• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora
    zasata skrev 2009-09-02 20:44:39 följande:
    Hur äter och sover era nu? sover alla på dagen än?
    J sover oftast runt 1 tim på dagen. Äta gör hon tillräckligt enligt doktorn och dietisten men för lite enligt mig.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • josse83

blind: Usch ja det är hemskt när man skriker inför de små.. men ibland måste man rensa luften även när barnen är vakna. Och det är väl "bra" att de ser att man blir arg på varandra nån gång ibland med! Fast nog så hemskt för samvetet.

3bus: Härligt att höra att det går åt rätt håll!!

Såg att ni diskuterade längd.. när vi var på barnmottagningen för över 1 månad sedan så var ellie 96 cm lång tjej verkar det som då om man jämför.

Duktiga era är med pottan! Ellie tycker nog inte det är så roligt hela grejen så det går långsamt framåt här.. vi försöker ha utan blöja här men det är så mycket som ska spela in för att hon inte ska glömma av sig, humöret=trots, trötthet osv.

Ellies favvouttryck för dagen är helt klart "Mamma?! Vet du, mamma?!"

• 2små2stora
    Blind: Nu när hjärtat slår som det ska så har hon lite att ta igen Det märks på kläderna att hon har vuxit 86 börjar plötsligt bli kort i benen. Men längden är lite si så där det var lite svårt att få henne att stå ordentligt.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melva

Blindness: men vilken bror. Han får det surt sen när han upptäcker resultat av sitt handlande.

Nu börjar V vänja sig vid att storasyster inte är hemma. Jag har dock inte gjort det än.

Idag fyller lillebror A år. 1 år! . Jisses vad tiden går undan.
    Så vi ska baka lite bullar och fika sen ikväll då han får öppna paket. V och storasyster var med och valde hans present.
    Sen blir det kalas hela helgen så det blir ingen tårta idag.

• Melva

Blindness: men gräsklipparen som var så viktig

• Melisabeth
    Melva skrev 2009-09-03 09:50:30 följande:
    Blindness: men vilken bror. Han får det surt sen när han upptäcker resultat av sitt handlande. Nu börjar V vänja sig vid att storasyster inte är hemma. Jag har dock inte gjort det än. Idag fyller lillebror A år. 1 år! . Jisses vad tiden går undan. Så vi ska baka lite bullar och fika sen ikväll då han får öppna paket. V och storasyster var med och valde hans present. Sen blir det kalas hela helgen så det blir ingen tårta idag.
    Grattis till den store lille
  • Tess82

Melva, grattis till A på 1års dagen, vad fort tiden går.

Zas, oj då är det snart dags igen då, hur känns det?

Idag tog vi rejäl sovmorgon, vaknade runt 9 och gick upp 9.30 ändå så ville Linnea sova middag så nu sover hon igen tror jag för det har varit tyst en bra stund. Gissar att det blir sen kväll men vi är ju lediga ända till måndag. Är lite snuviga båda två så lite extra sömn både morgon och dag skadar nog inte heller.

Tror Linnea är minstingen här av 07:orna hon väger drygt 11 kg och är nog runt 84 cm lång. Hon har också växt på längden i sommar för nu börjar byxorna i stl 86 bli lagom långa.

• zasata

oj vad skönt det lät med sovmorgon, här är jag glad om jag får sova till 7 dom dagarna sambon jobbar..
    Det är lite blandade känslor, man vet ju hur jobbigt det kan vara nu, och hur mysigt. Sen är det de där med avundsjuka också. Hur Ebba kommer ta det..

Ni som fått syskon, hur har era tagit det?

Ebba är 92-94 cm något och väger strax under 13kg.

Grattis på 1års dagen!

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13