• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Melisabeth

Mumia - här har vi av och till en bebis som både ska bli matat och buren och kryper

Ingen olycka idag på hela dagen, vare sig hemma eller på dagis

Fråga - vi sa på dagis idag att hon inte sover på dagarna längre. Hon ska ju gå 5 timmar 3 dagar nu. Vi vill inte att hon sover, om det går att undvika, eftersom då lägger hon sig aldrig på kvällarna (och då menar jag inte 8 istället för 7 eller så, utan 22-23 typ). Visst, blir hon jättetrött av dagis och hon ändå kan somna rimligt på kvällarna, men om inte, då kan väl inte dagis "kräva" att hon sover? För det första de sa var typ "men här behöver hon nog allt sova, så hon får nog sova här". Det är ju inte deras problem liksom om ungen vägrar att somna på kvällarna, så det klart det är enkelt för dem om hon sover bort tiden på dagen. Men det måste väl ändå vara vi som bestämmer det?
    Somnar hon på kvällarna får hon väl sova hur mycket hon vill, men om inte tänker jag.

• Blindness
    Mel, jag tycker åtminstone det ska testas i några dagar att inte sova, går det absolut inte kanske man kan komma överens om hur länge osv, på vårat dagis är det vi som bestämmer. Kan inte Leya somna på kvällen då säger vi bara till så bestämmer vi hur länge hon får sova på dagis och utvärdera hemma sen på kvällen. Måste ju vara upp till er??
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • mumia

Mel - Ja det är ni som bestämmer! Här gör de som föräldrarna önskar....

Jolina är helt underbar!
  • josse83

Mumia: Jag känner igen både din beskrivning av din tjejjas beteende, du kunde lika gärna skrivit om min E ... och jag känner lite igen mig i din dödsångest.. det kan slå mig ibland allt det där du skriver men jag brukar klara ganska bra av att slå ifrån mig sådana tankar.. tänker att de inte gör någon nytta nu.. men jag förstår dig helt klart!!

• Melisabeth

Jag vet inte varför, men på  dagis så tycks det vara 1 person som alltid lyckas säga saker på "fel" sätt. Lite tröttsamt, för man får ju huvudbry då, om det är "vi eller dem" som är lite knasiga i sitt tänk.

MEn får väl se hur det verkar, men känns ju som klart bättre att hon får sova mellan 20-7.30 eller nått sånt, än att hon ska sova en stund på dagen för att sedan vara vaken sent istället (tycker iaf jag).
    MEn vi får väl se hur det utvecklar nästa vecka när hon ska gå mer tid, denna vecka är det 3 timmarspass bara, så då sover hon ju oavsett inte.

Hade en superdag på jobbet iaf, vill ha fler sådana dagar

• mumia

Mel - härligt med bra jobbdagar.

Josse - då är man inte ensam då Hur mår du förresten? Hur blev det med det där med ev. struma?

Jag har iaf bokat kryssningen nu ikväll, ska åka med min mor Dödsångesten får jag lägga åt sidan....
    På tal om dödsångesten så börja jag gråta när jag läste vår lokaltidning idag. Det var en dödsannons på en kille född -76 och bland namnen under så stod  sambon, en dotter namn och så hade dom lagt till "bebisen i magen". Lite längre ner fanns även lilla dotterns kommentar "pappa är i himlen, pappa ser oss mamma"
    Usch så tragiskt!

Natti på er nu

Jolina är helt underbar!
  • Blindness

Leya har börjat vakna 6:30 fast hon inte somnar förrän 20:30, urjobbigt, jäsp

Snart bär det av till Göteborg, gruvar mig lite för resan för Leya sitter och spänner sig som bara den Igår åkte vi några ärenden och hon satt och spände sig hela tiden och när vi skulle gå ur på ett ställe så ville hon absolut inte....

Leya sitter och mumsar på en halv macka nu, måste ju få något i sig innan frukost då sambon sover så länge (hehe, jag själv sov till 9:30 igår).

Loggade in på mig jobbmail, nu har dom ändrat texten på mailen så jag hör numera till IT-supporten och inte läkarsekreterarna Fast enligt alla mail jag fått så ska jag fortsätta jobba som sekreterare ett tag till...

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • mumia

Morrn morrn!
    Nu har jag lämnat tösen på dagis och får därav lite "egentid" och ska städa och handla.
    Skönt men har samtidigt lite ångest...

Jolina är helt underbar!
  • Trekidz

Här har natten varit god, Tilde har sovit bra så man har kunnat ta igen lite tid iaf Snart hämta storebror Elias på förskolan, har fått städat lite , plockat undan , fixat med tvätt osv. Sen blir det vilopaus

• Melva

Puzzgurkan: bra att det går bra. Så sa dom till mig med, när V föddes att jag skulle vara glad att det gick så snabbt (drygt 3½h totalt), men det tyckte inte jag. Hann ju inte med alls.

V har ju fått vara med under äldstas inskolning nu och han är nästan inskolad han också . Han som i vanliga fall är reserverad springer rundor, pratar med personalen (får man säga fröknar?) och dom andra barnen. Han tar tom första kontakten ibland . Man han gillar fortfarande inte för stora samlingar och är inte ledsen när vi går (bara om äldsta är det ).

Nu vänta rjag på en elektriker. En kontakt i köket har helt slutat fungera och det är den kontakten vi har ugn och micro inkopplad i.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13