• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • SeriousGangBang
    2små2stora skrev 2009-08-22 16:36:42 följande:
    Vi måste byta bilstol till Johanna då vi hyr en värdelös stol som vi ska lämna tillbaka nu när vi byter försäkringsbolag.Vi ska ha en liten stol som ska rymmas i baksätet i en ford focus. Funderar på en Britax Highway vad har ni andra för stol i bilen.
    brio zento har vi till Eddie.
    tror det ska finnas nån bild i galleriet på när kasper sitter i den då han va lite drygt 3 år tror ja...  och han är stor till växten.
    vägde 18,8 och va 97cm när han va 2,5
    vägde 20,1 och va 105cm när han va 3.

så där har du lite att gå på.

har en akta cosmic med, men jag tycker att de får bättre plats i brion då den är mer skålad eller va man ska säga, den hamnar inte så långt  upp.
  • Melva

Ahrodie: ja, det tänkte jag ju inte på att man kan, följa kurserna där. Tack för tipset.
    När jag sökte så stod det ju att det var platser kvar och visst var det sent, men om det inte fanns platser så borde dom väl ha hunnit ändra det då. Jag sökte ju för kanske 1½vecka sen.

syrra: vi har acta graco cosmic comfort till V. Vet inte hur den är storleksmässigt, bara att acta passar våra barn och bil .

Nu är det förkylningar på g här. Fått det av förskolan. Det var ju väntat, hoppas bara det inte blir alltför jobbigt.

• Kopia

Hej hej...

Är ganska ny här på Fl, och hade till idag tyvärr glömt bort mitt inloggningsord så :0

Men nu så...

Har haft en tredagars inskolning för mina två yngsta denna vecka, och allt har gått ÖVER förväntan. Var inte ensam, tack o lov, min man skolade in Malin 4 år och jag tog hand om Martin 2 år (29 maj)...

Hoppas kunna få många härliga lässtunder här inne och ännu hellre en fikastund irl någongång i framtiden...

Tingeling

• FruHeo

3bus: vi har highway i ena bilen och acta cosmic comfort i den andra. Gillar båda skarpt. Highwayen är lite smalare vilket har sina fördelar.

• SeriousGangBang
    FruHeo skrev 2009-08-22 20:01:40 följande:
    3bus: vi har highway i ena bilen och acta cosmic comfort i den andra. Gillar båda skarpt. Highwayen är lite smalare vilket har sina fördelar.
    sen är det väl den stolen som har den längsta ryggen med har jag för mig = den kan användas länge, såvida inte viktgränsen nås.
  • mumia

Hejsan!
    Sitter på jobbet och slösurfar lite en stund, väldigt lugnt just nu.
    Tösen har varit med sin far och fiskat kräftor. Äntligen har hon fått åkt båt, hon har tjatat ända sen tidigt i våras

Letat lite jobb på nätet. Vet nu att tjänsten som jag fick vik för inte ska tillsättas mer från årsskiftet, besparingstider ni vet. Och en annan ssk som varit långtidssjukskriven kommer troligtvis tillbaka inom kort. Visst är jag glad att människan ifråga mår bättre men en liten egoistisk tanke har ju funnits i hopp om att hon inte skulle kunna komma tillbaka, utan var i behov av omplacering eller dylikt så jag kunnat få hennes tjänst. Trivs så bra här! mest för att det är ett jobb på hemmaplan, 10 min på cykel för jag bor lite utanför "centrum". Har alltid pendlat till jobb förr, så att jobba 75% hemma nu när Ina var liten har känts så himla bra!! 

Plugga?? Ja jösses det skulle jag väl kunna göra, men jag kan ju inte bestämma mig för vad jag vill göra Tips!...

Jolina är helt underbar!
  • Trekidz

Blind: har inte uppdaterat mitt PLUS än,så kan inte lägga in bilder... På pres ser man henne litegrann när Elias hälsar på på BB

• 2små2stora

Vi har en akta stol och den får bara plats i mitten så en hög rygg är inte bara bra.
    Det lutar åt en High way men ska ta mig iväg till babyproffsen och prova stolar någon dag.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora

Ett problem med en liten bil är att stolen inte får vara så bred heller då får inte de andra 2 plats där bak. Vad skönt det hade varit om airbagen hade kunnat tas bort så att vi kunde ha henne fram.

Idag var hon inte ledsen när jag åkte vilket var jätteskönt då hon var hysterisk igår och även när hon vaknade under natten.

SGB: Hur har det gått med BT?

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • SeriousGangBang
    2små2stora skrev 2009-08-22 21:48:05 följande:
    Ett problem med en liten bil är att stolen inte får vara så bred heller då får inte de andra 2 plats där bak. Vad skönt det hade varit om airbagen hade kunnat tas bort så att vi kunde ha henne fram.Idag var hon inte ledsen när jag åkte vilket var jätteskönt då hon var hysterisk igår och även när hon vaknade under natten.SGB: Hur har det gått med BT?
    går det inte att åka till en Ford verkstad och koppla ur den?

brion är lite bredare än cosmicen, men lägre.

bt ligger där det gör 137/84 i onsdags (135/83 veckan innan) så det är väl därikring det kommer ligga.
    det har dock stigit med 20 enheter mot mitt normala undertryck. 140/61 i inskrivningstryck.

nu vill ja bara att magen ska sjunka så ja kan börja andas igen
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13