• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • ebben

"puss (Visa endast)
    Idag 13:53

.
    nej det är KRÄNKANDE att spänna fst sina barn, även i bilen, om inte folk kan köra försiktigt ska de inte ha barn!!!"

SÅ kan man ju inte jämföra-att ha de fast i bil är ju lag på... det är det inte att ha de i sele koppel då man går..

• Kyanita
    ebben skrev 2009-08-05 13:48:26 följande:
    fast i vagnen i sele är ju en annan sak-vagnen är ju högre o barnet kan falla ner om den lutar sig! stor skillnad-i vagn har jag alltid haft fast mina.
    Men skillnaden är väl att om barnet trillar ur vagnen överlever det i de flesta fall och om barnet springer ut framför en bil så är risken stor att barnet inte överlever.
  • puss
    ebben skrev 2009-08-05 13:54:57 följande:
    "puss (Visa endast) Idag 13:53 #30.nej det är KRÄNKANDE att spänna fst sina barn, även i bilen, om inte folk kan köra försiktigt ska de inte ha barn!!!"SÅ kan man ju inte jämföra-att ha de fast i bil är ju lag på... det är det inte att ha de i sele koppel då man går..
    ja, tänk på LAGEN i första hand och skit i säkerheten.
  • Kyanita
    Jagbyttenick skrev 2009-08-05 13:48:22 följande:
    Min son vägrar ju hålla handen och lägger sig platt på marken om jag försöker tvinga honom att hålla i mig. Då måste jag bära honom medans han sprattlar och vill ner, med sele måste det gå mycket lugnare eftersom han då får vara självständig som han ju så gärna vill! Jag har dessutom ryggproblem och kan inte bära och gå snett hur mycket som helst. Och som sagt tycker jag synd om honom om jag ska tvinga honom sitta i barnvagn överallt.
    Min är likadan!
  • puss
    Kyanita skrev 2009-08-05 13:55:25 följande:
    Men skillnaden är väl att om barnet trillar ur vagnen överlever det i de flesta fall och om barnet springer ut framför en bil så är risken stor att barnet inte överlever.
     skillnaden är ju hårfin.
  • redneck girl

man har inte barn i band.har man barn med sig så får man passa på dom.enkelt.

• Natosh

Måste nog efterlysa lite motiveringar för att det skulle "se fel ut", lite klent på den fronten måste jag säga...

Koll måste man väl ha även på ungar i sele? De kan ju trassla in sig och andra om inte annat. Slippa ha koll låter som en dålig motivering.

Oövertänkta svar månne?

• rasajj
    ebben skrev 2009-08-05 13:54:57 följande:
    "puss (Visa endast) Idag 13:53 #30.nej det är KRÄNKANDE att spänna fst sina barn, även i bilen, om inte folk kan köra försiktigt ska de inte ha barn!!!"SÅ kan man ju inte jämföra-att ha de fast i bil är ju lag på... det är det inte att ha de i sele koppel då man går..
    Ah, sjalvklart. Fanns det lag pa sele sa hade det plotsligt inte varit krankande langre!
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • Cia o krabaten

Har svängt från att tyckt att det är Psyko till att vilja ha det!
    Anledningen är att jag först fick en lugn tjej och nu en vild grabb!
    Tror nog att koppel kan bli aktuellt i framtiden

Kompisen har det till sin dotter som är helt okoncentrerad och far överallt. Dessutom mittenbarn med en stor på 5 hon på 3 och liten på 1år.
    Den tjejen älskar sin ryggsäck som ser ut som en apa och man håller i svansen
    Då känner hon sig trygg när hon har den så hon inte kommer bort!!!

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina