barn i "koppel", sele med lina
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
Har aldrig sett det men det låter psyko. Snacka om panik för barnet att vara fast sådär.
Jag funderade just på att köpa ett sånt.
Sonen vill absolut inte hålla handen när vi är ute och kan ibland bara fara iväg innan man hinner reagera och lyssnar inte på bannor och rop eftersom han bara är 1,5 år. Han förstår ju inte att bilar är farliga och annat sådant heller... Enda alternativet är att tvinga honom sitta i barnvagn alltid när vi är ute, inte så kul.
psykmorsa röstade jag på.
Med en sele kan han ju gå fritt och utforska, men man hinner stoppa honom om han försöker rusa iväg.
psykmorsa röstade jag på, det är ju en unge ingen hund!!
Måste vara oerhört praktiskt vid trafikerade vägar osv. Min mamma gav sig själv en örfil när hon hörde om det alternativet efter att ha genomlidit mardrömspromenader med en 5åring och en 6åring skenandes åt varsitt håll med tjocka magen/ senare bebis i vagn.
Oetiskt för att barnet sitter fast? Är det oetiskt med bilbälte och andra rörelsebegränsande skyddsåtgärder?
Oetiskt för att hundar går i koppel? Vill man jämföra ett barn med en hund pga ett koppel så kanske det är man själv som är oetisk?
Hänger inte med?