• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora

Vi har varit hos min bror idag och det var visst jobbigt att leka med en bebis för J somnade strax före 19 trots att hon sov ganska sent.
    J lade beslag på morfar så att inte Elenor skulle sitta där Men brydde sig inte om att jag hade E i famnen det gick jätte bra.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mumia

1638 - åh vilken härlig dag!!!

Måste berätta vad Ina säger när det är dags att sussa om kvällen. Då flinar hon åt mig och skiner som en sol och säger: "det inte sena kvällen, det är lunch"
    en aningens svårt att hålla sig då

Jolina är helt underbar!
  • Melisabeth
    mumia skrev 2009-08-16 21:43:22 följande:
    1638 - åh vilken härlig dag!!! Måste berätta vad Ina säger när det är dags att sussa om kvällen. Då flinar hon åt mig och skiner som en sol och säger: "det inte sena kvällen, det är lunch" en aningens svårt att hålla sig då
  • Blindness
    Mumia, vad påhittig hon är Gulligt!

1638, stackare, hoppas morgondagen blir bättre!

Heoo, låter härligt att ta en var ¨måste ju bli mycket lugnare Hoppas det går bra på dagis att dom är på olika avdelningar.

Syrra, bådar ju gott inför eventuell 4:a

Leya vägrade sova middag idag men vid 16:30-tiden var hon outhärdligt tjurig och bara skrek och grinade så hon fick somna i min famn 20 min men när jag väckte henne så fortsatte samma visa tills hon fick en kall pannkaka Alltså var det en blandning mellan trötthet och hunger, tycker hon borde kunna säga till att hon är hungrig men inte då... inte ens när hon ammade sa hon till (skrek väldigt sällan av den anledningen, sällan överhuvudtaget..). Nu somnade hon ändå 20:30 så det var ju helt okej.

Har sytt köksgardiner till lägenheten, eller, har klippt av dom på längden och fållat bara + sytt omtag till dom. Så nu ser det inte lika ödsligt ut där.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • FruHeo

What! Mitt inlägg är borta!

Mumia: hahahaha goa Jolina! Underbara unge! Mina säger: ä de mitt i natten så fort man kommer in och de har vaknat eller så (oavsett klockslag) jaaaa svarar man då. Sen lägger de huvudet på kudden och somnar om.....(eller ja eh det där sista kan vi ju diskutera)
    Jo det är paradiset på jorden där vi är nu. Helt underbart! Blev både krabbfiske bad och ett par timmar som vi tittade på stora vågor. Blåser kuling/halv storm så det är ordentliga vågor. Mysigt värre.

3bus: jo det blir bra. Visserligen ser dagis dem alltid som två individer och inte som en alt. tvillingarna. Det finns just nu 4 tvillingpar på dagis, lite fränt hihi. Förhoppningsvis så blir det lättare hemma när de är separerade på dagis, men vem vet, det kanske blir värre.

1638: hua, vilken dag!

• 2små2stora
    Blind: visst är det konstigt vad lite gardiner kan göra.
    Det är skönt att hon inte är svart sjuk då vi ska vara barnvakt när de flyttar.
    Mumia: vilken härlig kommentar
  • 2små2stora

Godmorgon   Nu har jag lämnat min skuttunge på dagis men hon var lite tveksam då det var många barn och föräldrar där. Hon skulle inte gå till den tjej som kom och tog emot henne utan pekade på favvofröken Berit så då var det inga problem att lämna henne. J fick följa med och hämta frukten så då blev allt bra.
    Men hon var trött idag trots 12 tim sömn hon vaknade till vid 22:30 och var lite flåsig men somnade om efter en stund.

• Blindness

Morning!
    Idag ska vi uträttalite ärenden i stan, köpa lite tapeter och färg till lägenheten, kläder till mig för vi ska ju vara bröllopsvittnen på lördag innan vi åker till gbg Vill ju vara lite finklädd

IDag har inte Leya nån blöja på sig men tror det kommer att bli samma sak nu också, har ingen tilltrö just nu till potträning Våran unge bryr sig inte om potträningsblöjorna, igår var den full med kiss men inte bryr hon sig, hon tittade sig mellan benen för hon kände sig nog blöt men då hon inte såg något så struntade hon i det

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: När J har blöja så bryr hon sig inte om det kommer kiss.

Däremot verkar hon kunna hålla sig på morgen när blöjan är torr så frågar jag om hon ska gå och kissa och då nickar hon febrilt men det är inte så jättebråttom till pottan utan vi kan gå upp och gå lungt till pottan som hon sedan fyller. Men kissar hon i blöjan så är det inte mer med det hon kan titta och undra varför det inte blev blött men sedan fortsätter hon med sitt.
  • Melva

Nu har V kommit igång med ätandet igen. Han har i flera dagar gått omkring och sagt att han inte vill kräkas och ätit dåligt (men varit frisk), men idag så har han velat äta hela tiden. Tror blåbärssoppan gjort susen på konsistensen också. Tack igen för det tipset syrra .
    Så, ordningen återställd.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13