• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness
    Kavat, jo, jag ringde men då var det inte telefontid så då mailade jag, men det var ju flera dagar sen... får hoppas det ger något iallafall

Syrra, tråkigt och du är säker?

Melva, jobbigt med skrik
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blindness skrev 2009-09-14 15:35:59 följande:
    Kavat, jo, jag ringde men då var det inte telefontid så då mailade jag, men det var ju flera dagar sen... får hoppas det ger något iallafall Syrra, tråkigt och du är säker? Melva, jobbigt med skrik
    Jo jag är säker. Har fått missfall tidigare,  en jag försöker med en till
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • josse83

Hej!

Grattis till SGB:s lilla tösabit! Härligt

3bus: tråkigt med missfall, hoppas det inte känns alltför tungt och att det tar sig en gång till!

heoo: Låter inte roligt alls med dina flickor Usch för att små barn ska behöva vara så sjuka hela tiden!

Ganska många som verkar vara lite småkrassliga överlag?! Hoppas alla kryar på sig.

Här tror vi att E fått mask. Har inte sett ngt ännu, men hon var väldigt krånglig att lägga igår, sa att hon hade ont i stjärten och var knölig inatt, snurrig. Ville inte sitta ner i bilen på vägen hem från dagis, ont i stjärten även då sa hon. Nu på em/kvällen har det varit skapligt lugnt, men hon har kliat lite baktill på blöjan. Jag körde en minisanering för säkerhets skull! Dammsugit, dammat, städat sängarna ordentligt, vädrat o skakat sängkläder Något positivt av detta. Fan jag hoppas det inte är mask.. verkar lite segt att bli av med!

• josse83

bäddat rent med också såklart.. såg konstigt ut

• FruHeo

Kavat: ja du den frågan ställer vi oss också. Men hon har inga andra symptom som skulle kunna tyda på sädesslagsallergi mer än tröttheten då. Hon ökar i vikt, växer på längden, har inga diarreer, har inga utslag osv. Fast iof har hon mest ätit oliver de senaste 5 dagarna ihop med lite sondmat (sonden får faktiskt sitta kvar nu....) men inget tidigare heller som man kan koppla ihop med allergin.
    Klart man är trött när man är sjuk, men detta är nått annat, inte samma trötthet som vanligt om man nu kan säga. Var iaf en BRA doktor idag och favvosyrran så det hände saker. Det har odlats, fotograferats, röntgats och provtagits. Men nada än så länge.

Syrra: hur gick det på jobbet förresten?

Josse: nej ingen skulle behöva vara så mkt sjuk som de är. Men men, vad gör man liksom.
    Trist med mask, finns det inte nått man kan köpa receptfritt på apoteket mot mask???

• 2små2stora
    Heoo: det gick bra J låter också sonden sitta när den behövs vilket den snart lär göra om hon fortsätter så här för nu har hon inte ätit sedan i mitten på förra veckan. Dricker ok dock. I morgon blir det dagis så får vi se hur det går.
    Har inhalerat en massa vento och pulmi nu.

Vad trist att dina tjejer inte får må bra, om S bara får må bra så äter hon säkert igen. Hoppas att de hittar vad som är fel nu.
  • 2små2stora

Jag har en sovande kaffekokare som troligen har växtvärk.

• mumia

Måste liva upp tråden med lite roligt mitt i allt elände här. Jolina busa i sängen efter kvällens bad, kryper in under täcket och kommer ut ur kojan med leende upp till öronen:
    "tjena hur är läget?" säger hon
    "jo tack, bara fint, hur är det själv?" frågar jag lite halvskrattandes
    "det är förjäla!" (fördjävligt) svarar hon och skattar

Jolina är helt underbar!
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13