• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Melisabeth
    mumia skrev 2009-09-14 21:32:34 följande:
    Måste liva upp tråden med lite roligt mitt i allt elände här. Jolina busa i sängen efter kvällens bad, kryper in under täcket och kommer ut ur kojan med leende upp till öronen: "tjena hur är läget?" säger hon "jo tack, bara fint, hur är det själv?" frågar jag lite halvskrattandes "det är förjäla!" (fördjävligt) svarar hon och skattar
  • FruHeo
    Måste liva upp tråden med lite roligt mitt i allt elände här. Jolina busa i sängen efter kvällens bad, kryper in under täcket och kommer ut ur kojan med leende upp till öronen: "tjena hur är läget?" säger hon "jo tack, bara fint, hur är det själv?" frågar jag lite halvskrattandes "det är förjäla!" (fördjävligt) svarar hon och skattar
    HAHAHAHAHA underbart!
  • FruHeo

3bus: trist att hon kaffekokar! Ventolin är bra skit.
    Gissar att matvägrandet har med kaffekokandet att göra, brukar vvara så här, de har liksom inte luft nog att äta.

• Tess82
    Måste liva upp tråden med lite roligt mitt i allt elände här. Jolina busa i sängen efter kvällens bad, kryper in under täcket och kommer ut ur kojan med leende upp till öronen:"tjena hur är läget?" säger hon"jo tack, bara fint, hur är det själv?" frågar jag lite halvskrattandes"det är förjäla!" (fördjävligt) svarar hon och skattar
    Haha, ja de tar efter allt de hör de små liven.

Idag sa Linnea för första gången "ja äckar dig" och kramade mitt ben, gissa om jag smälte.

När hon skulle sova hittade hon på att hon hade ont i munnen för hon ville ha alvedon men den gick jag inte på, märktes ju att det bara var nåt påhittat, inte alla som luras för att få medicin inte. Jag gillade också alvedon när jag var liten, blev avundsjuk på storebror när han var sjuk och fick och inte jag .
  • 2små2stora

Nu har jag skickat J till dagis. Sa som det var att jag har ingen aning om hon orkar med dagis men hon har ingen feber så de får ringa om det inte går.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • FruHeo

3bus: oh hoppas att det går bra. Kan de inhalera henne på dagis????

Här är febern borta på både mig och mina småskitar. Men de får nog vara kvar tills i morgon, hoppas dock att det kommer svar på undersökningarna som gjordes på Saga igår.

• 2små2stora
    FruHeo skrev 2009-09-15 08:40:24 följande:
    3bus: oh hoppas att det går bra. Kan de inhalera henne på dagis???? Här är febern borta på både mig och mina småskitar. Men de får nog vara kvar tills i morgon, hoppas dock att det kommer svar på undersökningarna som gjordes på Saga igår.
    De har en nebunette på dagis, ordinationen på henne är max 3ggr/dag med ailosen. De ringer om det inte fungerar. Jag hoppas på att hon äter där eftersom hon inte ätit på 1 vecka hemma. Jagar en teletid med hennes doktor nu.

Skönt att febern är borta, håller tummarna för att ni får något svar. Håller de sig friskare om de inte är på dagis?
  • FruHeo

3bus: bra! hihi. Hoppas att du får tag på doktorn och hon äter.
    Jo de är friskare om de inte är på dagis. Planen är faktiskt att de ska få vara hemma med mig från november och inte gå tillbaka i vår. Både för deras och pyrets skull. NAckdelen är väl att de blir rätt rastlösa hemma om man säger så. Dagis är så bra för dem, plats, tid och chans att rasa av sig. Dessutom behöver de inte umgås med varandra 24/7 vilket minskar frekvensen av bråk markant. Men vi får se hur det blir. JAg hoppas att det blir mindre infektioner i år för deras immunförsvar har aldrig varit så här bra. Ligger faktiskt mitt i normalspannet på sina IgG-antikroppar. Det trodde jag aldrig för ett år sedan. Men man ska inte ropa hej!!!!

• 2små2stora
    FruHeo skrev 2009-09-15 08:52:04 följande:
    3bus: bra! hihi. Hoppas att du får tag på doktorn och hon äter. Jo de är friskare om de inte är på dagis. Planen är faktiskt att de ska få vara hemma med mig från november och inte gå tillbaka i vår. Både för deras och pyrets skull. NAckdelen är väl att de blir rätt rastlösa hemma om man säger så. Dagis är så bra för dem, plats, tid och chans att rasa av sig. Dessutom behöver de inte umgås med varandra 24/7 vilket minskar frekvensen av bråk markant. Men vi får se hur det blir. JAg hoppas att det blir mindre infektioner i år för deras immunförsvar har aldrig varit så här bra. Ligger faktiskt mitt i normalspannet på sina IgG-antikroppar. Det trodde jag aldrig för ett år sedan. Men man ska inte ropa hej!!!!
    Du får struktrurera upp dagen med dem, ÖF kanske kan fungera eller hitta ngn utomhuslekgrupp.
  • Kavat
    2små2stora skrev 2009-09-14 20:21:54 följande:
    Josse: konstigt nog känns det inte tungt alls
    Skönt ändå att det känns ok. Trist besked, men du får väl se till att ni får nya försök!
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13