• Mysgos

Mirakeltråden - del 9

Mirakeltråden - del 9

Dags igen för en ny tråd!
    Tiden bara springe iväg och så gör även sommaren.
    Men ännu kan vi njuta lite till av varma sommardagar och härliga bad med våra sköna 2 åringar!
    Och denna tråd kommer även räcka in till hösten, så vi får väl se hur många trotsiga 2 åringar vi har då i tråden.

Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar väger, men även vad ny tillskotten väger!
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44774246.html
  • Svar på tråden Mirakeltråden - del 9
  • syster anna

Snigel: jag glömde ju, det var din blogg på babyblogg jag menade ...

Är Nena i Sverige nu? Hade ju vart himla kul med en träff! Men ska vi inte ses nån gång snart framöver? Eller finns det inget intresse?

• Nena70

Hej och tack Mysgos!

Hinner inte skriva så mycket, men jo, vi är i Sverige nu. Kommer till Uppsala 8 sept., tror jag det var (en tisdag) och åker sen tillbaka 12 sept.

• lilla fru snigel

Drew
    Håller tummarna hårt för dig på onsdag!

systerAnna
    Oki, nej tyvärr har jag den inte kvar. :)

• syster anna

Snigel: Nej, jag såg det. Synd.

Här är det regn. Ska snart ut å gå. Sen hämta flyttlådor. I Em ska vi med svägerskan & make o kika på barnvagnar, KUL! Förresten, vi tömde våra konton igår o köpte utemöbler i trä . Jättefina!

• Mysgos

Jaha, så var man tillbaka på jobbet igen då efter semestern!
    Känns helt ok och jag känner mig full med energi, skönt att det kan känna så.
    Har haft en ljuvlig semester och mycket kraft har återhämtats!!
    Precis som en semester ska vara....

Viktor tyckte det var kul att komma till dagis imorse, han sprang in till sina älskade bilar och hade knappt tid att ge mig en hejdå kram. Men jag fick både hejdåkram, slängpuss och vink i fönstret innan han dök ner till sina bilar igen!!

♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • Rajan

Hallå!
    En kort hälsning - allt bra - 10 dgr till bf...men tror han kommer senare - kanske den 29 aug som det var enl nupp o mens.

Allt bra med dagis!! Bästa "fröknarna" - Olivia gav den ena en puss idag innan hon gick Känns skönt i vart fall - min man sköter hela inskolningen under tre veckor o jag passar på att "vila" (=skura golvet)

Vi betraktar Olivia som torr nu - hon har sovit tre nätter utan blöja o jag tror hon gillar det. HJÄLP va snabbt o smidigt det gick!!! Tror knappt att det e sant...nånstans känns det som om hon snart ska börja med blöja igen - tror hon saknade den imorse iaf när hon tappade balansen o satte sig på rumpan - det gjorde ont numera

Snart kommer grillgästerna o vi ska grilla lammkorv från taylor&Jones - den där korverian jag skrivit om - glöm INTE handla där om ni e på Hantverkargatan/Kungsholmen nångång.

kram

• Nena70

Hallå!

Sitter utomhus hemma hos mamma och pappa och skriver - härligt! Det har gått rätt bra med tidsomställningen - Noah var vaken ett par timmar i natt, men Andreas sov jättebra och Noah somnade fint för sin middagssömn så jag hoppas att han sover bättre inatt.

Postis, jag tänkte bara säga att jag tyckte vecka 3-7 var klart jobbigast - sen blev Andreas mycket lättare att ta hand om, och jag hade väl blivit mer van, och allt blev plötsligt riktigt trevligt . Så håll ut - det blir bättre!

Kram på er!

• Rajan

Åh så fina de e tillsammans Madde&Jonas!!! ett riktigt vackert par o såååå lyckliga Jag e sååå glad för deras skull. Jag minns när vi för några år sen bodde i samma trappuppgång i ett hus på Gärdet - sååå många dråpliga minnen med säpo-killar o fotografer som smög i buskarna...
    Jag hade en flat coated retriever då som jag jakttrände en hel del o då med döda fåglar o jag minss särskilt en gång när Lova hade en fågel i munnen in i porten o vi mötte Madde i en låååång vit klänning o Lova ville hälsa på henne som vanligt...

En annan gång när jag o Pter hade varit ute på en blöt runda väcktes vi tidigt på morgonen av att det ringde på dörren o jag sprang upp o blängde ilsket ut på den som väckt oss - givetvis madde o jonas som vänligt räckte mig nycklarna som suttit i dörren hela natten...

Iaf - jag e sååå glad att se lite vacker kärlek nu när jag själv känner mig lagom läcker o vi lever i en småbarnsrelation med allt vad det innebär för kärlekslivet

• Postis

SysterAnna: Jag är jätteintresserad av en träff, men känner att jag inte orkar ta tag i att ordna en. Någon annan med överskottsenergi kanske gör det...?

• Horribly
    Postis skrev 2009-08-11 18:17:18 följande:
    SysterAnna: Jag är jätteintresserad av en träff, men känner att jag inte orkar ta tag i att ordna en. Någon annan med överskottsenergi kanske gör det...?
Svar på tråden Mirakeltråden - del 9