• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora

Godmorgon

Puzz: visst är det lite häftigt att se hur stora våra små känns brevid en liten bebis.

Tess.
    härligt att helgen varit bra.

Själv sitter jag och är lagom mör efter 3 tim sömn då jag väntar på att J's doktor ska ringa.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82

Jippi, klarade statistik tentan. Blev bara ett E på kursen men med tanke på hur lite jag pluggat i sommar så är det ett under att jag ens klarade kursen så jag är nöjd och glad ändå.

Nu ska jag åka och hämta mitt schema på jobbet så jag vet hur jag ska jobba i september. Sen dags att hämta hem lillskruttan från dagis .

Linnea -07
  • 2små2stora
    Tess82 skrev 2009-08-24 12:58:35 följande:
    Jippi, klarade statistik tentan. Blev bara ett E på kursen men med tanke på hur lite jag pluggat i sommar så är det ett under att jag ens klarade kursen så jag är nöjd och glad ändå. Nu ska jag åka och hämta mitt schema på jobbet så jag vet hur jag ska jobba i september. Sen dags att hämta hem lillskruttan från dagis .
    Grattis!!
  • Tess82

Tack allihopa!

Schemat såg bra ut också, många lediga dagar så jag kommer att ha tid till skolan också. Blir ju mycket dagar på dagis för Linnea men inte så långa dagar som tur är då jag jobbar korta turer och lägger in 9-14 de dagar jag är hemma och studerar. Jobbar jag kväll så har jag lagt in 10-16.15 för då hinner jag plugga på förmiddan och sambon hämtar på dagis när han slutar. Kan nog lägga in mig för lite extrajobb också när det är många "lediga" dagar i rad.

Linnea -07
  • mumia

Jösses vad lugnt det var här då

Skulle bara in och ropa jiiippppiii! Lyckades "söva" tjejen i sin säng ikväll igen. Hon har sovit hos oss hela sommaren.

Jolina är helt underbar!
  • Blindness
    Mumia, kul att sängen fungerat idag, hoppas det håller i sig

Sitter här och söver Leya, gick bättre idag än igår då hon blev lite småtokig när jag skulle söva henne. Idag fick jag läsa fyra sagor och sen ville hon ligga sängen och jag måste bredvid innan hon somnade. Inte bara att vara borta på annat ställe. Nu ska jag in och dricka lite vin tror jag (i "storstugan"). Ullared var trevligt, bara 5000 fattigare men då blev det skor till sambon fr 850 kr också (inräknat) men nu har vi overall, skidset, extra täckbyxor och höstjacka + lite diverse annat till Leya och sen lite diverse annat till mig och sambon.

Imorrn skulle det bli 25 grader här så då stannar vi vid havet och "leker" lite
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

Jag ska ta tag i sövningen av J i morgon när jag har lite mer ork. Imorgon ska hon vägas och så ska jag ringa in och rapportera vikten till sjukhuset. Nästa vecka hon träffa doktorn han tyckte att det var bäst att ta in henne och titta på henne.

Hon har börjat bli förkyld tror jag för det rinner ur näsan på henne

• Melisabeth

Ellan är dundersnorig och låter som en skördetröska, men märks inget i övrigt, så jag antar att hon är "frisk" och "bara" snorig.

Tror för övrigt jag kan säga att jag har en rumsren unge här hemma nu
    1 enda olycka på typ 1 vecka, och hon går oftast självmant på pottan eller toan när hon behöver. Och hon bråkar sällan om att gå och försöka när man föreslår det. Och torr även nattetid
    Nu HOPPAS jag innerligt att det håller i sig denna gången och inte som i början på året då hon var nästan helt torr i 1 månad och sedan sket i allt igen.
    Men nu kan hon ju både verbalt säga till, och går självmant, så det borde ju vara "på riktigt" denna gång tycker jag.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13