• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • FruHeo

3bus: vi har 3/4 för Saga och 1/2 för Melina, men det går nog inte att höja tyvärr. Vi sitter och försöker räkna på vab, sjukskrivningar osv, vad som lönar sig mest i längden. FK är ett jäkla herke måste jag säga Men vi har rätt många vab-dagar kvar för båda tjejerna så det ska nog inte vara någon risk att de tar slut. Värre nästa år. Man borde kunna flytta vab-dagar som man gör med semesterdagar ungefär. hehe

Tess: här älskar de verkligen alvedon. Brukar be om det i tid och otid, mera dååååån mamma! Så fort man pratar om alvedon och/eller panodil brukar det bli ett jäkla liv om de inte får. Borde finnas alvedon utan själva läkemedlet i utan bara det andra hehehe.

• 2små2stora
    Heoo: Du är ju ändå f-ledig nästa år så de 240 dagarna borde räcka. Sedan har ni 120 dagar till vilket betyder att en av er kan vabba året runt det är rätt bra med vb ändå.

Vi ska nog söka vb för J men har inte orkat med det än.

Vet inte vad som har hänt med J efter 1 vecka utan mat så har hon i kväll ätit 2 varmkorvar och en portion med pot.mos.
    Johanna gillar inte alvedon hon kommer och ska mezin (medicin) och det är aerius hon ber om då
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mumia

Go kväll!
    Sitter på jobbet.
    Jolina går inte alls att få i Alvedon, hon springer iväg och skriker bara hon ser att vi tar fram flaskan. Får brottas med supp i stället. Ventolin eller mollipect däremot kallar hon dodis

Tess - Ja syrra är inne på en vettig linje där, hösten kan ge trötthetskänslir innan man vänjer som sagt, plötsligt är det mrökt, kallt och ruggigt Jag är också rätt trött av mig. PMS brukar göra mig otroligt trött annars. Annars kan du väl höra med VC om ett Hb...
    Just ja...kryp i kroppen var det också....är du fysisk av dig?? Fysisk aktivitet kan vara bra både mot tröttheten, krypningar och ev känningar av den nalkande hösten/vintern. (lätt att lära ut men jag lever tyvärr inte som jag lär, är en riktigt slöhög jag ) Sen kan det väl kanske vara psykosomatiskt efter "kärleksbekymmerna" ?

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    mumia: skönt att höra att det finns någon mer som inte gillar alvedon. J gillar också ventoline
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • FruHeo

tess: jag är också inne på Mumias och syrras linje, håller med till punkt och pricka!

3bus: häääärligt att ongen äter! hehe. Ja det där med att söka vb kräver sin kvinna/man om man säger så.

Här är läget försvunnen feber men de gjorde om ultraljudet på Sagas hjärta igår, antar att de sett nått och måste titta mer noggrant. Gissar själv att hålet blivit större eller att de trots allt inte lyckades spränga bort hela aortastenosen. Men vi får väl se. Vill mest ha bekräftelse på att min magkänsla var rätt.

Men först, en sväng till tandläkaren för min del, usch! Bläääääää! Ska trösta mig med att köpa en fin klänning och några tröjor där magen faktiskt får plats! hehehe

• Blindness
    Heoo, hoppas i så fall det går att fixa med mediciner så ni inte behöver ligga mer (än "vanligt" på sjukhus). Lycka till hos tandis!

Idag ska ju vi till familjerådgivning, sambon är så rädd att det är något fjant men det vill ju ingen av oss vara med på (att sätta sig och t ex hålla varandra i händerna och säga saker, sånt kan vi göra hemma) men jag sa att vi ger det en chans, är det så så säger vi att det inte är något för oss.

Var på heldagsföreläsningar igår, jag kan rekommendera att gå på föreläsning med http://www.wistromcoaching.se/ , väldigt inspirerande faktiskt.

I dont know much, but I know love you
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Blindness

Jahapp, då har man varit på familjerådgivning! Vårat förhållande är dömt att misslyckas......

....nädå, skojade bara. Hon var bara lite förbryllad att vi "sökte" hjälp då vi verkade vara så samspelta och nästan gör allt rätt. Det vi behövde är partid, kramas, pussas, smekas och så klart sex. Sambon blev också glatt positiv över "mötet" men hon tyckte vi skulle höra av oss om några månader om det inte fungerade med dom tips vi fick nu. Spännande att sambon också är med på det

• Tess82

Mumia, tack för ditt svar du har nog helt rätt.

Blind, vad skönt att det gick bra hos familjerådgivningen, tror aldrig att jag skulle få min sambo med på nåt sånt. Vi försöker reda ut allt själva och det går lite upp och ner och så kommer det nog vara en tid framöver, hoppas bara att det går mer upp än ner.

Idag verkar inte Linnea vilja sova middag. Hon har legat i sängen ett bra tag nu men hon pratar och leker hör jag. Blir väl lite vila iaf om inte annat. Imorgon blir det dagis, hon är ju bara lite snorig och hostig och det är ju full fart här hemma och vi är ute och leker på dagarna så jag tror hon orkar med det. Blir ju bara 2 dagar denna vecka så det ska nog gå bra.

• Blindness
    Tess, vi har erfarenheten från sambons syster, när hennes man till sistens föreslog familjerådgivning var det redan flera månader/år för sent, det var det vi inte ville och därför vi båda var villiga att testa.
  • Tess82
    Blindness skrev 2009-09-16 13:07:28 följande:
    Tess, vi har erfarenheten från sambons syster, när hennes man till sistens föreslog familjerådgivning var det redan flera månader/år för sent, det var det vi inte ville och därför vi båda var villiga att testa.
    Ja det är säkert jättebra och toppen att ni båda ville.

Tror Linnea somnade tillslut för nu har det varit tyst ett tag. Skönt det för när hon är förkyld så behövs det en liten sovstund på dagen också för att slippa en jättegnällig eftermiddag.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13