• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • Neko

Jag tycker det ser mycket bättre ut att ha ett litet barn i sele än att ha ett litet barn i vagnen som skriker att han vill gå själv och inte får det =S

• Atamon

Jag tänker ingenting, det är väl ett praktiskt sätt att hålla reda på ett livligt barn som inte åker vagn och som har svårt att gå lugnt oavsett man är på stan, skogen, vid sjön eller trafikerad väg.
    Jösses, "koppel" hade min bästa kompis på sig redan 1973. Han skulle ha varit helt omöjlig att hålla reda på
    Det är ju liksom inte strypkoppel det är frågan om..

• puss
    Neko skrev 2009-08-05 14:12:06 följande:
    Jag tycker det ser mycket bättre ut att ha ett litet barn i sele än att ha ett litet barn i vagnen som skriker att han vill gå själv och inte får det =S
  • SchumiFerrari

Jag har en till min son. Hade inte klarat att gå på promenad med honom annars... Han är sjövild jag är högravid. Utan selen hade han behövt sitta fast i sin vagn hela tiden...

Smurfen kommer i augusti!
  • Milkina cerka
    Butterscotch skrev 2009-08-05 14:11:34 följande:
    Det ser inte vettigt ut, men fyller säkert sin funktion i vissa fall när barnen inte lyssnar och/eller förstår att trafiken är farlig.
    Eller som i vårt fall har en mamma som inte klarar att springa fort nog pga. sjukdom..
  • guztav06

Jag har använt sele till min son när han började springa iväg rakt ut i trafiken och vägrade lyssna! Som höggravid var det inte det lättaste att springa efter... För mig var det en räddning att kunna ta till selen när jag skulle gå ut och han inte vela åka vagn. Nu några månader senare lyssnar han när jag säger till och har förstått att bilar kan vara farliga saker!

Jag förstår dom som har det av säkerhetsskäll men jag kan inte förstå varför man skulle vilja ha det HELA tiden när man är ute med barnen!

• Behemot

Det ser fel ut men jag förstår att det kan vara nödvändigt och jag förutsätter att orsaken är omtanke om barnet.

• Bling1975

Jag tycker det verkar praktiskt. Barnen blir friare än om föräldern går och tvångshåller i handen och mamma eller pappa slipper en sne rygg. Tycker det är värre med föräldrar som tjuvhåller barnen och skriker på dom när de inte vill hålla handen. I vagnet sätter man ju fast dem med sele så jag ser faktiskt inte skillnaden. Mamma hade alltid det på mig när min bror var nyfödd och vi var på ställen med mycket folk som centralen i Stockholm i rusningstid.

• malin10

Vi hade sele på våran kille, när man e på bilträffar så vill man inte släppa en 1,5 åring själv. fick väldigt mycket elaka komentarer men jag vill ha kvar min son.
    tänk om någon skulle ta han eller han skulle bli påkörd eller något..
    Den var räddningen många gåner om man var någon stans där det var mycket folk.å han ville gå själv

• puss
    malin10 skrev 2009-08-05 14:33:58 följande:
    Vi hade sele på våran kille, när man e på bilträffar så vill man inte släppa en 1,5 åring själv. fick väldigt mycket elaka komentarer men jag vill ha kvar min son.tänk om någon skulle ta han eller han skulle bli påkörd eller något..Den var räddningen många gåner om man var någon stans där det var mycket folk.å han ville gå själv
    men vad sa folk?
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina