• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • dalkulla85

Tess- Esmeralda är nog faktiskt mindre, eller åtminstone lättare. Väger strax över tio kilo. Längden har jag ingen koll på, men hon är ingen långskånk iaf.

Här hemma har vi ett riktigt kvicksilver. Adelina sov de första fyra månaderna. Sedan blev det full fart. Kröp strax innan fem-månadersdagen och nu 7 månader gammal går hon med gå-vagnen. Så här finns ingen lugn stund längre. Det hade varit skönt om legat still ett par månader till. Nu vill jag att hon ska vara liten länge, inte växa sig stor så himla fort.

Esmeralda är också innne, på Vet du, mamma, vet du? som Ellie.

Lite från mig. Läser och försöker hänga med lite i tråden, men för det mesta är det fullt upp här hemma.

• Blindness
    Melva, vilken stor kille! 1 år redan!! Grattis till A!

Är det helt fel att bli arg och när dom medvetet vägrar gå på pottan och i samma stund sätter sig ner och kissar på golvet fast trosor och byxor är på? Jag skulle sätta mig med Leya en stund i knät idag när hon inte hade sovit nån middag men ville att hon skulle kissa först, det ville inte hon så jag skulle skynda mig på toa själv och då gjorde hon just det; satte sig på golvet bredvid pottan och kissade.... GRRRRR
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Melva

A tackar för alla grattis .

Vs utslag är tillbaka. Har även fått på ena knät. Jag gillar det inte och får nog ligga på mer så at det blir utredning på honom.

Han är inte så stor han heller. Ligger ju nästan 2 kurvor under på både vikt och längd. Gjorde iallafall vid senaste kontrollen. Bara det kanske gör att vi kan få utredning? Ska till bvc med A imorgon, ska fråga om V då.

• zasata
    dalkulla85 skrev 2009-09-03 20:20:41 följande:
    Tess- Esmeralda är nog faktiskt mindre, eller åtminstone lättare. Väger strax över tio kilo. Längden har jag ingen koll på, men hon är ingen långskånk iaf. Här hemma har vi ett riktigt kvicksilver. Adelina sov de första fyra månaderna. Sedan blev det full fart. Kröp strax innan fem-månadersdagen och nu 7 månader gammal går hon med gå-vagnen. Så här finns ingen lugn stund längre. Det hade varit skönt om legat still ett par månader till. Nu vill jag att hon ska vara liten länge, inte växa sig stor så himla fort. Esmeralda är också innne, på Vet du, mamma, vet du? som Ellie. Lite från mig. Läser och försöker hänga med lite i tråden, men för det mesta är det fullt upp här hemma.
    oj, så där för inte ebbas lillebror göra..
  • mumia

Zas - Gahh jösses vad jag ligger efter, jag visste inte ens att du var gravid!! o så är du redan i v. 35?!! Vad har jag pysslat med?

Melva - grattis till minstingen!

Dalkulla - ja det må jag säga var en aktiv tös

Storlek?? Jolina har vuxit ca 1 cm i månaden under sommaren och för en tid sen var hon 88 cm så jag skulle gissa på däromkring och lite till nu. Väger runt 14 och har stått stilla på den vikten väldigt länge.

Idag har hon ÄNTLIGEN gått med på att klippa håret. Hon var såå duktig och satt still vid frissan. Klippte av luggen en bra bit (så där uppe på halva pannan ) och säkert en 5-6 cm av det långa bak. Sparde vid öronen så det sla väl bli jämnlångt nån gång. Nu ser ganska "kristen" ut (nu får ni troende inte ta illa upp, det är bara ett utryck)

Jolina är helt underbar!
  • Blindness

Hejsvejs! Lugna puckar idag

Idag regnade det ute så vi har börjat rensa ett av rummen uppe så nu ska det bli målning och tapetsering av Ja, inte allt idag men det ska börjas iallafall Leya har precis lagt sig i sin koja för att sova, hon gillar att sova där tror jag för hon har gjort det flera dagar nu

Bäst att sätta igång om vi ska hinna något, Leya får nog bara sova en timme nu!!

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Melisabeth

*mutter mutter*

Dagens första hus visade sig vara ett jättebra hus - inte extremt på något sätt utan bara väldigt "lagom" på ALLA sätt... *mutter mer* (eller jo, tapeterna var ju som Heo sa smått extrema, men sånt är ju föränderligt)

• FruHeo

mel: jaha? Så varför muttrar du?????

Melva: grattis till A!

Dalkulla: oh dear!!! Jag hoppas att vårt lilla pyre inte går förrän h*n är mkt mkt större!!

Här är det uschligt idag, vill bara gråta. Maken fyller år (35) och jag hade storslagna planer på bio, resturangbesök osv. Men allt går i stöpet. Barnvakten är förkyld = portad från oss. S och M bara rosslar och slemmar, febern stiger. Dessutom ringde en av doktorerna och sa att mina natrium- och kaliumvärden var åt fanders, frågade vad jag sysslar med egentligen. Att tyreoideaproverna dalar så det var dags att öka levaxinet igen. Han ville egentligen lägga in mig, men så roligt får han inte! hihi
    Men han tyckte jag skulle vara helt sjukskriven, håller på vissa plan med honom men ändå inte. Skulle bli lappsjuk av att inte jobba alls. Så vi enades om att jag jobbar 25% vilket då blir ca 50% i verkligheten....
    Vi får väl se vart det slutar. Jag blir bara så ledsen, det har gått åt rätt håll ett par veckor, allt känns så bra osv. men nu är det nån som jävlas med mig IGEN!!!!

• Melisabeth
    FruHeo skrev 2009-09-04 14:04:16 följande:
    mel: jaha? Så varför muttrar du????? Melva: grattis till A! Dalkulla: oh dear!!! Jag hoppas att vårt lilla pyre inte går förrän h*n är mkt mkt större!! Här är det uschligt idag, vill bara gråta. Maken fyller år (35) och jag hade storslagna planer på bio, resturangbesök osv. Men allt går i stöpet. Barnvakten är förkyld = portad från oss. S och M bara rosslar och slemmar, febern stiger. Dessutom ringde en av doktorerna och sa att mina natrium- och kaliumvärden var åt fanders, frågade vad jag sysslar med egentligen. Att tyreoideaproverna dalar så det var dags att öka levaxinet igen. Han ville egentligen lägga in mig, men så roligt får han inte! hihi Men han tyckte jag skulle vara helt sjukskriven, håller på vissa plan med honom men ändå inte. Skulle bli lappsjuk av att inte jobba alls. Så vi enades om att jag jobbar 25% vilket då blir ca 50% i verkligheten.... Vi får väl se vart det slutar. Jag blir bara så ledsen, det har gått åt rätt håll ett par veckor, allt känns så bra osv. men nu är det nån som jävlas med mig IGEN!!!!
    För att vi inte har råd/möjlighet att köpa just nu
    Tanke var ju inte direkt att hitta nått som vi verkligen ville ha, utan mest titta på typer av hus och området
    Även om vi skulle klara av kostnaderna, så skulle banken knappast vilja låna ut 2 mille med tanke på att jag har provisionslön som är låg, och inte vet om jag har jobb efter oktober, och A arbetslös med låg A-kassa. och det får man ju förstå dem i
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13