• Smillas och Mauritz mamma

Scrapbooking!

Hej!
    Finns det fler "scrappare" därute? Jag har inte hållit på så länge, ca 6 mån, men jag tycker det är såååå kul! Håller på med "min första bok" till Smilla, fast i egen tappning...Blanka sidor så jag kan göra egna rubriker o layouter. Så ge er tillkänna nu så vi kan inspirera o tipsa varandra

//Maria

• Svar på tråden Scrapbooking!
  • garfield

Nej. Det är en variant som man kan göra som nog blir lite billigare... Tror jag. Man klistrar helt sonika på ett mönstrat eller färgat papper på ett svart kartongpapper. Annars kan man köpa plastfickor, men de är så svinigt dyra,, ivarje fall de som är till 12*12. Varianten är ju att köra med A4 och använda sig av vanliga plastfickor UTAN PVC!

Oftast brukar man klistra en massa papper på varandra både mönstrade och omönstrade.

Klarare?

• Teskedsmamman

Jag håller på med ett album till Totte, jag började med graviditeten och sedan kommer jag hålla på iaf hela hans första år!

• Smillas och Mauritz mamma

Smillas album köpte jag på "ordning o reda", ett gammerosa omslag m en flicka tryckt m röd färg på framsidan. Det är vit, kraftig kartong att scrappa på och sidorna har måttet 32 x 32 cm.
    och Aiwendil: när man utvecklar en ny hobby kan man ju chansa lite i början...några papper eller klistermärken för mycket har man ju inte dött av Det är ju trots allt en inverstering i en ny hobby (bra argument inför sambon när beställningarna kommer lite nu och då...hehe )

Kul att det finns fler därute! Nå´n som har gjort en jättebra scrapsida eller handlat på nåt bra ställe - do tell!!!

//Maria

• millface

Tackar - nu klarnade det!

• Zeldis

Jag tror att jag har hittat en ny hobby, det verkar vara jättekul och mycket roligare än att hålla på med album

• mette

detta verkar ju jätte ball! Ska ta tag i foto-högarna och göra ett fint bröllopps allbum!

• millface

Nu har jag fått min leverans.

Har redan startat och det är jättekul!!!

Undrar en sak: om jag t ex har gjort en sida på blått papper, hur gör jag då med baksidan? Måste jag göra något på den?

I så fall hör ju sidorna ihop eftersom de kommer efter varandra.
    Då måste jag ju ha samma bakgrundsfärg till nästa sida???

• therreh

åh. nån mer som håller på! skitskoj är det ju, men jag har inte gjort så mkt än.

• garfield

Millface: Du har stött på det klassiska problemet ... Jag brukar ha en annan färg på baksidan och klistra ihop sidorna. Det går åt mycket papper. Men det är det värt!

• millface

Garfield: måste fråga vilket lim du använder och var du köper det.

Hur undviker man att få kanter när man klistrar papper på varandra/bredvid varandra?

Svar på tråden Scrapbooking!