• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • RosaNapp

Har nu varit på rul, allt såg bra ut. 17+6 idag, blev flyttad en dag bakåt.

Vår diskmaskin har pajat. Mindre kul, speciellt nu inför jul. Springer ju alltid iväg pengar då.

• 2Fina
    RosaNapp skrev 2009-11-09 12:48:29 följande:
    Har nu varit på rul, allt såg bra ut. 17+6 idag, blev flyttad en dag bakåt.Vår diskmaskin har pajat. Mindre kul, speciellt nu inför jul. Springer ju alltid iväg pengar då.
    Kul med rul! Mindre roligt med diskmaskinen, kolla blocket så länge då? Där kan finnas billiga och så köper ni en ny efter jul istället
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    RosaNapp skrev 2009-11-09 12:48:29 följande:
    Har nu varit på rul, allt såg bra ut. 17+6 idag, blev flyttad en dag bakåt.Vår diskmaskin har pajat. Mindre kul, speciellt nu inför jul. Springer ju alltid iväg pengar då.
    Vad trist med diskmaskinen. Ni kan inte hitta en på blocket till bra pris.

Vad kul med RUL Fick du med dig gubben på det?
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • cii

Hallå!

Jag sov inte många minuter inatt. Försökte ju visserligen hålla ögonen stängda och öronen öppna, men den kombinationen är inte så lätt när man ammat varannan timme i 11 veckor nu! Rätt trött!

Theo har sovit jättebra inatt. Bättre än på 3 veckor!! Han hostade i TVÅ omgångar.. istället för 122 omgångar. Däremot viftade han och grejade i sömnen, lite ledsen och orolig.

Nu sover han och pappa middag. Lova slocknade jämte mig här i soffan. Så jag passar på att äta frukost och uppdatera
    Var inne på apoteket innan och hämtade ut hans tabletter. Han fick ju första tabletten igår och andra imorse, gick bra! (har en tablettkrossare så jag blandar ut det i hans efterrätt till gröten)
    Han var dessutom inte varm inatt, snarare kall. Och det var med första natten på över 1 vecka som han inte kokade!
    Han har ätit en flaska välling, en liten portion gröt och druckit pyttelite =/ Men det är alltid nått.

• 2små2stora
    cii skrev 2009-11-09 12:59:10 följande:
    Hallå! Jag sov inte många minuter inatt. Försökte ju visserligen hålla ögonen stängda och öronen öppna, men den kombinationen är inte så lätt när man ammat varannan timme i 11 veckor nu! Rätt trött!Theo har sovit jättebra inatt. Bättre än på 3 veckor!! Han hostade i TVÅ omgångar.. istället för 122 omgångar. Däremot viftade han och grejade i sömnen, lite ledsen och orolig.Nu sover han och pappa middag. Lova slocknade jämte mig här i soffan. Så jag passar på att äta frukost och uppdatera Var inne på apoteket innan och hämtade ut hans tabletter. Han fick ju första tabletten igår och andra imorse, gick bra! (har en tablettkrossare så jag blandar ut det i hans efterrätt till gröten)Han var dessutom inte varm inatt, snarare kall. Och det var med första natten på över 1 vecka som han inte kokade! Han har ätit en flaska välling, en liten portion gröt och druckit pyttelite =/ Men det är alltid nått.
    Härligt att det vänder nu

Här har J börjat bli förkyld snorar och nyser.
  • cii

Rosa napp - Skönt att allt såg bra ut! När har du BF?

3bus - Mmm men det kommer ta några dagar innan jag kan slappna av.
    Jag är ju orolig för Victor med, han har ju en jädrans hosta också! Hur länge ska man låta det gå innan han behöver söka vård?

Hur ska man fördriva ytterligare en hel vecka hemma, inomhus dessutom???
    Tips på roliga saker att göra är väldigt välkommet!

• cii

Tänkte på en sak. Är det fel att dra med Theo ut i bilen? Han älskar att åka bil nämligen. /familjen glidare

• 2små2stora
    cii skrev 2009-11-09 13:17:29 följande:
    Tänkte på en sak. Är det fel att dra med Theo ut i bilen? Han älskar att åka bil nämligen. /familjen glidare
    Självklart kan ut och åka bil
  • 2Fina

Jag håller på att kolla en interaktiv utbildning och håller på att somna, nickade t o m till en sväng, usch och fy vilken tråkig utbildning :-/ Nu blir det lite fika tror jag istället!

Cii, skönt att det är bättre med honom! Bara inte bilen är iskall så ska det väl inte vara nå problem. Kul att han gillar att åka bil. Leya är besatt av tv/film och dataspel (hon har två egna).

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • cii

Nej då, vi flåsar på med värmen. Vi har införskaffat oss en ny V70 istället för forden som var duktigt rostskadad!

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13