• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora
    Heoo: vad trist att du inte mår bra.

Maken blev inte så glad när jag talade om det kanske var så att jag kanske är gravid.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    Mel, vad tråkigt att hitta något som passar er och ni vet att ni inte får några lån en av nackdelarna att gå på visningar om man inte kan få köpa Finns det ingen chans alls att ni kan få låna?

Heoo, tänk att det aldrig får vara bra!! Hoppas du kryar på dig, ja tjejerna också. Fira maken kan ni alltid göra i efterskott

Syrra, jobbigt {#lang_emotions_undecided} Jag trodde jag skulle få mens nu så nu körde vi oskyddat men den har ännu inte kommit men kan ju fasiken inte ha 50-dagars cykel tycker jag...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

Oj då Blind kanske du också kan vara gravid eller?

Heoo, vad trist med alla sjuka och att det inte blev nåt ut och fira.

Mel, trist eller vad jag ska säga med huset men i dagens läge är det nog svårt att få lån. En kompis hade hört lite med banken och de kunde få lån upp till 2 miljoner om de kunde lägga handpenningen själva och då har de heltidsjobb båda två...

Här har vi haft fullt upp idag. Linnea ville baka så vi gjorde thekakor, mitt i alltihopa kom hon på att hon ville ha pannkaka så det åt vi till lunch. Sen har det hunnits med lite tvätt och handling och sånt.

Jag och sambon ska faktist ut och äta ikväll, inte ensamma men skoj att komma ut lite tillsammans ändå. Har varit lite upp och ner allting här hemma senaste tiden så det kan behövas. Sambons dotter sitter barnvakt ett par timmar medan vi är iväg. Linnea sover förhoppningsvis hela tiden för hon är på väg och vill sova nu.

• Blindness

Tess, borde inte kunna vara gravid, brukar vara 35-dagars cykel och då hade vi sex 35:e dagen men mensen har inte kommit än men den kommer nog Mig gör det iofs inget om jag är gravid Hoppas ni får trevligt ute ikväll då

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: det löser sig nog Det är ju inte ens säkert att jag är gravid fast han muttrade ngt om att sterilisera sig.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melisabeth

Blind - jag är ganska säker på att banken skulle skratta åt oss om vi frågade
    Bankens kalkyl och vår levnadsstandard går inte alls ihop

Men visst är det synd att inte kunna köpa när nått känns bra, men hellre gå på visningar och få en bra känsla för vad man verkligen gillar före, än att stå där och falla för första bästa hus när man sedan får köpa. Och gör de där dumma misstagen att tro att "allt" är perfekt" typ
    Eller som när vi flyttade hit - första bästa var himmelriket bara för det var större

• josse83

Mel: Är helt inne på ditt tänk med att det är bättre att titta länge och skaffa sig en känsla av vad man verkligen vill ha.. ta sig tid att vara lite kräsen Jag håller stenkoll på hemnet och vi ska väl så smått börja gå på visningar men har inte sett ngt värt att se ännu... tanken är väl hus om minst 1 år... säkert 2!!

Blind: Oj oj! Spännande!

Tess: Hoppas ni har en skön kväll!

Heoo: Tråkigt med dåliga värden.. Var just och kollade mina tyr-värden i fredags! Spännande att se hur det ligger såhär 4 veckor med Thacapzol! Bra att du ska dra ner lite på jobb iaf.. låter som att du behöver det.

Lite träligt detta med ämnesomsättningsrubbning. Nu har jag ätit med som tar ner produktionen i sköldkörteln = Minskar ämnesomsättningen = (för mig) mätt ta mig sjutton hela tiden.. kan äta ett äpple typ och vara proppmätt, rastlös, ute och motionerar så ofta jag kan. Resultat: Kvar på samma vikt som förra veckan (väger mig regelbundet för att se att det inte går spikrakt uppåt). Vill ju gärna gå ner, men förstår att det är svårt nu när jag bara äter med som tar ner produktionen, får vara glad för att jag hållt mig kvar på samma vikt... men iaf!

• FruHeo

Josse: trist med ännu en bråkande sköldkörtel. Det där med vikten är svårt, lätt att man rasar iväg. Hoppas att den där satans lilla hormonproducerande tingesten får fason på sig.

Mel: men fasen vad trist då!

Ja det är mer än rätt tradigt att det aldrig får vara bra. Lyckades visserligen ringa hit farmor som kom och var barnvakt. Så vi fick en utkväll, först med middag och sen på en liten inrökt jazzpub med livemusik, urmysigt. Även om jag måste erkänna att jag saknade röken. Hihi. Inte som cigg utan som rök, hör liksom tilll jazz osv.
    Så nu är det, efter rostade mackor och te, rakt i säng för att gå på bröllop i morgon. Måste bara sy sista sömmen på fållen på klänningen jag sydde i em. Blev riktigt riktigt snyggt! hihi

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13