h8him skrev 2009-08-11 00:28:22 följande:
Föräldrar som inte kan kommunicera SKA inte ha gemensam vårdnad för barnets bästa. Stackars barn som ständigt hamnar i föräldrarnas konflikt.
Nej, det tycker inte jag heller, men hur ska jag gå till väga? Med en pappa som smörar som fan för skolpersonal etc (tror inte det fungerar dock, han visade än en gång sin opålitlighet genom att rätt var det var säga; Nej, jag kan inte ha barnen mer, jag ska jobba och då hade han haft dem en helg i månaden i 8 månader..) men som gärna kommer överens. Han anser dock att han redan försörjer mig genom underhållet till barnen.
Jag måste isf stämma honom, för vilka pengar? Jag tjänar så vi klarar oss, men det är allt.
Extra grejor är no no, det går han inte med på. Han kommer att SÄGA att han gör det, men några pengar kommer inte. Han har gett barnen varsin cykel (som han har hittat på tippen och gjort i ordning, men det skiter jag i de fick cyklar iaf) samt sina gamla mobiler när de köpte nya till sig och hennes barn, skiter i det också, det är bra mobiler, men jag undrar vad barnen ska säga när de inser vad lite de betyder för sin pappa. Som det är nu är de en extrautgift bara.
Pappan har iaf tills nu tjänat ganska lite pengar, men fick ärva för en tid sen, räknas sådant in? Annars är det liksom ingen idé att räkna ut den eg kostnaden. Och det finns inga pengar till att stämma för det heller. Visst får jag ett visst stöd via min hemförsäkring, men om det inte räcker stannar vi på halva vägen.