• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Candelavern

tack alla!
    Det är några från mitt gamla jobb som slutade där i samma veva som jag gick hem med Matilda och så startade de ett eget företag, inom samma bransch. Men vad jag fattat det som så är det inte riktigt samma arb.uppgifter iaf, vet faktiskt inte exakt vad jag ska göra hahah. jag är bara så sjukt lycklig över att äntligen, äntligen ha fått ett riktigt jobb, skulle kunna göra vad som helst De senaste jobben jag sökt har haft mellan 450-550 sökanden, det är riktigt illa här alltså.

Matilda är också på gränsen att behöva sin vila, rätt jobbigt för utan går det inte, men jag tror nattsömnen kommer bli lite bättre när hon slutar sova middag. Men den är inte direkt dålig nu så det är ingen panik.

• Blindness
    Cand, grattis!! Något kul jobb? Välbetalt?

Mumia, kanske hon inte behöver någon middagsvila vissa dagar, bara svårt att veta vilka som är dom dagarna.

Leya vaknar stadigt 7-7:30 nu när vi är lediga och somnar inte förrän 20-21, kanske skulle hon klara sig utan middagsvilan men då blir hon lätt lite grinig på kvällen och man måste aktivera henne ännu mer än vanligt.

Vad skönt det är att vara hemma igen
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Candelavern

Blind- Hahah, allt är välbetalt jämfört med ingenting Men allvarligt talat så är det en bra lön, inte enorm, men det är lite mer än jag tjänade innan Jag är hur nöjd som helst

• Blindness

Morning!
    Har varit vaken en stund men jag och Leya har suttit och myst framför barnprogrammen. Dom lovade fint väder idag men det ser dystert ut. Jag gruvar mig lite då sambons bror ska komma hit och prata om en halvtimme.... usch!

Nu är det dags att klippa lite gräs som är högt som bara den.

• 2små2stora

Här lovade de också sol men än har jag inte sett så mycket av den.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melva

Blindness: han kanske kommer krypande på knäna? Hoppas det går bra iallafall.

V sov länge idag, men vill ändå lägga sig tidigt nu.

• Blindness

Nu är det supervarmt ute men det har börjat blåsa, skönt det iofs annars hade det blivit för varmt tror jag.

• 2små2stora
    Blindness skrev 2009-09-01 12:07:07 följande:
    Nu är det supervarmt ute men det har börjat blåsa, skönt det iofs annars hade det blivit för varmt tror jag.
    Vi har 23 grader ute nu men ingen sol
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness

Sambons bror bad om ursäkt men kom inte med några sensatoriska grejer, eller, han skyller det mesta på flickvännen och hennes mamma... Jag tycker ändå att han ska kunna säga ifrån också.... men men... vi är fortfarande inte välkomna till deras hus och vill inte heller ha något att göra med huset.

Leya fick åtminstone leka ett par timmar med kusinen och oj vad roligt dom haft

Här försvann solen för en stund tror jag men 23,5 grader ute iallafall

• mumia

Go kväller!
    Attans så trött jag varit hela dagen idag, hade svårt att somna igår kväll och skulle upp vid 5.
    Det gick iaf bra med Ina som skulle upp 6 i morse, tack vare att hon somna så tidigt igår. Men hon vakna av en dröm och gallskrek vid 23, T gick upp o kissa då utropa hon "jag också kissa!" ja det kunde jag väl inte neka så 23 inatt var hon upp o kissa regält på toaletten och sen var hon torr i morse Vägrade sen blöja till dagis så jag sa att de fick sätta på om de ville men hon kom hem utan och torr
    Idag sov hon sin middagsvila tack o lov för i em började hennes gymnastik. Som hon har tjatat! Hon gympa på så hon var alldeles svettig
    Råka bajsa i badbaljan ikväll och hon blev livrädd och jätteledsen

Jolina är helt underbar!
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13