• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Tess82

Ja det är konstigt med knät, inte svullet eller nåt men ömmar när jag trycker på det. Vet inte om det kan vara en inflammation eller nåt får väl se om det blir värre eller bättre på några dagar. Har haft svärföräldrarna på besök idag så de gick och hämtade Linnea nu och det tackar jag för, tror inte jag hade fixat att skjutsa vagnen upp för backarna hem med Linnea i och ingen bil hemma.

• 2små2stora

Johanna måste ha vuxit för nu är helt plötsligt byxorna korta i benen eller så sitter de högre upp när hon inte har ngn blöja på sig.

Hon är väldigt företagsam min dotter. Hittade henne i badrummet då hade hon klätt av sig alla kläder, dragit fram badbaljan och satt på vattnet och stod och fyllde baljan

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Candelavern

hej alla! Har inte haft något skoj att skriva direkt, men tittat inom tråden lite då och då. Orken blev bättre idag dock då jag fått ett jobb Börjar redan imorgon!!!! Så jäkla glad! Nu ska jag läsa tillbaka vad jag missat på sistonde, hoppas alla har det bra!

• 2små2stora
    Cand: grattis till jobbet vad har du fått föt jobb?
  • Elof och Dagny

Grattis Cand!

*Kira 070516 & Isolde 090421*
  • mumia

Grattis till jobb Cand!!! Vad ska du göra?

Här har vi problem. Jolina vägrade sova när hon kom hem från dagis idag, vi försökte på alla sätt o vis jättelänge. Till slut gav vi upp, ville ju inte att det skulle bli för sen lur då hon behövde i säng i tid då hon ska upp 6 i morgon. Det gick bra. Hon kom upptassandes när jag satt o åt frukost i morse vi 6.50, sen dagis på fm, vaken hela em och slockna nu strax efter 19.
    Men jag vet att hon i vanliga fall är i behov av den där middagsvilan, men vad gör man när det är omöjligt att få dom att sova??

Jolina är helt underbar!
  • dalkulla85

mumia- här är det slut vilat sedan en månad ungefär. Fungerar mycket bra. Numer somnar Esmeralda 18.30-19 istället för 20-20.30.

• 2små2stora

Johanna sover 1 tim på dagen, hade fullt sjå med att hålla henne vaken vid 16 och fick tvinga henne att sova vid 19:30

• Tess82

Cand, Grattis till jobbet! Frågar som alla andra, vad för jobb?

Linnea sover middag ibland och ibland inte, lite beroende på hur länge hon sover på morgon. Imorse sov hon till 8, sov ingen middag men somnade i mitt knä hemma vid 15 tiden och fick då bara sova 15-20 min. Fick henne i säng vid 20 så hon sover väl kanske länge imorgon också så blir det samma sak då. Lite jobbig tid när de är precis på gränsen mellan att behöva sova middag och inte.

• Melva

Candelavern: grattis!

V behöver sova varje dag. Idag blev det bara en timme. Har lite svårt med att få till det nu är äldsta ska hämtas kl 13. Annars sover han i u ngefär 2h och lägger sig sen 19.30 och somnar bums. Går dock upp kl 6 varje morgon. Hoppas han sover längre sen när dagsvilan är borta, men han blir så otroligt grinig om han inte får sovet och han går tom själv och lägger sig när han är trött.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13