• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Melva

Här är det också förkylt, mitt i äldstas inskolning. V är värst. Dom har ju fått följa med alla barnen.

Kan ni tänka er, snart är det 1-årskalas här . Tiden går så fort.

• Tess82
    Melva, oj 1 år redan, känns som det var nyss du fick minstingen ju.

Linnea har klarat sig ganska lindrigt från förkyldning. Blev lite snorig andra veckan och det sitter väl i lite än men inget värre än så.

Igår plockade Linnea plommon med sin pappa och hade med en burk till dagis och bjöd på till samlingen idag, oj vad stolt hon var när hon bar in burken. Hoppas att det var uppskattat. En av fröknarna blev då glad, deras plommon var inte mogna än sa hon.
    Linnea -07
  • 2små2stora

*muttrar* över vår diestist som inte fattar något.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mumia

Lugnt har det var ofta sista tiden...

Melva - ja jösses, redan 1 år?!

Säger som Tess, Ina är mest bara lite snorig än så länge.

Ikväll har vi haft lite fest alla kollegor. Vi träffades hos en och så hade de ordnat med tipscykling (dvs en tipspromenad fast vi cykla runt en slinga) Ina fick följa med för T jobba eftermiddag, så kom han o hämta henne när vi cyklat färdigt. Sen blev det god mat och vin och superduper mycket god efterrätt (kvinnor i arbetsgruppen?? )
    Har nyss kommit hem och är lite suddig på ögonen, tur att jag jobbar eftermiddag i morgon

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    mumia: kul med fest

J har ingen feber men är snuvig och snabb andad. Så vi ska snart inhalera lite.
  • 2små2stora

Alla dessa kalorier som J har fått i sommar måste ha gjort att hon vuxit för nu har jag fått ta bort 3 st byxor i stl 86 vissserligen sådan som är lite mindre i storlek men ändå

• Tess82

Linnea har också vuxit i sommar. Idag tog jag på henne ett par byxor som jag fick vika upp bra mycket i våras och nu passade de perfekt på längden, lite stora i midjan bara men jag hoppas att de sitter kvar, annars får de byta byxor på dagis.

Linnea -07
  • Trekidz

Morning. Bra natt för oss igen. Tilde ammade vid 00, åt igen vid 04.10 o sov sen vidare till 08:40, inte dumt alls. elias är på fsk ida till 12 så ska passa på o fixa lite här hemma nu

• mumia

Hallåjsan!
    Idag har jag varit å hämtat bilen. Bra med tanke på vädret. Har ju cyklat hela förra veckan men idag står det som spön i backen så en bil satte fint
    Ina var på dagis. Vi var med både T o jag vid lämnadet vilket inte tydligen var så bra, hon måste ha känt på sig att vi inte skulle jobba eller nåt för hon var jätteledsen
    Men det hade gått fort över fick jag höra när jag hämta. Inte hade det gått nån blöja heller, hon hade kissat på pottan på dagis
    Nu har jag kämpat i en timma för att få henne att sova en lur. Hon ska till sin farmor en sväng i em när jag börjar jobba.

Jolina är helt underbar!
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13