• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • puss
    Natosh skrev 2009-08-05 14:02:10 följande:
    Det är väl bara bra för barnet om det blir påkört så att det slipper leva med så lata och oansvariga föräldrar
    ja det glömde jag....
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Kyanita
    puss skrev 2009-08-05 14:00:17 följande:
    överlever hit och dit, påkörd hit och dit. bla bla. vissa är inte så noga med sånt.
    Kanske inte men jag är. Därför spänner jag fast min vilding i vagnen och sätter på hans "goda" (grod- sele) när vi går.
  • ebben

jag säjer inte att det är fel att ha de i sele-bara att JAG aldrig skulle ha det!
    sen är det så klart enkelt att ha det!
    jag har min hund i koppel-skulle kännas helt galet för >MIG att gå omkring med 3 koppel,o bara en hund...........skulle nästan kännas som att jag såg barnen som djur med om jag skulle haft de i kollep.

Sen vet jag hur det är att ha 2 vilda småkillar att hålla i,så det behöver ingen tala om!

• Milkina cerka
    Kyanita skrev 2009-08-05 13:55:25 följande:
    Men skillnaden är väl att om barnet trillar ur vagnen överlever det i de flesta fall och om barnet springer ut framför en bil så är risken stor att barnet inte överlever.
    Mitt äldsta barn trillade ur vagnen o. skadade sina tänder(så att de var bruna tills hon fick de permanenta) efter det spänner man fast dem i vagnen trots att de förmodligen inte har försökt ställa sig upp.
    Mitt användande av sele i farliga situationer(kunde skada sig pga väg/bilar/ vatten, komma bort bland folk) är en konsekvens av att jag lärde mig att vara försiktigare tack vare min tidigare erfarenhet.
  • ebben

sen är det väl inte KRÄNKANDE att ha den i sele...ser bara illa ut-i mina ögon.
    förstår inte biten kränkande?

• Kyanita
    Kyanita skrev 2009-08-05 14:03:19 följande:
    Kanske inte men jag är. Därför spänner jag fast min vilding i vagnen och sätter på hans "goda" (grod- sele) när vi går.
    Ska tillägga att han älskar sin "goda". Jag slipper knäcka ryggen och försöka få han till att gå då han vägrar hålla handen!
  • rasajj
    ebben skrev 2009-08-05 14:04:28 följande:
    sen är det väl inte KRÄNKANDE att ha den i sele...ser bara illa ut-i mina ögon.förstår inte biten kränkande?
    det ser illa ut? For vem? barnet? Eller de ev. FL foraldrar du moter?
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • Kyanita
    Milkina cerka skrev 2009-08-05 14:03:47 följande:
    Mitt äldsta barn trillade ur vagnen o. skadade sina tänder(så att de var bruna tills hon fick de permanenta) efter det spänner man fast dem i vagnen trots att de förmodligen inte har försökt ställa sig upp.Mitt användande av sele i farliga situationer(kunde skada sig pga väg/bilar/ vatten, komma bort bland folk) är en konsekvens av att jag lärde mig att vara försiktigare tack vare min tidigare erfarenhet.
    Precis!
  • ebben

för MIG ser det illa ut. i MINA ögon,jag kan inte tala om nån annan........

• CuteElliz

jag tycker det ser dumt ut... tycker det ser ut som att dom har hundar... inget jag skulle använda mej av sj sådär... men kan samtidigt förstå om det finns de som gör det...

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina