• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Tess82

Melva, vad skönt att han mår bra igen.

Heoo, skönt för dem också att delas på lite kanske och bara få vara själv med mamma eller pappa, det behöver nog alla syskon ibland.

Mumia, . Linnea har börjat svara "sen" när jag säger att hon ska sova eller göra nåt annat, inte nu mamma, sen...

Blind, hoppas att det går bättre med pottan snart igen.

Fick inte Linnea på pottan imorse men hon var väl för trött. Sovit dåligt inatt och jag väckte henne 6.15 imorse. Blöjan var våt men jag vågade inte chansa så hon fick blöja på sig till dagis, de skulle ta av henne den när hon vaknat till ordentligt. Linnea hr blivit sämre på att säga till när hon behöver kissa men jag försöker sätta henne på pottan med jämna mellanrum och ofta blir det resultat och inte så många olyckor så länge jag inte glömmer bort att påminna.

Nu har jag gjort mitt sista arbetspass på ett tag då verkar det som. Får väl se vad de säger på af imorgon om det kan fixa nån praktikplats eller om jag ska gå hemma och söka jobb på heltid (finns inga jobb att söka så det blir ju mycket att göra...) 

Linnea -07
  • mumia

Idag har jag varit å lämnat in bilen på plåtverkasta'n. Har jag berättat att Jolina tydligen tyckte den var välldigt smutsig och sopade den med stålborste?

Väckte tösen i morse för dagis och sen sov hon bara en liten stund på väg över till verksta'n så nu är det snart dags att börja med nattbestyren.
    Nya hobbyn nu förresten: klättra upp på armstödet på soffan och falla ner platt på mage i soffan

Jolina är helt underbar!
  • mumia

Jihoo, nu känner jag mig nöjd! För det första så lyckades jag få Ina att sova nu redan vid 19.30, men nu till det bästa; skulle beställa en vintertäckjacka till mig på ellos och hade ett erbjudande om 40% på dyraste varan, och så fick jag erbjudande om utförsäljning på vårjacka för 59 (!!) spänn. Så nu har jag beställt en vinterjacka och en vår/höst jacka för bara 343 kr

Jolina är helt underbar!
  • Blindness
    Mumia, skönt att hon somnade i tid och kul med bra shopping

Tess, tråkigt att vara utan jobb igen Hoppas du hittar något!! Leya var ju likadan, hon sa till bra i början (första 4 veckorna) om att hon var nödig, eller hon visade i allafall med kroppspråket men nu låter hon det bara rinna... fast får försöka köra hårt igen nu och sätta henne på pottan med jämna mellanrum, det dumma är att hon kniper efter en skvätt och sen säger att hon är klar och sen 5 min senare kissar på sig...

Idag har vi varit borta nästan hela dagen, vi åkte iväg vid 10:30, letade kläder åt mig att ha på bröllopet på lördag, hittade tunika och tights för 300 (100 kr rabatt på lindex) men fy i helvete hur jag ser ut!! Hatar provrum med speglar så man ser hur man ser ut bakifrån, usch och fy!!! Sen var vi på bolaget, dom som gifter sig ska ju slå följe med oss ner till gbg (eller halvvägs iallafall) så det blir ju ingen firning precis efteråt men vi har köpt en korg som vi ska fylla med lite gott som dom kan ha på hotellet med lite mys

Sen åkte vi och köpte tapeter, klister, spackel, spackelspade så nu ska det bli ordning på torpet!! Sen vidare och köpte lite grejer till korgen och sen hem och Leya somnade i bilen. Sen lunch, inte förrän 14:30 åt vi lunchen och sen åkte vi till mamma och hjälpte henne. Middagen blev McDonalds kl 18:45 men Leya har ätit som en häst
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • FruHeo

Mumia: Härligt med inköpen!! Skönt att Jolina somnade tidigt

Blind: ooh roligt med tapetklister! (nörd, jag neeej!!! )

Tess: precis! Trist att vara utan jobb hörru, hoppas af kommer med nått välbetalt jobb där du bara behöver jobba 50% men med 100% lön.....
    Hihi

Melva: skönt att han mår bättre

• Tess82
    FruHeo skrev 2009-08-17 22:11:32 följande:
    Tess: precis! Trist att vara utan jobb hörru, hoppas af kommer med nått välbetalt jobb där du bara behöver jobba 50% men med 100% lön.....
    Haha, ja det vore inte helt fel, undrar hur man hittar ett sånt jobb?
    Linnea -07
  • FruHeo

Tess: hihi ja det undrar jag med, speciellt ska det vara välbetalt!!!!!

• Melva

Tess82: hoppas du hittar något snart.

Blindness: låter jus om ni fått en del uträttat idag. Gott att hon ätit mycket också.

Jag funderar lite på vad det behövs för kläder här nu till hösten och vintern. Tycker alltid det är så svårt med kläder. Känns som att jag alltid köper mer än vad som används sen, men vill ju inte stå utan heller.

• 2små2stora
    Tess: trist att vara utan jobb.

Melva: håller med om att det är svårt med kläder. J har ett par tunna överdragsbyxor och fleecejacka som hon kan ha under jackan.

När jag hämtade J på dagis så berättade fröken att J bestämmer sig innan vem hon ska gå till och går inte med på att någon annan gör det då.

Jag jobbar 80% men får ut som en 100%
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13