• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Tess82

Oj vad lugnt det var här då.

Idag vaknade Linnea 6.30, typiskt när man är ledig och kunde ha tagit lite sovmorgon men men... Nu är det min tur att bli förkyld också, började igår kväll, hoppas att det inte blir så mycket, har varken tid eller lust att vara sjuk.

• 2små2stora
    Tess: här ringde klockan 6:30, hade ingen lust att kliva upp då.

Johanna är piggare idag men fortfarande snuvig.
    Vi ska på 20års fest på lördag och jag har ingen lust alls att gå vet inte hur jag ska göra.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melva

Tess82: hoppas det går snabbt över. Jag trodde jag skulle få en dunderförkylning, men det gick över snabbt.

V är rolig. Han går omkring "jag är hungrig, jag vill äta" och blir jättearg om maten inte står på bordet NU. Men han äter inget. Fem minter efter att maten är bortplockad så tjatar han på igen...

• Tess82

Linnea tar igen det nu att hon vaknade tidigt. Jag sa åt henne att hon kunde gå upp på sitt rum enstund för hon höll bara på och bråkade och tjafsade om allt och inget. Hon gick upp direkt utan protester och sen blev det snabbt tyst och när jag kikade upp så låg hon och sov. Kanske bra med en tidig middagslur idag för efter lunch åker vi till Falun, hade tänkt hon kunde sova i bilen men det blir så kort stund så det blev nog bättre så här. Tur att hon kissade strax innan för nån blöja har hon inte men det ska nog gå bra ändå.

• 2små2stora
    Tess: skönt för henne att få sova i sängen kanske.

J gick och lade sig i sin säng i går em men jag hann hitta henne innan hon somnade.

Sitter här med världens ÄL-värk och den som inte skulle komma förrän på lördag så nu blir det 2 veckors orolig väntan då verkligen inte hade tänkt bli gravida denna månad och körde oskyddat natten mellan mån-tis. ÄL-testet gav utslag på 3 sek{#lang_emotions_surprised} och inte 3 min som det stod i bruksanvisningen.
  • Melva

syrra: nervöst. Hur gör ni om du skulle vara gravid?

Jag får väl ta bladet från munnen och berätta. Det hände nämligen oss . Vi är dock inte överens om att behålla, jag vill, men inte maken. Till syvende och sist är det ju ändå jag som får ta beslutet.
    Det där därför jag är nyfiken.

• 2små2stora
    Melva skrev 2009-08-27 13:04:42 följande:
    syrra: nervöst. Hur gör ni om du skulle vara gravid? Jag får väl ta bladet från munnen och berätta. Det hände nämligen oss . Vi är dock inte överens om att behålla, jag vill, men inte maken. Till syvende och sist är det ju ändå jag som får ta beslutet. Det där därför jag är nyfiken.
    Behåller. Abort är inte något alternativ även om maken hävdar att han inte vill ha fler barn.
  • 2små2stora

Det blir i så fall samma BF som med J Nu hoppas jag dock att maken simmare inte är lika livsdugliga som tidigare. Jag hade tänkt start operation övertalning i höst för att få ett sensommar barn men men vi får se vad som händer om 2 veckor.

• Melva

syrra: du är inte orolig för att han ska lämna då? Maken ville verkligen, verkligen inte ha fler. Nu börjar han väl kanske vänja sig vid tanken, men han har sagt att han inte vet om han klarar av det. Så det är rätt jobbigt nu. Jag personligen anser ju att det inte blir några problem och vi klarar det lika bra som dom andra.

• Sötboll

Melva: Jobbig situation. Hur många barn har ni? Har han barn från tidigare relationer också? När man redan är gravid så måste det vara jättejobbigt när partnern inte vill behålla det och man själv inte vill något annat....usch vad jobbigt

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13