barn i "koppel", sele med lina
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
Ser jag någon med sele på sitt barn (har nog bara hänt 1 gång där vi bor) så tänker jag: smart säkerhetsmedveten förälder! När jag var liten var det ingen som hade cykelhjälm, de få som hade det fick töntstämpel och det var synd om dem som var tvungen att ha på sig hjälmen. Idag har de flesta det på sina barn.
Annat - ser jättefel ut, men jag förstår att vissa kan behöva dem.
Saknar alternativet: -Ser fel ut, men jag förstår attt vissa behöver det.
Vettigt och praktiskt. Har själv haft sele till en av ungarna, för han var totalt livsfarlig utomhus ...
Jag föredrar att inte ha "koppel", men skulle det behövas så absolut! Som ngn skrev, dethandlar inte om stryp, det handlar bla. om säkerhet. Iaf i mitt tycke!
jag tycker att de ser ansvarsfullt ut.
En person som inte sätter fast sitt barn i vagnen bara för att de inte hinner/kan/orkar springa efter, så de har sele istället då barn inte har det omdömet vuxna har i allmänheten men ändå så att de får röra på sig och lära sig
Jag hade inte klarat mig utan sele de gånger jag flugit ensam med sonen och han var yngre. För mycket folk på flygplatser...
Vi hade det ibland till lillen. Han var inte särskilt vild, men det kändes ändå säkrare då vi åkte båt, där det var mycket traffik och andra farliga ställen. Han ville verkligen inte sitta i vagn alla gånger, och skrek som en stucken gris och försökte krångla sig ur selen i vagnen och att hålla honom i handen kändes inte heller säkert. Han slet sig gärna lös. Så antingen fick men släppa taget eller hålla så hårt i hans hand att man var rädda att det gjorde ont. Selen däremot accepterade han alltid och var nöjd med att få gå själv och ha händerna fria.
Jag tycker det ser fel ut, men jag kan förstå det i vissa fall. Jag har bott i Storbritannien, där har nästan alla barn det. Det tror jag beror på ren lathet från föräldrarna (man såg det dessutom oftare i lägre klasser/unga föräldrar).
min äldsta son började gå när han var 10.5 månader o utan sele hade han fått sitta i vagn tills han blev typ 2.
hur fan kan man föredra att hindra ett barn som vill gå att gå säkert o istället tvinga dem att sitta i vagn. det är sjukt om ngt!!!