• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Kavat

cii, välkommen tillbaks och grattis till Lova!

Här, tja, vad har hänt det senaste?! Jag har fått glutenintolerans och laktosintolerans, så jag har äntligen börjat komma tillbaks till livet igen. Blev superdålig och kunde knappt gå i perioder förra hösten, och ingen fattade varför för de hittade inga synliga fel på röntgen.
    Men nu, med rätt mat, så mår jag bra igen. Det är bara minnet som inte är tillbaks som det ska och huvudvärk till och från, men jag kan åtminstonde röra mig.
    Dottern är nu 4,5 och en riktigt tjejig teaterapa som grinar och gnäller så fort det blir fel. Sonen är minst lika enveten som resten av familjen, men typiskt kille, blir arg och ledsen och sen är det bra och han är superglad igen. Tur är väl det för två grinollar är minst en för mycket.
    Har ju en kisse sedan tidigare, men hämtade hem nytillskottet i fredags. Han är supermysig och ligger och sover på mig just nu.

Darling Pink, iiii, grattis!!!! Vad kul. Ibland går det snabbare än man tror!

3 busfrön, trist om det är Mf igen..
    Skönt dock att du pratat med maken och ni kommit överens!

• 2små2stora
    Kavat och Cii det blev ett MF, men vi gör nog ett försök till denna månad.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2Fina
    Cii, stackarn Tyvärr vet jag inte så mycket om följder av influensan, dock eftersom det sitter på lungorna skulle jag nog vara väldigt orolig jag med.

Leya har gått ner ½ kg sen i somras, hon är nu tillbaka på 12 kg (var uppe i 12,6 på våran personvåg). Idag har hon varken ätit lunch eller middag men åt lite extra vällig nu på kvällskvisten, sen är hon ju trött också, sov till 7:45 men gick och la sig igen ändå 11:30 och sov till 14, nu var hon trött igen redan vid 19.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • mumia

DarlingPink - JJAAAA Grattis!! Men va fan....ska jag behöva sitta o va avis själv nu

3bus - beklagar

Hemma igen. Tösen har längtat så...och jag med!

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    2Fina skrev 2009-11-08 19:45:20 följande:
    Cii, stackarn Tyvärr vet jag inte så mycket om följder av influensan, dock eftersom det sitter på lungorna skulle jag nog vara väldigt orolig jag med.Leya har gått ner ½ kg sen i somras, hon är nu tillbaka på 12 kg (var uppe i 12,6 på våran personvåg). Idag har hon varken ätit lunch eller middag men åt lite extra vällig nu på kvällskvisten, sen är hon ju trött också, sov till 7:45 men gick och la sig igen ändå 11:30 och sov till 14, nu var hon trött igen redan vid 19.
    Försök att förstärka maten med fett så att hon får i sig energi.
  • 2Fina
    Mumia, jag hoppas att karln din ändrar sig snart! Tack för grattis

Syrra, ja, får höra hur hon äter på dagis imorrn och så, lite jobbigt att hon gått ner så pass.
  • 2små2stora

Blind: Jag har upptäckte att vuxen vågar inte är att lita på. Trodde ju att J gått ned nästan 1 kg för några veckor sedan men när jag vägde henne på sjukhuset hade hon gått upp 200g.

• RosaNapp

Vår våg hemma är skit, billigt skräp som inte väger något rätt. Fattar inte varför jag behåller den .

Nu är det rul, ska strax iväg.

cii: jag hade också varit orolig. Hoppas det reder sig snart.

syrra: vad tråkigt att det blev mf igen.

• 2Fina
    Syrra, jo, jag vet att dom kan vara lite knepiga men har kommit på att ta man ut vågen från badrummet så väger den samma varje gång, i badrummet kan den väga lite olika (tror det är för att golvet lutar där).

Har sovit som en stock inatt och bara drömt/tänkt på blödningar, hoppas verkligen jag slipper det den här gången....
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13