• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • mumia

Go kväll!
    Idag har jag o Jolina varit med min syster o hennes son och dotter till busborgen i V-ås. Riktigt kul hade dom, men Jolina bara grina och var rädd vid "de stora" sakerna, när hon hitta ner till "småbarnshörnan" blev hon nöjd Blöja på, men den höll sig torr hela tiden och hon kissa på toaletten
    Sovandet blev det dåligt med, slumrade väl till en ca 20 min i bilen hem. Galet övertrött var hon ikväll så det var omöjligt att få henne att komma till ro. Jag blir bara arg när det blir så så nu har sambon gått upp och gjort ett tappert försök att få henne att sova.

Jolina är helt underbar!
  • Trekidz

Kikar in o säger nattinatti*. 2 bra nätter i följd,ska man hoppas på en tredje?

Elias den stackarn har feber, hoppas att han är fit for fight imorrn ...

• Melva

Melisabeth: ja, jag misstänker att det hänger ihop med logopeden, men hans hörsel är jag inte det minsta orolig för. Tror bara han har kort tungband.

Sötboll: vad ska du plugga? Jag sökte en ekonomiutbildning på deltid. Tänkte försöka läsa heltid när jag orkar, och om det går ihop med kursplan och så. Ska förhoppningsvis byta studieort efter ett år (till en närmare mig, fanns ingen plats där nu).
    Hoppas få jobb på det här iallafall, men är väl inte riktigt mitt stora intresse .

Ja, jag får nog ringa, ska bara få en lugn stund på dagen att göra det först . Som det är nu tar jag alla chanser jag får till vila på dagen.

• Blindness
    Puzz, härligt med lugna nätter Blir det nån bild på underverket?

Själv har jag lite resfeber och vaknade 6:20 men låg till 7 då jag gick upp, mår lite illa och känner mig konstig men som sagt, är nog resfeber!!

Leya sitter just nu hos morfar och han läser saga, hehe, spännande!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Sötboll

Melva: ska läsa Social omsorg 30p. Är personlig assistent på 75 % (eg. 92 %) så eftersom jag ska plugga inom området jag jobbar så betalar kommunen för kurslitteraturen, riktigt bra Kursen är på 50 % distans, så funkar bra med deltidsjobb och barn! Lycka till, hoppas du kommer in!

• Ahrodie

Hej hopp! Läser igenom lite då och då här men ni skriver ju som tokar! Härligt i alla fall att läsa om alla framsteg och kika på bilderna i bildtråden. Otroligt söta barn alla har!

GRATTIS till er alla som fått nya bebisar .

Här använder vi blöja fortfarande och det är ingenting jag tänker pusha på Jag tycker att det är sååå himla praktiskt . Givetvis står den här och givetvis ska det sittas där samtidigt som mamma.. Olika det där.. min äldsta dotter var helt torr både natt och dag före 2 års ålder, men hon har också varit den tidigaste av dom 4 tjejerna. Senaste pojken hade nattblöja upp i 4 års åldern.

Melva: Det beror på var-vad du har sökt och hur sent. Jag sökte 3 fristående kurser nu till hösten på KTH på sen antagning, men det var nog bara några veckor efter sista datum och dom kurserna har jag blivit antagen till. Däremot la jag till en kurs för ett par veckor sedan och den har jag inte fått något svar angående. Universitetskurser kan du i alla fall följa på studera.nu men om det är KY/Komvux/Folkhögskola så vet jag inte tyvärr.

• Blindness

Hej hej, nu testar jag det mobila bredbandet, verkar funka iallafall! Skönt, då är jag inte helt borta iallafall

Så nu har man varit bröllopsvittnen för första gången, var ju ungefär som vanligt, bara sitta i bänken och titta förutom att det bara var vi där + vaktmästaren

Har bara åkt 40 min och Leya börjar redan spänna sig i stolen   hon har börjat få eksem i ljumskarna vilket jag tror beror på att hon sitter och spänner sig så hemskt, hon trycker sig mot bältet mellan benen och blir så svettig{#lang_emotions_yell}

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: vad knepigt att hon ska hålla på så.

Satt och tittade på min lönespec nu och då har de inte lagt in 11 tim kval ö-tid på min lön trots att jag sa till i måndags att det inte fanns med{#lang_emotions_demon} Så nu kommer jag att lägga ett surt argt brev till chefen i morgon.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora

Vi måste byta bilstol till Johanna då vi hyr en värdelös stol som vi ska lämna tillbaka nu när vi byter försäkringsbolag.

Vi ska ha en liten stol som ska rymmas i baksätet i en ford focus. Funderar på en Britax Highway vad har ni andra för stol i bilen.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13