• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Tess82

Min lillaskrutta har ont i huvet, det hade hon igårkväll också. Hon bad mig ta bort huvet när hon skulle sova men sen sa hon ta bort det onda. Jag gav henne alvedon och nu tror jag hon sover så jag hoppas att det är bättre när hon vaknar. Hon har då ätit bra idag och ingen feber men lite hängig och snorar och hostar. Storebror började också med huvudvärk men han har haft feber också så vi får väl se hur det blir med Linnea.

• Kavat
    SeriousGangBang skrev 2009-09-13 23:02:56 följande:
    inget namn än.. funderar lite nej jag åkte in för att de rann nåt (eddies förlossning i repris typ) vilket det inte var... vattniga flytningar. men trycket va högt 2+ på stickan och i kombination med huvudvärk och dimsyn ville de ha mig där för observation. delade rum med en tjej som va 42+0 och skulle bli igångsatt... hon fick gel och sd pustade och så, tog nån värktablett och somnade... då startade min mensvärk gick på toa, rosa flytningar, korta oregelbundna värkar som inte kändes mer än mensvärk. detta va vid 1 ungefär. kl 3 undersökte bm mig och då va tappen utplånad och jag va öppen 3 cm ringde per   men sa att det inte va så bråttom.. hihi han kom vid 4,30 4,45 va vi på frl. då va ja öppen 4cm, fick ligga med ctg i 15 mins.PINA... testade sitta på boll men det va fåtöljen som va goast. sen gick det väldigt fort... bm trodde inte rikgit på att det tryckte på när jag bad per ringa på klockan typ 5,30 hoppade upp på sängen helt öppen och krystvärkar vattnet gick som en projektil ur mig och sen fick jag andas 3 tag i masken, vilket jag inte kände nåt av.. (va visst bara syrgas typ)  krystade ut huvudet och då sa bm att ja skulle lugna mig så hon hann med äh tänkte jag och tryckte på en gång till åsså kom kroppen kl 5,45 pust och flämt.. hihi
    Wow! Vad tänkte ni när det var en liten tjej då. Du trodde väl att det var en kille igen? Fast om jag minns rätt så skrev du att det inte riktigt var samma, men man vågar väl knappt hoppas. Skoj hur som helst och skönt att det gick så bra!
  • Kavat

RosaNapp, hoppas att allt löser sig till det bästa, oavsett beslut. Skönt att din man är "med" dig i alla fall.

3bus, Tråkigt, håller ändå tummarna lite än så länge, det är ju vanligt med blödningar..

• Kavat
    FruHeo skrev 2009-09-14 10:38:55 följande:
    SGB: ojoj det var snabbt jobbat. Har också kikat i bilddagboken, vilken sötnos!!! RosaNapp: sov gott! 3bus: oooh nej, hoppas att dagen varit hyfsat bra trots allt. Blind: härligt att ni har fått en tid. BLääääääääääääääääääääääää! Mer slem, snor, hosta och feber. Suck suck suck. S och M är på barn (igen) och jag vet inte, nått är jääävligt fel. Vet inte vad, men nått är det. Saga känns helt annorlunda, tröttare, slöare, inte lika finurlig som vanligt. Kanske bara är min egen nojja som slår till. Men allt är inte peck, halvtid idag! hihi me like!
    Hoppas tjejerna kryar på sig.
    Det är väl egentligen normalt att vara trött om man är sjuk. Så de kanske börjar bli äldre bara.
    En annan fundering om S är slö och de inte hittar något är kombination med t.ex celiaki/allergi. Tolka mig rätt nu, men jag är fortfarande lite förvånad över att dina tjejer tål sädesslag eftersom det är så mycket annat de inte tål. Fast å andra sidan är jag förvånad att sonen tål allt annat förutom sädesslag, mjölk, ägg och soja, medans dottern reagerar på så många frukter, sorbitol, färgämne osv. Men sonen verkar tåla allt det. Än så länge, peppar peppar.
    Hoppas hur som helst att de blir krya snabbt!
  • Kavat
    Blindness skrev 2009-09-14 07:42:42 följande:
    Para, är såååå avundsjuk!! Hoppas ni har det bra iallafall Skönt också att det gick fort... jag är rädd att det går fortare för mig andra gången, 6 timmar från första värk med Leya.... Melva, hoppas det löser sig! Funderar du på abort eller vill du bara ha någon utifrån att prata med? Jag och sambon har iallafall pratat en del, känns mycket bättre nu och nu ska vi försöka att inte hamna i samma svacka igen utan prata (iallafall som jag har tänkt, det har vi nog inte sagt högt). Sen pratade vi om fler barn lite igår, sambon hade pratat med en på sitt jobb som väntade tredje barnet som definitivt tyckte vi skulle ha ett barn till Kul att nån pushar på utifrån haha, kanske han inte tycker det är så farligt
    Håller tummarna att han kommer på "bättre" tankar.
  • Kavat
    Blindness skrev 2009-09-14 09:35:24 följande:
    Nu har dom ringt från familjerådgivning så vi har fått tid till onsdag 10:00, vårat förhållande känns ju mycket bättre nu men vi ska gå dit en gång iallafall för att se vad dom har att komma med. Melva, bara man fått lite "förståelse" från den andra parten så känns ju allt lite bättre. Ska du själv på samtalet eller ska han följa med?
    Ja, det var på tiden!!! Att de ringde alltså. Fick du höra av dig igen?

Hoppas att det blir ett bra samtal.
  • 2små2stora

Nu har jag fått missfall så jag hoppas lite på oktober men inte maken men, men.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82
    2små2stora skrev 2009-09-14 15:17:09 följande:
    Nu har jag fått missfall så jag hoppas lite på oktober men inte maken men, men.
    Nej vad tråkigt. Hoppas att ni kan få ett planerat barn lite längre fram istället då.
  • 2små2stora
    Tess: Något planerat blir det inte från makenssida i alla fall, så jag kör lite halvosäkert ett tag så får vi se blir det så blir det.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • RosaNapp

syrra: vad tråkigt. Men har det tagit sig en gång så kan det ju bli så igen.

Jag är trött i öronen. A skriker för att han har ont av tänder som är på väg upp, V skriker, ja för allt som vanligt och äldsta gnäller och grinar så fort hon inte får precis som hon vill eller tycker jag är orättvis. Och maken tränar ikväll...
    Jag ska iallafall hålla V vaken till ikväll (han vill lägga sig och sova redan nu) så han somnar bums, liksom A och förhoppningsvis även E. DÅ ska jag njuta av tystnaden

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13