• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora

J sov middag lite senr så nu som först går hon med påatt sitta ned och ta det lugnt

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Elof och Dagny

Här är det lugna gatan...

Trekidz skrev 2009-08-30 19:48:36 följande:
    Inne o har läst ikapp lite, tiden räcker inte riktigt till som den gjorde innan
    Förstår vad du menar, hihi!

Mini sover sedan halv åtta-tiden och D måste ha somnat under nattningen av Kira för han har varit uppe i hennes rum i nån timme nu... Sitter å tittar på sagan om ringen lite, men borde egentligen gå å lägga mig. Man gnäller på att man är trött, men ändå går man inte å lägger sig när man väl får möjlighet. Suck!
    *Kira 070516 & Isolde 090421*
  • Melva

Melisabeth: lycka till i jakten .

Igår tog vi färjan till Fredrikshamn, jag, dom större barnen och mor. V klarade det alldeles utmärkt. Både att gå på toaletten (han sa till själv när han behövde så inga olyckor alls) och att bli väckt så brutalt tidigt (kl 5). Sov gjorde han bara 20 min på dagen och vi var hemma först 22. En trött, men glad liten kille .

Den här veckan ska äldsta börja ordinarie tider på förskolan så då ska jag passa på att få lite bakat och så. Blir ju 1-årskalas på lör-sön .
    Har en del att fixa till dess, det ska bokas fotograf (1-årskort tar jag på alla barn), köpas present (och servis ska ses ut, har inte gjorts än) och jag måste bestämma vad jag ska bjuda på i matväg.

• FruHeo

Mel: spännande, hittar du nått?????

Melva: ååh köpenhamn är fint! Härligt att det gick så bra med V.

Här hostar jag fortfarande som värsta jag vet inte vad. S och M börjar ordentligt på dagis i morgon, undra när första vab-dagen kommer, nån som vill gissa???? Maken börjar på sitt nya jobb i morgon, så både han och jag är nervösa utav bara sjutton.

• FruHeo

Mel: härligt med husvisningar. Fina gatnamn, vore härligt att bo på kaprifolgatan om jag får erkänna. Sen var det intressanta tapetval i vissa av rummen, får jag säga så???? Det där sovrummet som var i första huset med röda väggar samt en blommig fondtapet hade givit mig mardrmmar. Men det är ju lättåtgärdat! Man måste ju trivas med utformingen, rummen och framförallt omgivningen. hihi

• Melisabeth
    FruHeo skrev 2009-08-30 22:54:48 följande:
    Mel: härligt med husvisningar. Fina gatnamn, vore härligt att bo på kaprifolgatan om jag får erkänna. Sen var det intressanta tapetval i vissa av rummen, får jag säga så???? Det där sovrummet som var i första huset med röda väggar samt en blommig fondtapet hade givit mig mardrmmar. Men det är ju lättåtgärdat! Man måste ju trivas med utformingen, rummen och framförallt omgivningen. hihi
    Ellan blev tokkär i det med mörksnorgrönt i

Haha, nej, det är väl gärna så oavsett vart man flyttar in att man gärna tapetserar om i egen smak. Om man nu inte flyttar in i nått som är bara vitt typ, och man är vitfantast
    Jag tycker mönster kan vara fint, utan tvekan, men det finns ju helt klart FÖR mycket mönster och färg tillsammans i vissa fall
  • FruHeo

Mel: Håller med dig till punkt och pricka!!

Ibland funderar jag om folk inte ser, eller om de bara har dålig smak? www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx&view=Images kolla på de sanslösa kombinationerna av mattor, tapeter, golv och eh jag prynadspyngel!!!!

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13