• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • Pemmel
    puss skrev 2009-08-05 13:51:12 följande:
    bekvämt?? tror du att det är av "bekvämlighetsskäl" som man inte har full koll hela tiden på tre ettåringar?
    Nej, skrev att jag hoppades att det inte var därför. Alltså jag hoppas att mamman med ett barn inte tar på sele på sitt barn för att hon ska kunna ägna sig åt någonting annat, typ som att titta i skyltfönster och prata i telefon utan att koncentrera sig på var barnet är.
    Har man tre ettåringar är det en helt annan grej. Då räcker ju inte ens händerna till om man ska passera över en gata. Men de allra flesta har inte tre ettåring, därför utgick jag heller inte ifrån det.
  • Ofir1
    ebben skrev 2009-08-05 13:53:03 följande:
    ofir1-nä,jag tycker inte det-över en så farlig gata får jag ta barnet i hand/armen. eller avstå att vara på såna gator. I vagn har ju många barnen väldigt,väldigt mycket-barn sobver i den o allt........
    Barn i singular alltså..

Det går inte att hålla kvar två små små tvååriga händer som drar åt olika håll och slänger sig ner mitt på vägen. Det går heller inte att lyfta upp två tvååringar samtidigt om de inte sammarbetar. För att lyfta upp den ena måste man t.ex. släppa den andra en halv sekund. Jag använder som sagt inte sele utan använder vagnen i stället men jag kan faktiskt inte se någon etisk skillnad på dessa två säkerhetsprylar.
  • rasajj
    Jagbyttenick skrev 2009-08-05 13:57:24 följande:
    www.babyland.se/sele-sure-steps-sunshine-kids...Den här tänker jag iallafall köpa, sedan får folk tycka jag är hur psycho som helst Min son trivs inte i vagnen och vill inte hålla handen och på detta sätt får vi alla som vi vill
    Du ser val hur krankt barnet ar pa bilden? *ironi*
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • Natosh

7barns mamman skrev 2009-08-05 13:56:32 följande:

man har inte barn i band.har man barn med sig så får man passa på dom.enkelt.
    Handlar det alltså bara om att bevisa hur väldresserade barn man har och hur duktig man som förälder är på att ha koll?
  • Kyanita

Vi spänner fast våra barn överallt tex bilbarnstolen, barnvagnen, cykelsitsen, matstolen men om barnet har sele på sig så är det kränkande? Förstår inte skillnaden faktiskt. Kränkande är det att tvinga mitt barn att sitta i barnvagnen FASTSPÄND för att han springer iväg hela tiden annars!

• AnnaKlara

Det är väl en ypperlig underlättande grej att kunna välja! Har man ett lugnt barn så fine, men typ min yngsta: började gå vid monstruösa sju månaders ålder, yrväder, bodde i Amsterdams innerstad. Tack försynen för selen säger jag bara.

Sen är det ju inte helt bekvämt för en långstång att hålla en ettåring i handen hela tiden, och jag tror att barn upplever det som mycket friare att gå i sele än att hålla handen.

• Kyanita
    puss skrev 2009-08-05 13:56:16 följande:
     skillnaden är ju hårfin.
    Hårfin på vilket sätt?
  • puss
    Kyanita skrev 2009-08-05 13:59:33 följande:
    Hårfin på vilket sätt?
    överlever hit och dit, påkörd hit och dit. bla bla. vissa är inte så noga med sånt.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • rasajj
    7barns mamman skrev 2009-08-05 13:56:32 följande:
    man har inte barn i band.har man barn med sig så får man passa på dom.enkelt.
    For selen gor att man slipper ha koll? Och det ar mindre krankande for barnet att vara fasthallet i handen/armen? Eller i vagnen? Eller bilstolen? osv..
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • Natosh
    puss skrev 2009-08-05 14:00:17 följande:
    överlever hit och dit, påkörd hit och dit. bla bla. vissa är inte så noga med sånt.
    Det är väl bara bra för barnet om det blir påkört så att det slipper leva med så lata och oansvariga föräldrar
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina