev 2009-08-08 11:57:29 följande:
    Annbom som jag först svarade till skrev; Vi har testat honom och han blir inte rädd det minsta när han inte hittar oss utan sjunger och börjar leta efter oss. Således undrar jag vad det är för problem med att följa efter snarare än att motivera en sele med det beteendet från grabben. Det stämmer att jag inte låter min dotter göra allt som hon känner för, vad ska vi hitta på, om hon får för sig att peta runt i ett avgasrör på bilen bredvid i garaget. Men jag behöver ingen sele för det. Hon märker på mig när det är viktigt att lyssna och vill hon inte lyssna just då flyttar jag på henne. Få och konsekventa nej underlättar. Jag är inte perfekt för att säga så.
    Det kan ju bara annbom besvara.. MEN som jag sagt tidigare i tråden, i vissa situationer så väljer jag selen då barn är oförutsägbara, och de ska inte komma till skada bara för att jag inte vill inse vilken billig livförsäkring det ändå är..
    Att sen andra inte vill använda sele av vilka skäl det ändå vara månde, so be it..

MEN detta kan jämföras med att tycka cykelhjälm, flytväst, och bilbarnstol vara överreklamerade de med..
    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • fam kaos
    jag vet vad infantil autism är, precis samma som min son är under utredning för.
    Du ser, alla upplever det olika. Jag vet många vars barn benämns som normala som har det mycket jobbigare med sina barn när det komemr till en del saker.
    För Autism är långtifrån bara negativt, de barnen har även en del fördelar som inte "normala" barn har.
    Det skulle enbart kännas jobbigare, iallafall för mig, om jag gick och intalade mig att jag hade det värst och jobbigast i hela världen.
  • fam kaos
    emajk skrev 2009-08-08 12:01:03 följande:
    fam kaos skrev 2009-08-08 11:55:58 följande:
    Vad är ologiskt? Det handlar om sele eller ej. Selen är till för föräldern och inte barnet. Min dotter tycker om att rida på min axlar och det har jag som reserv när tiden tryter om vi ska någonstans. Klart att man inte kan ha fler än en unge däruppe men sele tycker jag ska vara sista utvägen.
    Just det, din dotter TYCKER OM att rida på dina axlar. Alla barn är inte som din dotter och det är precis där du brister i kunskap om det du talar om.
  • konkelbär

Alla som är anti sele och koppel på småbarn får man väl bara gratulera: Tänk att ha ett så lugnt barn som inte springer runt, överallt i 110km/h! Som inte försöker kasta sig ut framför cyklar, efter hundar eller framför bilar!

Min dotter är ett energiknippe utan like och om hon ska överleva en promenad, eller om hennes stackars mamma ska överleva en promenad utan ryggskador, brutna ben eller armar så behövs en sele och koppel!

• emajk
    Black roses skrev 2009-08-08 12:11:10 följande:
    Det kan ju bara annbom besvara.. MEN som jag sagt tidigare i tråden, i vissa situationer så väljer jag selen då barn är oförutsägbara, och de ska inte komma till skada bara för att jag inte vill inse vilken billig livförsäkring det ändå är.. Att sen andra inte vill använda sele av vilka skäl det ändå vara månde, so be it.. MEN detta kan jämföras med att tycka cykelhjälm, flytväst, och bilbarnstol vara överreklamerade de med..
    Cykelhjälm etc går inte att jämföra för de är anpassade till en rörelse som kroppen inte klarar av olika anledningar om det går fel. För att ett barn går på marken behövs ingen sele. I så fall kan du ju ständigt ha skyddsdräkt på ditt barn ifall nåt skulle hända.
  • emajk

fam kaos skrev 2009-08-08 12:13:25 följande:

Just det, din dotter TYCKER OM att rida på dina axlar. Alla barn är inte som din dotter och det är precis där du brister i kunskap om det du talar om.
    Kära nån, det var ett exempel. Tycker era barn inte om nåt som har med er att göra? I så fall är det dags att lista ut vad det kan vara.
  • fam kaos
    emajk skrev 2009-08-08 12:17:11 följande:
    fam kaos skrev 2009-08-08 12:13:25 följande:
    Kära nån, det var ett exempel. Tycker era barn inte om nåt som har med er att göra? I så fall är det dags att lista ut vad det kan vara.
    Ännu ett utmärkt exempel på ditt sätt att diskutera och se längre än din näsa räcker. Behöver jag verkligen utveckla ytterligare varför det inte känns så motiverat att diskutera vidare med dig?
  • Black roses
    emajk skrev 2009-08-08 12:16:12 följande:
    Cykelhjälm etc går inte att jämföra för de är anpassade till en rörelse som kroppen inte klarar av olika anledningar om det går fel. För att ett barn går på marken behövs ingen sele. I så fall kan du ju ständigt ha skyddsdräkt på ditt barn ifall nåt skulle hända.
    Så säger man när man inte kan se båda sidorna..

Det är sant att okunnighet är en välsignelse...
    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
  • emajk

fam kaos skrev 2009-08-08 12:19:32 följande:

Ännu ett utmärkt exempel på ditt sätt att diskutera och se längre än din näsa räcker. Behöver jag verkligen utveckla ytterligare varför det inte känns så motiverat att diskutera vidare med dig?
    Måste man linda in allting i smör för att du ska kunna ta till dig annan info än din egen erfarenhet. Jag förstår att det kan kännas kämpigt när någon säger sig hantera en situation som man själv inte hanterar utan en sele. "Han kan ju inte bara ha nån substans i det han skriver" Däremot kan man bemöta exemplen exakt snarare än att prata runt, bli luddig och säga att sitt barn minsann är en emilx2 och att mitt är ett valiumbarn. Det ter sig ömsesidigt att ingen lyssnar på någon oavsett vad som skrivs.
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina