• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Tess82

Linnea fick ledigt från dagis idag, sambon kom hem från jobbet kl 9. Han hade bett om att få ledigt hela dagen (7-16) men de hade mycket att göra så det kunde han inte få. Det extra de hade att göra hade gått på en halvtimme så de hade nog klarat sig bra utan honom men men... Nu åkte han iväg med Linnea och skulle handla lite saker till bilen så jag får packa och göra mig klar i fred. Hoppas bara att de hinner hem innan jag ska åka så att jag hinner säga hejdå en gång till.

Linnea lyssnar inte alls på vad jag säger just nu, allt är tvärtemot. Hon ska inte kissa på potta/toalett, hon ska inte klä på sig, inte äta frukost för att ta denna morgon som ett exempel. Hon gjorde ju alla saker tillslut men det tar ju dubbelt så lång tid att bli klar. Känns nästan lite skönt att få ett break hemifrån en helg men jag kommer att sakna mina älsklingar ändå, tror jag

Linnea -07
  • 2små2stora

Johanna är tvärt emot hon gör nästan allt utan att protestera. Hon säger nej först men efter typ 30 sek så gör hon det man sagt.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    Tess, vart ska du? Kanske skönt att komma bort lite då som sagt Vi tar ju vårat monster med oss, åker till gbg imorrn! Låååång resa...

Vi väntar på att morfar ska komma, hade velat att hn kom igår kväl istället för idag men nä, så nu kommer han väl till lunch och sen åker vi ju imorrn så då åker han samma tid som oss så klart. Får väl se när han dyker upp...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

Nu har jag hämtat J´s kläder på konsum Och fleecejackan var jättefin riktigt mörk lila Så jag hoppas att hon accepterar den även om det inte är rosa. Men lila brukar fungera bra.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82
    Blindness skrev 2009-08-21 09:56:47 följande:
    Tess, vart ska du? Kanske skönt att komma bort lite då som sagt Vi tar ju vårat monster med oss, åker till gbg imorrn! Låååång resa...Vi väntar på att morfar ska komma, hade velat att hn kom igår kväl istället för idag men nä, så nu kommer han väl till lunch och sen åker vi ju imorrn så då åker han samma tid som oss så klart. Får väl se när han dyker upp...
    Ska till sthlm idag på event ikväll och imorgon sen åker vi på kryssning lör-sön med lite utbildning på båten under söndagen så det blir kombinerad nöjes och utbildningshelg.

Fick precis telefon om att jag kunde få ett vikariat på 50% under september och chans till förlängning, ska ju plugga 50% så det blir ju perfekt. Hoppas att det blir förlängt sen också så jag vet vad jag har att göra ett tag framöver.
    Linnea -07
  • Melva

Mel: lite kompensatin då

Ja, jag väntade mig ju att herr V skulle vara en sån unge som kastar sig handlöst på golvet i affären och liknande, men icke! Han är så noga med att hålla i vagnen (blir sur om han tror att han inte får ), inga problem alls att få på kläder och skor. Inte ens att städa rummet är något problem längre. Det enda det kan vara tjaffs om är när det ska ätas lunch för då är han trött och när han är trött vet han inte vad han vill, bara att han inte vill det jag vill . Men han är i övergången till att inte sova alls på dagen så då blir det ju så.

Har ni fått någon kallelse för att kolla hörseln? Fick en idag med posten. Känner inte igen det och jag undrar om det beror på att vi ska till Logopeden. Om det kan ha ett samband. Eller om det är något nytt dom börjat med.

• Blindness
    Melva, vart ska ni kolla hörseln nånstans då? Vi har inte fått nån kallelse men är det på bvc så dröjer det nog nått år med våran virriga bvc-sköterska

Tess, låter som en bra helg, hoppas ni får det trevligt! Skönt med jobbet också ju!!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Melva

Blindness: Audionomen på sjukhuset. Så det är inte bvc.

Hur länge får man vänta på besked om sen antagning? Någon som vet? Jag vill liksom veta om jag ska börja eller inte. Har sökt en utbildning på sen antagning och tänkte att det ger dom besked om snarast...

• Sötboll

Melva: Du får nog ringa dom som har utbildningen och fråga, svårt att veta. Ska också plugga i höst, på deltid

• Kavat

Hejhej! Här är det äntligen fredag! *Pustar ut* Mår bättre efter, nu när njurbäckeninflammationen är väck!

Lilleman är superduktig. Vi hade min mamma som barnvakt i tisdags då vi var på bio och han hade gått upp och kissat efter läggning och då ville han inte ha på blöjan så han fick sova utan. Jaja, den hade varit torr två nätter, vilket mamma visste så hon chansade lite.
    Så nu har han inte blöja på sig alls och det går toppenbra. Han säger till och visst har de hänt olyckor, men inte mer än ett par droppar ibland och inte ens pölar varje dag.

Idag har jag och dottern varit iväg och inhandlat örhänge som en kompis ska få på sin möhippa (alla handlar varsitt par) och sen blev det lite hårspännen och hårband till dottern givetvis. Riktigt tjejdag!

Maken är ledig så han och lilleman stannade hemma på förmiddagen så vi kom hem till lagad lunch. Lyx!

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13