• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • FruHeo

3bus: öf, njaaaa, tror ärligt talat att det är mer ohygieniskt där än på många andra ställen. Har dessutom lite dåliga erfarenheter av ÖF sen de var små. Men vi får se. Finns ett annat ÖF ett par kilometer upp i skogen, kanske kan vara en idé. Dessutom är makens bror hemma och är pappaledig fram till iaf augusti så där kanske vi kan få lite socialt umgänge....

• Kavat
    mumia skrev 2009-09-14 21:32:34 följande:
    Måste liva upp tråden med lite roligt mitt i allt elände här. Jolina busa i sängen efter kvällens bad, kryper in under täcket och kommer ut ur kojan med leende upp till öronen: "tjena hur är läget?" säger hon "jo tack, bara fint, hur är det själv?" frågar jag lite halvskrattandes "det är förjäla!" (fördjävligt) svarar hon och skattar
    Skrattar så jag dööör nästan!
  • Tess82

Slänger in en fråga här eftersom flera här inne är sjukvårdskunniga . Jag är så trött hela tiden, jättetrött på kvällarna och får kryp i kroppen och jag är lika trött på morgon även om jag somnar tidigt och sover ganska länge. Tänkte om det kan vara brist på något i och med kryp i kroppen på kvällarna också, brukar ha det i perioder. Järnbrist? då blir man väl trött? Jag är inte gravid det är jag säker på.

• josse83

Mumia: Gud vilken härlig kommentar

3bus: Nä jag var inte heller ledsen när jag fick missfall. Det är ju lite som det är, inte mycket att göra åt tyvärr. Hoppas Johanna klarar dagen på dagis!

Heoo: Skönt att febern är borta, håller tummarna att ni piggar på er snabbt!

tess: Konstigt med kryp i kroppen.. hoppas du får några bra svar härinne!

Det var inte mask!! Tackolov. Kändes ganska träligt faktiskt.. man måste ju sanera varje dag samt att jag läste att det smittar i vissa fall bara man andas in äggen liksom.. uuuääkk! Känns mycket bra efter en lugn natt, hon kom in vid 2 och sedan sov vidare med oss till 6! Somnade lugnt vid 8 igår med

Fler som har mammiga barn? Ellie är ganska mammig, och ganska gnällig. Vill hon ngt så gnäller hon istället för att prata i vissa fall! Vill att jag ska vara hennes passupp och hämta grejer hon vill leka med Inte en chans

Imorgon börjar iaf mamma-barngympa Det ska bli riktigt roligt. Hon är så aktiv så det känns som att det blir bra med detta!

• 2små2stora
    Heoo: du får leta runt efter något som kan passa. Annars får du ordna dagis hemma med aktiviteter för dem. 1 år hemma kan nog vara bra för dem och de anpassar sig till det, förhoppningsvis så blir det lättare för de att samsas om de mår bra.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora
    Heoo: Ni borde söka om vårdbidraget så att ni får mer, för visst har ni ganska lite i vb. Läkaren får poängtera i sitt intyg att de inte kan vara på dagis osv.
  • RosaNapp

Tess82: såna är mina barn också. Får den ene alvedon ska dom andra ha och det tjatas om alvedon var och varannan kväll här nästan . Kan nästan tro att dom tror det är godis... Så den flaskan får stå väl gömd .
    Bisolvon är något V gillar också, han får när han värsta hostan när han är förkyld. Det slurpas i mer än gärna.

syrra: vad skönt att du inte mår dåligt över det. Som jag sa, har det hänt en gång, kan det hända fler gånger .

Jaha, nu har jag hittat telefonen. Sa ju det, den skulle komma fram strax efter jag köpt en ny. Nåväl, nu lär jag ju inte var oanträffbar på ett bra tag iallafall .

• 2små2stora
    Tess: det är inte hösten som gör att du är så trött.

Har hållit på och röjt upp i ett rum i källaren och när jag väl släpat in delarna till sängen som ska vara där så hittar jag inte skruvarna *muttrar* så nu kan jag inte göra klart.
  • Tess82
    2små2stora skrev 2009-09-15 12:39:05 följande:
    Tess: det är inte hösten som gör att du är så trött.
    Jo det kan vara så enkelt + en förkyldning i kroppen som tar endel energi.
  • 2små2stora

Nu har jag pratat med doktorn så nezeril och koksalt inhalationer ska vi köra med.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13