• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • cii

Tack så mycket allihopa!

Ja det var jätteroligt att det blev en av varje =) Nu ska man bara fixa vardagen med. Det är lite motigt med all amning, magknip, sömnbrist och en tvååring som vill så mycket!

• Melisabeth

Vad liberala ni är allihop, jag som blir mörkrädd varje gång jag tänker på fler ungar Nästan iaf

Om det ska bli fler här har jag en känsla av att det också får bli lite sådär "hoppsan", för jag har svårt att tänka mig att vi öppet och fullt och fast kommer att kunna "bestämma" oss för fler, utan att man får hoppas att det blir ändå, så får man hanskas med det då

• Melva

cii: men det kommer, hon är ju inte så gammal än.

Mel: fast så är det ju, alla har inte samma längtan efter barn och inget fel med det .

Blindness: tack, säger jag . JAG är ju glad, men ledsen över att jag vet att maken inte vill behålla. Så till mig går det bra att säga grattis .

• 2små2stora

Bara för att jag sagt något som kommer jag säkert inte att vara gravid. Ärligt talat så vet jag inte om jag klarar en graviditet till den med J var fruktansvärd men men vi får se vad som händer. Är jag gravid så är jag.

Nu har vi varit på promenad så J sover i vagnen ute och jag slösufar och dricker kaffe borde igentligen städa men jag orkar inte just nu.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melisabeth
    Melva skrev 2009-08-28 11:23:37 följande:
    cii: men det kommer, hon är ju inte så gammal än. Mel: fast så är det ju, alla har inte samma längtan efter barn och inget fel med det . Blindness: tack, säger jag . JAG är ju glad, men ledsen över att jag vet att maken inte vill behålla. Så till mig går det bra att säga grattis .
    Saken är väl att jag i teorin sas vill ha fler barn, men vi är ganska bekväma av oss, och onekligen så är det ju så att fler barn = mer jobb. Så det är mer att teorin ska "vinna" över praktiken = bekvämligheten
    Sen tror jag absolut att om vi bara kan få varsitt vettigt jobb och få lite stabil och gångbar ekonomi så faller mycket av "motargumenten" sas. Inget kul att planera fler barn när man inte har någon aning om huruvida man kan försörja sig eller inte liksom. Känns ju som en "liten men stabil" ekonomi iaf är en god förutsättning för att planera (Sen om det blir "hoppsan" så får man ju överleva oavsett, men det är ju en annan sak)
  • Sötboll

3 bus och andra mammor vars barn gått igenom näspolyp- och halsmandlar operation: Nu har Pontus fått tid för op 9 september. Vad nervös jag blir...! Men skönt när det blir gjort. Står i pappren att bara EN förälder får vara med tills barnet somnat, och EN förälder (i taget) får vara med på uppvaket. Är det någon idé tro att vi båda föräldrar följer med? En av oss får sova kvar på sjukhuset sedan i en eller flera nätter. Hur har ni gjort? Jättetacksam för svar

• 2små2stora
    Sötboll skrev 2009-08-28 12:51:43 följande:
    3 bus och andra mammor vars barn gått igenom näspolyp- och halsmandlar operation: Nu har Pontus fått tid för op 9 september. Vad nervös jag blir...! Men skönt när det blir gjort. Står i pappren att bara EN förälder får vara med tills barnet somnat, och EN förälder (i taget) får vara med på uppvaket. Är det någon idé tro att vi båda föräldrar följer med? En av oss får sova kvar på sjukhuset sedan i en eller flera nätter. Hur har ni gjort? Jättetacksam för svar
    Jag åkte ensam till de operationerna maken var hemma med den andra pojken. Opertionen tog totalt 1 tim har jag för mig och sedan tror jag vi var 3-4 tim på uva och åkte hem dagen efter med Joachim. Michael blev kvar längre 3 dagar för han fick problem med extrem huvudvärk efter.
  • Sötboll

3bus: Tyckte du det var okej att vara där själv eller hade det känts bra med sällskap/stöd? Sambon jobbar inte förrän kl 17 på kvällen (dock en timmes bilresa därifrån) så han skulle kunna vara med under dagen.

• 2små2stora
    Sötboll skrev 2009-08-28 13:09:33 följande:
    3bus: Tyckte du det var okej att vara där själv eller hade det känts bra med sällskap/stöd? Sambon jobbar inte förrän kl 17 på kvällen (dock en timmes bilresa därifrån) så han skulle kunna vara med under dagen.
    Jag tyckte att det var helt ok. Han bara äta frukost innan det var dags att gå till uppvaket. Ta med ngt att läsa under tiden du sitter där.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13