• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Tess82
    Mumia, Njut av tiden, det är underbart att få göra lite saker själv ibland.

Här har jag fullt upp med packande inför helgen, har ingen aning om vad jag ska packa med för kläder, ska ju vara lite business kläder på lördag, festkläder på kvällen och mer vardagskläder imorgonkväll och på söndag. Blir en full väska kan jag lova. Linnea är lite tjurig för att jag inte ger henne full uppmärksamhet men hur ska jag hinna allt då?

Igår hade vi min storebror på besök några timmar under förmiddan så då var Linnea jättenöjd, han fick knappt prata med mig utan skulle bara vara med henne hela tiden. Var ju skönt för jag kunde greja lite medan de lekte .
    Linnea -07
  • Tess82

Oj varför blev det grå text?

Linnea -07
  • Trekidz

Melva: precis, det är inte alltid positivt att det går snabbt , men man förstår ju dem som det tar lååång tid för att det inte helelr är så trevligt!
    Tycker att det är obehagligt att åka bil, det blir liksom en påminnelse varje gång hur panikartat det var när vi körde in till förlossningen, *bbrrrr*. Men jag får bra hjälp både från BM på MVC o förl samt på BVC

• Blindness

Leya är så gullig, har ju börjat säga "mamma, jag tycker om dig", helst på morgnarna men nu har hon börjat säga: "jag tycker inte om dig" och så pekar hon på mig. Aldrig sambon, fast han får sällan hör att hon tycker om honom heller En dag sa hon: "mamma, jag äckar dig"

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Heoo: vi har varit på hjärtkontroll på DSBUS.

Köpte overall till J hade 25% rabatt på Kappahl så overallen blev inte så hemskt dyr. Jag försökte med den turkosa men den vägrade J att ta i så det blev den rosa den satt hon och kramade i vagnen.

J hade blöja på sig i bilen utifallatt men hon kissade inte i den utan på pottan när vi rastade.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mumia

Blind - så brukar Jolina också säga ibland, det är så sött

Tess - nja, jag kände mig mest stressad, men hann ju storhandla lite i lugn och ro.

Nu får jag gå hem från jobbet om en timma ungefär, skönt att va ledig dagen efter man jobbat kväll... Ska nog hitta på nåt med min syster och hennes småliv i morgon, kanske blir busborgen om det är dåligt väder

Jolina är helt underbar!
  • Melva

V älskar också allt och alla. Sin snutte, sniglarna på vägen, mormor, farfar, katter etc etc .

Mel: hoppas du får övertid!

Jag som väntade mig värsta humöret nu på V möts av en liten kille som (om han inte är trött/och hungrig) pratar, diskuterar och väldigt gärna möter mig i vad jag säger . Underbart. Eller så spar han på krutet .

Ikväll var vi ute rätt sent och jag sa till honom att när vi kommer hem är det bums i säng. Toaletten, borsta tänderna och sen saga och sen sängen. Sa jag. Han hann knappt få av sig skorna så rusade han in till sängen och la sig .

• Melisabeth
    Melva skrev 2009-08-20 23:31:51 följande:
    V älskar också allt och alla. Sin snutte, sniglarna på vägen, mormor, farfar, katter etc etc . Mel: hoppas du får övertid! Jag som väntade mig värsta humöret nu på V möts av en liten kille som (om han inte är trött/och hungrig) pratar, diskuterar och väldigt gärna möter mig i vad jag säger . Underbart. Eller så spar han på krutet . Ikväll var vi ute rätt sent och jag sa till honom att när vi kommer hem är det bums i säng. Toaletten, borsta tänderna och sen saga och sen sängen. Sa jag. Han hann knappt få av sig skorna så rusade han in till sängen och la sig .
    Visst är det trevligt när de för en gång skull lyssnar

Ingen övertid tyvärr, men jag fick te och trelivgt sällskap
  • 2små2stora

Nu har jag lämnat en ledsen J på dagis Hon ville inte alls vara där idag. Så nu ska jag starta en maskin med tvätt och ta en promenad med hunden innan jag ska sova lite.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13