• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • ebben

jag skulle ALDRIG ha koppel på mina.o då är de ändå supervilda,o täta i ålder!!
    men det är helt galet.
    fast så klart enkelt.......
    jag röstade på mittenalternativet-för det är ju kanske vettigt,men nä,jag skulle aldrig ha det!
    Hunden har jag i koppel,inte barnen. har sett ETT barn i sele o koppel på stan EN gång.

• Milkina cerka

.. var bra när sonen var mindre o. inte ville hålla mig i handen - särskilt på Liseberg eller vid sjön på bryggan..

Har därför i n t e röstat.

• Jagbyttenick
    puss skrev 2009-08-05 13:46:02 följande:
    ja, hajja att man blir sned i kroppen av att hålla en ettåring i handen hela promenaden.
    Min son vägrar ju hålla handen och lägger sig platt på marken om jag försöker tvinga honom att hålla i mig. Då måste jag bära honom medans han sprattlar och vill ner, med sele måste det gå mycket lugnare eftersom han då får vara självständig som han ju så gärna vill! Jag har dessutom ryggproblem och kan inte bära och gå snett hur mycket som helst. Och som sagt tycker jag synd om honom om jag ska tvinga honom sitta i barnvagn överallt.
  • ebben

fast i vagnen i sele är ju en annan sak-vagnen är ju högre o barnet kan falla ner om den lutar sig! stor skillnad-i vagn har jag alltid haft fast mina.

• Pemmel

Röstade på första alternativet även om jag inte skulle dra det så långt som till att man måste vara "psykomorsa". Aldrig i livet att mitt barn får ha sele eller koppel om hon går själv. Hoppas att jag heller aldrig kommer uppleva att jag har behovet utan att hon ska vara så lugn att hon stannar när man säger till eller tycker att det är ok att hålla mig i handen när vi går över gatan osv.
    Hoppas innerligt att de som har koppel på sina barn bara har det för att det är absolut nödvändigt ur säkerhetssynpunkt för barnet och inte har det för att de själva tycker att det är bekvämt att slippa hålla så mycket koll.

• rasajj

Vilka ar det som anser att det ar krankande, panikartat for barnet att ha sele? De som endast har ett barn, som fortfarande sitter i vagnen utan att gora nagra pip ifran sig, bor pa landet dar inga bilar eller liknande far runt?

Sjalv hade jag sele pa mina tvillingar, det hade varit farligt for dem annars. Fastspanda satt de dessutom i vagnen nar de gick med pa att sitta dar, samt bilstolen, barselen och barnmatstolen.

Men det ar klart.. Kan man inte satta sig in i att alla barn ar olika, folk har olika situationer osv, sa kan jag forsta att ens egna inskrankta asikt ar den enda ratta.

Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • Ofir1
    ebben skrev 2009-08-05 13:48:26 följande:
    fast i vagnen i sele är ju en annan sak-vagnen är ju högre o barnet kan falla ner om den lutar sig! stor skillnad-i vagn har jag alltid haft fast mina.
    fast...det är faktiskt exakt samma sak. Jämför en meters fall mot en hårt trafikerad väg en meter till höger. Vad skulle du helst vilja att ditt barn hamnar i?
  • puss
    Pemmel skrev 2009-08-05 13:49:42 följande:
    Röstade på första alternativet även om jag inte skulle dra det så långt som till att man måste vara "psykomorsa". Aldrig i livet att mitt barn får ha sele eller koppel om hon går själv. Hoppas att jag heller aldrig kommer uppleva att jag har behovet utan att hon ska vara så lugn att hon stannar när man säger till eller tycker att det är ok att hålla mig i handen när vi går över gatan osv.Hoppas innerligt att de som har koppel på sina barn bara har det för att det är absolut nödvändigt ur säkerhetssynpunkt för barnet och inte har det för att de själva tycker att det är bekvämt att slippa hålla så mycket koll.
    bekvämt?? tror du att det är av "bekvämlighetsskäl" som man inte har full koll hela tiden på tre ettåringar?
  • ebben

ofir1-nä,jag tycker inte det-över en så farlig gata får jag ta barnet i hand/armen. eller avstå att vara på såna gator.
    I vagn har ju många barnen väldigt,väldigt mycket-barn sobver i den o allt........

• puss
    rasajj skrev 2009-08-05 13:50:07 följande:
    Vilka ar det som anser att det ar krankande, panikartat for barnet att ha sele? De som endast har ett barn, som fortfarande sitter i vagnen utan att gora nagra pip ifran sig, bor pa landet dar inga bilar eller liknande far runt? Sjalv hade jag sele pa mina tvillingar, det hade varit farligt for dem annars. Fastspanda satt de dessutom i vagnen nar de gick med pa att sitta dar, samt bilstolen, barselen och barnmatstolen. Men det ar klart.. Kan man inte satta sig in i att alla barn ar olika, folk har olika situationer osv, sa kan jag forsta att ens egna inskrankta asikt ar den enda ratta.
    nej det är KRÄNKANDE att spänna fst sina barn, även i bilen, om inte folk kan köra försiktigt ska de inte ha barn!!!
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina