• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora
    Trekidz skrev 2009-08-27 19:19:05 följande:
    du får börja med piller el annat så han kan känna sig säker...
    Då flyttar han garanterat, vi har testat den varianten och aldrig mer.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Trekidz
    2små2stora skrev 2009-08-27 19:25:13 följande:
    Då flyttar han garanterat, vi har testat den varianten och aldrig mer.
    allrighty...
  • Melva

syrra: det gäller ju att koppla ihop det också .

K Kavat: ja, jag vill ju ha en liten till och det har ju blivit det av slarv. Känns ju hemskt att ens överväga abort i det läget för mig.

Pratade med mor nyss. Vi ska åka över till Danmark på en dagstur med dom äldsta (maken stannar hemma med mini). Bara det att vi bor ju inte i närheten av en terminal så först till gbg och sen vidare. Vi kom nyss överens om att hon sak vara hos oss 5 på morgonen. Gristidigt ju! .

• 2små2stora

Johanna vaknade när grabbarna kom hem från sin fisketur så nu är det fullt ös här. Just nu sitter och hon läser i den bok jag håller på med från hennes sommar.

• mumia

3bus - spännande får väl hoppas du inte är gravid nu då....eller? om du är det så tror jag det löser sig ändå.

Melva - aj aj aj. Jag har varit i samma sits 2 gånger. Första gången fick han sin vilja igenom, vi tog bort första. Andra gången jag blev gravid fanns inte det alternativet för mig, T ville att jag skelle ta bort även det men icke!! Han blev mer eller mindre tvingad att acceptera, hela grviditeten var ett helvete på den fronten, han var ständigt sur, sa aldrig att han älskade mig, tog inte på mig, knappt så han såg på mig, han tyckte magen var ful och äcklig, han började dricka öl dagligen...... Jag led naturligtvis och var mycket ledsen över situationen, men gladdes in min ensamhet över det lilla växande livet i magen. Lämnade honom inte utan höll ut för jag misstänkte att allt handlade om olustkänsla, rädsla och maktlöshet och att det skulle vända när krabaten väl kom ut. och jag hade rätt! Även om jag fick klara graviditet och förlossning själv så blev allt genast bättre när hon väl var ute och nu är lilltösen pappas ögonsten
    Lätt för mig ändå då det var första barnet. Kan tänka mig att det blir tyngre att "övertala" och fatta beslut när det handlar om 4:e. Kram till er!

Cii - GRATTIS!!!!{#lang_emotions_flower}

Krya på dig Heoo!

Jolina är helt underbar!
  • SeriousGangBang

Melva: men usch vilken jobbig sits   va långt är det gånget?
    men tror du verkligen han skulle lämna dig i så fall? eller är det kanske bara tomma hot? ni har ju redan barn ihop så värre blir det ju inte... eller va man ska säga
    hoppas ni kommer till rätsida med det.

syrra: ojsan hoppsan ja hihi...

CIi: weiii.. stort grattis!!!

• Melva

mumia: oj, vad jobbigt. Det är min stora skräck, att jag måste gå igenom allt själv. Vet inte om jag klarar det. Vad skönt att ni klarade det.

SGB: v.8 nu. Jag vet inte. Kan inte riktigt lita på vad han säger, han säger inget rakt ut och han själv vet nog inte ens hur han kommer ta det.

Men, nu är det gjort. Ikväll sa jag till honom att jag kan bara inte göra abort. Han blev ju inte glad, men inte arg heller. Eller ja, enbart. Han är nog arg på mig för att jag inte tar bort det och lika mycket arg på sig själv för att han satt sig i den här sitsen.

• 2små2stora
    Melva: skönt att du bestämt dig, det är väl som min man sa förra gången man får gilla läget.

Jag både vill och inte vill ha ett syskon som är lite mer jämnårigt med J men jag vill vänta lite till med att bli gravid. Men vi får se vad som händer i mitten på september.

Här vaknade J strax före 6 i morse och var kissnödig, lite hade kommit utan för men bara så att madrassskyddet i vår säng var fuktigt. Hon måste ha kissat 2 dl på pottan
  • Blindness
    Syrra, hon är jätteduktig ju!! Här kissas det i tid och otid i byxorna mest hela tiden. Igår var det bara ett byte men då hade vi blöja på henne när vi åkte bil och där hade det också kommit lite. Fattar inte varför det gick så bra förut och nu är det bara att släppa på. Sen kissar hon aldrig så jättemycket på pottan, max 1 dl men oftast kanske bara en halv.

Idag ska vi kolla in Tjolöholms slott tänkte vi, imorrn drar vi kosan hemåt med avbrott på vägen hos syrran där vi stannar en extra dag. Ska bli skönt att komma hem till vardagen igen faktiskt. Räknar med att vara hemma på måndag kväll. Får se hur det går med Leya, i förrigår satt hon och spände sig så mycket så det rann svett i pannan på henne Igår mutade vi henne och sa att om hon inte spänner sig får hon karameller och då lydde hon faktiskt....

Cii, grattis till tjejen!!

Melva, vågar man säga halvt grattis då jag vet att du vill ha fler barn? Vet ju att din man inte vill men jag hoppas det ordnar sig!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

Cii, grattis till lilla Lova. Vad skoj med en flicka den här gången. (Antar att de flesta hoppas lite på en av varje?)

Melva, usch vilken jobbig situation men ni är ju två om att ha hamnat i den och han kan ju inte tvinga dig till abort. Hoppas att han accepterar det såsmåningom när det hinner sjunka in lite mer.

Syrra, tuff situation där med, du får uppdatera oss om ett par veckor.

Mumia, oj vad jobbigt du måste ha haft det under graviditeten. Vilken tur att han ändrade sig sen.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13