• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora
    SeriousGangBang skrev 2009-08-22 23:12:32 följande:
    går det inte att åka till en Ford verkstad och koppla ur den?brion är lite bredare än cosmicen, men lägre.bt ligger där det gör 137/84 i onsdags (135/83 veckan innan) så det är väl därikring det kommer ligga.det har dock stigit med 20 enheter mot mitt normala undertryck. 140/61 i inskrivningstryck.nu vill ja bara att magen ska sjunka så ja kan börja andas igen
    Nope, de får inte koppla ur den på årsmodellerna 01-04.

Det är inte över 90 i allafall. Håller tummarna för att den sjunker snart.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness

Ingen som vet om det finns någon annan bälteskonstruktion på bilstolarna? Någon stol som inte har bältet mitt mellan benen?

Här har vi sovit på golvet allihopa inatt, mysigt att ligga med Leya mellan oss men aj så ont i ryggen. Leya somnade 21:15 men 6:45 var det färdigsovet tyckte hon....

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness
    Kopia, välkommen!! Glömde säga det Här tjattras det mer och ibland mindre
  • SeriousGangBang
    Blindness skrev 2009-08-23 07:18:19 följande:
    Ingen som vet om det finns någon annan bälteskonstruktion på bilstolarna? Någon stol som inte har bältet mitt mellan benen?Här har vi sovit på golvet allihopa inatt, mysigt att ligga med Leya mellan oss men aj så ont i ryggen. Leya somnade 21:15 men 6:45 var det färdigsovet tyckte hon....
    varför vill du inte att bältet ska gå mellan benen?
    det är ju en säkerhetsdetalj. har de inte den mellan benen så kan de lätt åka under, då barn inte ha de höftkammarna som vuxna har som gör att bältet sitter fast.

eller hur menar du
  • 2små2stora
    Blind: hela vitsen med bilbältet i barnstolen är att det går mellan benen. Lägg lite plastad frotté under henne i bilstolen så kan hon åka utan blöjan.

Kopia: välkommen hit

Nu har jag vaknat efter att ha sovit har bara 1 natt kvar nu att jobba innan jag är ledig i 10 dagar.
  • Melva

Kopia: välkommen.

Här är det snorförkylt. V kräks slem (han är ju ett kräkbarn) och kämpar emot så det blir värre för honom, stackare. Har fått slemlösande så jag hoppas det ska hjälpa honom.

Blindness: tror inte det finns något annat sätt. Väldigt konstigt att hon sitter så.

Nu ska vi se om det blir någon frukost här.

• Blindness
    Para, jo, kunde ju ana det men hon sitter och trycker sig mot mittenbältet i flera timmar när vi åker bil så hon är dyblöt av svett

Syrra, vi har testat både med och utan blöja,  hon spänner sig ändå...

Idag blir det ullared!! Leya ska vara med farmor och farfar och farmor har lovat att hon ska bada i havet, synd att man inte ska vara hemma och se det
  • 2små2stora

God morgon och god natt. Nu ska jag ta en prommis med hunden innan jag kryper i säng.

• Tess82

Nu är jag hemma från Sthlm igen. Kom hem strax före 21 igår kväll så Linnea hade redan somnat. Fick bara träffa henne lite imorse sen var det dags för dagis så det blev lite svårt att lämna men jag måste försöka komma igång med studierna direkt nu när jag ska jobba lite också + att jag har typ tusen andra saker som ska göras.

Helgen var skoj, jättebra utbildning, trevligt folk och massor med god mat på båten . Hotellet jag bodde på i fredags var det lugnt och skönt på och det gick bra att sova. Blev lite sämre med sömn andra natten då vi var på krysningen, folk i korridoren till runt 6 på morgon och strax efter 8 var det bara att gå upp för att hinna duscha och äta frukost. Kom i säng redan vid 1 efter att ha dansat mig trött men många timmars sömn blev det inte. Känner mig lite tom i huvet idag med men jag är nog snart ikapp igen .

Linnea -07
  • Trekidz

Nyss varit på BVC med minibruden...Gått upp fint i vikt o väger nu 3570 g Elias känns så himla stor bredvid henne o ändå är han ju fortf liten...

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13