• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Melisabeth
    SeriousGangBang skrev 2009-09-13 22:45:45 följande:
    tackar för era grattis i morse kl 5,45 ploppade det ut en liten tös.. lite snabbare än med Eddie
    Har hon fått nått namn?
    Ja det måste mått undan, om jag förstod det rätt så var det ju inte på G på kvällen innan iaf?
  • SeriousGangBang
    Melisabeth skrev 2009-09-13 22:54:22 följande:
    Har hon fått nått namn? Ja det måste mått undan, om jag förstod det rätt så var det ju inte på G på kvällen innan iaf?
    inget namn än.. funderar lite

nej jag åkte in för att de rann nåt (eddies förlossning i repris typ) vilket det inte var... vattniga flytningar.
    men trycket va högt 2+ på stickan och i kombination med huvudvärk och dimsyn ville de ha mig där för observation.

delade rum med en tjej som va 42+0 och skulle bli igångsatt... hon fick gel och sd pustade och så, tog nån värktablett och somnade... då startade min mensvärk

gick på toa, rosa flytningar, korta oregelbundna värkar som inte kändes mer än mensvärk.
    detta va vid 1 ungefär.
    kl 3 undersökte bm mig och då va tappen utplånad och jag va öppen 3 cm
    ringde per   men sa att det inte va så bråttom.. hihi
    han kom vid 4,30
    4,45 va vi på frl. då va ja öppen 4cm, fick ligga med ctg i 15 mins.PINA...
    testade sitta på boll men det va fåtöljen som va goast.

sen gick det väldigt fort... bm trodde inte rikgit på att det tryckte på när jag bad per ringa på klockan typ 5,30
    hoppade upp på sängen helt öppen och krystvärkar
    vattnet gick som en projektil ur mig och sen fick jag andas 3 tag i masken, vilket jag inte kände nåt av.. (va visst bara syrgas typ) 
    krystade ut huvudet och då sa bm att ja skulle lugna mig så hon hann med
    äh tänkte jag och tryckte på en gång till åsså kom kroppen kl 5,45

pust och flämt.. hihi
  • mumia

Go morron!

RosaNapp - Jobbigt! Hoppas ni kommer fram till beslut som passar båda så ni kan "leva vidare"

SGB - spännande å höra. Längtar tills jag får göra om det där jag med (faktiskt, trots smärtan) Grattis igen!

Ska iväg å jobba. Längtar sååå efter en sovmorgon (gör man väl jämt när klockan ringer) Det konstiga är att de gånger möjligheten finns så kan man ju ändå intre sova.
    Lite bortskämd är jag också för jag börjar oftast 8, känns tungt de dagar jag börjar 7, tänk vad en liten timma kan göra.
    Ska snart gå å väcka tösen nu. Ha en bra dag!

Jolina är helt underbar!
  • Blindness
    Para, är såååå avundsjuk!! Hoppas ni har det bra iallafall Skönt också att det gick fort... jag är rädd att det går fortare för mig andra gången, 6 timmar från första värk med Leya....

Melva, hoppas det löser sig! Funderar du på abort eller vill du bara ha någon utifrån att prata med?

Jag och sambon har iallafall pratat en del, känns mycket bättre nu och nu ska vi försöka att inte hamna i samma svacka igen utan prata (iallafall som jag har tänkt, det har vi nog inte sagt högt). Sen pratade vi om fler barn lite igår, sambon hade pratat med en på sitt jobb som väntade tredje barnet som definitivt tyckte vi skulle ha ett barn till Kul att nån pushar på utifrån haha, kanske han inte tycker det är så farligt
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • RosaNapp

Blindness: jag funderar på det, men vill egentligen inte. Men det är ju ingen lätt situation så jag får ju vara öppen för det, liksom maken öppen för att behålla. Men det blir ju mitt beslut som kommer gälla sen, jag är dock väldigt osäker på vad det kan komma att innebära så därför vill jag att vi pratar med någon. Kanske kan få veta om det är en liten därinne också, känner mig inte gravid.

Fast han kommenterade igår att jag är på ett helt annat sätt nu sen han sa att han är med på det. Och det stämmer väl. Positivare är jag iallafall och det gillar han ju . Tom så han skojade med mig om det igår.

Intra: gott att det gick så smidigt.

Nu ska jag få på en motsträvig tös lite kläder så det blir förskola igen. Hon har varit hemma en vecka sjuk och vill INTE gå nu. Innan ville hon inte följa med hem .

• Tess82

SGB, oj det var snabbt gjort. Du slapp då gå över tiden som du trodde också.

Rosa Napp, jobbigt, hoppas att ni kan komma till ett gemensamt beslut.

3Bus, tråkigt med blödningar .

Och trist med alla sjuka barn. Här har vi en till snoris, hon får vara hemma från dagis idag och imorgon och onsdag skulle hon vara ledig ändå så hoppas jag att hon är piggare sen. Ska iofs jobba kväll på torsdag så det är inga problem ändå men vill ju att hon ska bli frisk. Storebror här är också hemma och är sjuk men han börjar bli piggare nu iaf. Vi är väl mer eller mindre snoriga allihop här så allt går på halvfart här hemma.

• Blindness

Nu har dom ringt från familjerådgivning så vi har fått tid till onsdag 10:00, vårat förhållande känns ju mycket bättre nu men vi ska gå dit en gång iallafall för att se vad dom har att komma med.

Melva, bara man fått lite "förståelse" från den andra parten så känns ju allt lite bättre. Ska du själv på samtalet eller ska han följa med?

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Melisabeth

Blind - jag vet itne hur ni har det, men här hemma brukar ett samtal innebära förändring i ett par dagar - max, och sedan faller det lätt tillbaka i gamla hjulspår. Behöver juinte vara så för er såklart, men det skadar ju aldrig att få lite organiserade samtal heller, så låter som en god idé

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13