barn i "koppel", sele med lina
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
vem ser man oftast med sele?
Jag tycker det är jättebra. Hade jag inte haft sele /koppel så hade Kira bara fått sitta i vagnen när han var liten. Han ville inte hålla i handen och försökte hela tiden slita sig så när man var nära någon bilväg så hade vi koppel. Han älskar bilar och hade säkert kunna springa ut i vägen annars.
Det var också superbra i folkmassor på stan.
Nu när han är tre känns det inte rätt att ha det, tror inte han skulle bry sig själv men det känns som att andra skulle tycka det var dåligt =/ Så nu har vi det inte längre och han får sitta i vagnen när vi är nära bilar eller tvångshålla i handen. Det var trevligare med kopplet både för oss och för honom.
Inte nödvändigtvis kränkande!
men för MIG skulle det helt enkelt inte kännas bra!
kan inte förklara p annat vis-o har inget annat argument alls.
Alla som vill får ha det! jag har avstått. helt enkelt.
O skulle JAG se en mamma med tex. en labrador o en 2åring i sele/koppel så skulle JAG tycka att det skulle se konstigt ut bara.
Jag hade sele på min äldste son vid ett par tillfällen. Om det såg fel ut???? Kunde väl knappast bry mig mindre. Har man ett barn som vägrar hålla handen och har så mycket spring i benen, så tänker man mer på barnets säkerhet än vad som ser bra ut. Han verkar inte ha tagit någon skada av det.
Åter igen, alla familjer har olika rutiner. Man måste hitta det som passar bäst för sin familj, och vara så stark att man inte bryr sig om vad andra anser eller tycker om det. För tyckare, det finns det gott om.
På stan har jag aldrig sett det, men däremot där vi har båtarna. Tycker det är en ypperlig lösning för att undvika att ungarna drattar i mellan båtarna. Nog för att de har flytvästar på sig, men ett flexikoppel på det och föräldrarna har stenkoll på sina ungar
Det ser inte vettigt ut, men fyller säkert sin funktion i vissa fall när barnen inte lyssnar och/eller förstår att trafiken är farlig.